REKLAMA

atal 002 1atal 002 2atal 002 0
Białołęka

komunikacja »

 

Przejazd przy Klasyków zamkną na rok?

  5 listopada 2010

Właśnie rozpoczyna się budowa wiaduktów nad torami przy ulicach Klasyków i Mehoffera. Tymczasem przejazd kolejowy w Płudach może być nieprzejezdny przez kilkanaście miesięcy.

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0
W ramach modernizacji linii z Warszawy do Gdyni na warszawskiej Białołęce i w Chotomowie powstaną trzy wiadukty drogowe w miejsce istniejących przejazdów kolejowych. Ich wykonawcą jest firma Intop. Koszt inwestycji to 20 mln euro.

Wiadukty dla bezpieczeństwa

Powstanie wiaduktów ma nie tylko umożliwić prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością ponad 160 km/h, ale przede wszystkim poprawić płynność ruchu samo-chodowego w okolicy, odblokować zakorkowane ulice w okolicy przejazdów kolejo-wych i zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu.

Kup bilet

Przejście tunelem dla zwierząt

Niestety wiadukt przy Mehoffera nie będzie miał schodów ani wind. Dlaczego? - Na Mehoffera nie schodzimy na żaden ciąg komunikacyjny, dlatego nie ma potrzeby budowy schodów, zaś na Klasyków są zaplanowane zarówno winda, jak i schody doprowadzające do peronów stacji Płudy - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. - Brak schodów tuż przy torach na Mehoffera może pro-wokować ludzi do przechodzenia przez tory. Pieszym nie będzie się chciało chodzić dookoła - uważa wiceburmistrz Piotr Smoczyński. - Pociągi będą jeździć z ogromną prędkością, więc tory najpewniej będą ogrodzone. A ludzie sobie poradzą - przeko-nuje radny Wojciech Tumasz. - W pobliżu jest podziemny przepust dla zwierząt i z pewnością będą z niego korzystać - dodaje.

REKLAMA

cemat box 2cemat box 0

Zagrożony przejazd w Płudach

Największą niespodzianką jest jednak pomysł zamknięcia przejazdu w Płudach na cały okres prac. - Tak chce PKP, a wykonawca też nie jest przeciw, bo wówczas łatwiej prowadzić prace i nie miałby ludzi oraz obcych pojazdów na terenie budowy i w jej sąsiedztwie. Tymczasem przejazd kolejowy można, moim zdaniem, łatwo utrzymać. Należy go zlokalizować ok. 25 m na północ od obecnego przejazdu - uważa radny Wojciech Tumasz. Czy zamknięcie przejazdu jest już przesądzone? - Przedstawiliśmy inżynierowi ruchu dwie koncepcje organizacji ruchu. Jedna z nich zakłada zamknięcie przejazdu - potwierdza Sławomir Krawczyk z firmy Intop. - Do-póki inżynier ruchu nie zatwierdzi któregoś z projektów, nie możemy nic więcej po-wiedzieć - dodaje.

W biurze inżyniera ruchu dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że dokumenty złożo-ne w sprawie przejazdu w Płudach są niekompletne i na ich podstawie nic nie da się zdecydować. Do tematu wrócimy.

Marzena Zemlich

 

REKLAMA

biedronka 017 2

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

biedronka 018 3
Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

olowkowa kraina 002 2olowkowa kraina 002 0

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni