REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Potrzebna potrzebna od zaraz. Mieszkańcy Odolan odcięci od komunikacji miejskiej na stałe?

  21 kwietnia 2023

alt='Potrzebna potrzebna od zaraz. Mieszkańcy Odolan odcięci od komunikacji miejskiej na stałe?'
źródło: bip.warszawa.pl

W połowie stycznia zostało zawieszone kursowanie autobusu linii 228 ul. Potrzebną ze względu na katastrofalny jej stan. Jak się okazuje mieszkańcy tej części Odolan mogą już wkrótce zostać kompletnie odcięci od możliwości przejazdów autobusem.

REKLAMA

W imieniu mieszkańców ul. Przyce 13, 15, 17A i 17B zwracam się z apelem o jak najszybsze wyremontowanie ul. Potrzebnej i przywrócenie kursowania nią autobusu linii 228 - jakiś czas temu zaapelowała do władz dzielnicy wolska radna Agata Pruszczyńska. Jana Kazimierza bliżej remontu. Zapłacimy co najmniej 35 mln zł Jana Kazimierza bliżej remontu. Zapłacimy co najmniej 35 mln zł
Po latach zapowiedzi drogowcy wreszcie doszli do etapu, w którym mają na stole oferty na przebudowę Jana Kazimierza - jednej z głównych ulic dzisiejszej Woli. Główna ulica Odolan przejdzie gruntowną metamorfozę, za którą warszawski samorząd zamierza słono zapłacić.

Pętla "Odolany" niedostępna

- O potrzebie szybkiego wyremontowania ul. Potrzebnej pisałam już trzy lata temu w kontekście konieczności przywrócenia pętli "Odolany 01" dla autobusów linii 206, które kończyły trasę na przystanku "Wagonownia 01". Ponieważ stan techniczny ul. Potrzebnej już wtedy był dramatyczny - droga wyłożona trylinką, pełna dziur, wybrzuszeń i stojącej wody, bez chodników i latarń - napisałam w tej sprawie kolejną interpelację. Zarząd Transportu Miejskiego odmowę przywrócenia pętli "Odolany" tłumaczył złym stanem technicznym ul. Potrzebnej - opisuje radna. 3 lata po tamtych interwencjach radnej ZTM wykonał kolejny, niespodziewany krok zawieszając linię autobusową 228. Zawieszono bowiem funkcjonowanie przystanków Wagonowa 01, Gniewkowska 51 i 02 a także Sympatyczna 03. Jak przekonuje radna, mieszkańcy osiedla przy ul. Przyce 13, 15, 17A i 17B oraz pracownicy PKP Cargo (ul. Przyce 17) i SKM (ul. Potrzebna 54) zostali pozbawieni jedynego środka transportu komunikacji miejskiej do swoich miejsc pracy.

- Sytuacja taka jest niedopuszczalna. Zważywszy na to, że mieszkańcy enklawy na ul. Przyce nie mają dojścia do odległej ul. Jana Kazimierza i muszą w sposób nielegalny i niebezpieczny przedostawać się przez tory kolejowe, to jeszcze zawieszenie jedynej linii autobusowej, de facto pozbawia ich dostępu do tkanki miejskiej - informuje Agata Pruszczyńska.

Wstąp do księgarni

Spółki PKP zarządzają terenem przy Potrzebnej

Jak przekonują urzędnicy, sprawa pilnego remontu ulicy Potrzebnej i przywrócenia linii 228 nie jest taka prosta. Zarząd Dróg Miejskich bowiem nie zarządza odcinkiem tej drogi, a jedynie odcinkiem biegnącym od ul. Świerszcza do ul. Gniewkowskiej. Odcinek od skrzyżowania z ul. Gniewkowską, skręcający w kierunku wschodnim, jest we władaniu Skarbu Państwa, a użytkownikiem wieczystym jest PKP, zaś sama trylinka nie posiada kategorii drogi publicznej.

- Jedyną możliwością zmiany obecnego stanu jest dokonanie przebudowy ulicy po uprzednim pozyskaniu decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Możliwe jest przy tym podjęcie wspólnej realizacji drogi we współpracy ze spółkami PKP. Po wybudowaniu, takiej drodze mogłaby zostać nadana kategoria drogi gminnej - odpowiada zastępca dyrektora Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju w Urzędzie Miasta Paweł Jaworski. - Równocześnie w związku z położeniem omawianego fragmentu ulicy Potrzebnej na terenach kolejowych, kwestia jej przyszłości pozostaje także ściśle powiązana z planami PKP PLK wobec Warszawskiego Węzła Kolejowego - dodaje. Póki co, planów kolejarzy nie znamy. Wątpliwe też, aby autobus linii 228 poprowadzić inną trasą.

REKLAMA

ZTM ostrzega

Jak informuje ZTM, ze względu na zły stan techniczny jezdni ulicy Potrzebnej konieczne może być wycofanie z niej komunikacji autobusowej już na stałe.

- Byłoby to równoznaczne z pozbawieniem dostępu do komunikacji mieszkańców rozbudowującego się osiedla w rejonie przystanku Gniewkowska, osób pracujących w wagonowni oraz innych obiektach kolejowych oraz mieszkańców kilku budynków przy ul. Przyce - przestrzega dyrektor pionu administracyjno-organizacyjnego ZTM Renata Wiśniewska. Jak dodaje, propozycja urzędu dzielnicy, aby linię skierować na ul. Gniewkowską do ul. Ordona, wymagałaby kompleksowego przystosowania tej ulicy do prowadzenia komunikacji autobusowej. - Ulica musiałaby mieć m.in. jezdnię o odpowiedniej szerokości, być wyposażona w odpowiednią nawierzchnię oraz powinny zostać na niej wybudowane przystanki. Obecnie ul. Gniewkowska nie spełnia tych wymagań, a ze względu na brak dostępności terenu (teren należy do Skarbu Państwa) uruchomienie przystanków byłoby bardzo utrudnione - dodaje Renata Wiśniewska.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# nnn

21.04.2023 12:44

To jest efekt wymiany taboru na niskopodłogowy. Stary, dobry Ikarus takich dziur się nie bał.

# Ksiegowy

22.04.2023 11:12

Kiedyś była tam kładka do Jana Kazimierza i jeździł pociąg służbowy.
A w ogóle to ile osób mieszka na Przyce ?
Może taniej zamiast remontować ulice byłoby kupić każdemu terenówkę?

# Ernorubik

24.04.2023 13:04

#Ksiegowy napisał(a) 22.04.2023 11:12
Kiedyś była tam kładka do Jana Kazimierza i jeździł pociąg służbowy.
A w ogóle to ile osób mieszka na Przyce ?
Może taniej zamiast remontować ulice byłoby kupić każdemu terenówkę?
Tak, a zwłaszcza siedmiolatkowi, który chodzi stamtąd do szkoły i niewidomej staruszce. Dodge'a RAM, takiego przedłużonego. Albo F150.

REKLAMA

# Księgowy

25.04.2023 20:43

#Ernorubik napisał(a) 24.04.2023 13:04

Tak, a zwłaszcza siedmiolatkowi, który chodzi stamtąd do szkoły i niewidomej staruszce. Dodge'a RAM, takiego przedłużonego. Albo F150.
Jeśli tam mieszkają jeszcze jakieś dzieci to niech będzie dla opłacana przez miasto terenówka z kierowca z MTP.
A dla niepełnosprawnych MTON.
To najszybsze i najtańsze rozwiązanie problemu.
Bo przecież dla SKM trzeba by wyremontować peron.. A co do drogi to miasto z koleją się nigdy nie dogada. Tak jak nigdy nie zmusi działających w tamtej okolicy żwirowni przesypowni betoniarni gruzowisk i składów złomu do naprawy drogi zniszczonej przez przeladowane ciężarówki.

# Odolany

13.05.2023 09:42

Tak !!! Autobus przez gdniewkowwska do ordo na i dalej do daszynskiego albo zachodniego albo młynów. Jakich konkretnie wymagan nie spełnia gniewkowska? Nawierzchnia jest wyremontowana. Szerokosc jest standardowa. Po wezszyvh ulicach jeżdżą tak krótkie autobusy. Mieszkańcy ordona tez by byli bardzo zadowoleni z tego rozwiązania. Ztm jest skostniala struktura prowadzona przez leśnych dziadów z poprzedniego ustroju uwazajacyh ze jakiekolwiek zmiany są niepotrzebne. Pisalem.juz nie ras do nich w tej i podobnych sprawach. Zawsze odpowiadali na zasadzie po co to komu. Albo to trzebab by było coś zrobić i jeszcze nie daj boze ktoś się przy tym zmeczy albo ktoś musiał by wyjsc w teren i zrewidować sytuację bo od dziesięcioleci tego nie robiono A to takie trudne Czas to zmienić
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe