REKLAMA

Bielany

interwencja »

 

Problemy z wodą na górnych piętrach przy Kwitnącej. "Przerażająca jest ignorancja WSBM"

  8 lutego 2021

alt='Problemy z wodą na górnych piętrach przy Kwitnącej. "Przerażająca jest ignorancja WSBM"'

Niedawna sytuacja z brakiem wody w blokach przy ulicy Kwitnącej dała się mieszkańcom tej części Chomiczówki mocno we znaki. Co ciekawe, oczekiwali oni szybkiej reakcji ze strony administratora bloków i odpowiedzi - co jest przyczyną awarii. Jednak, jak donoszą mieszkańcy, do spółdzielni - w razie awarii - dodzwonić się nie sposób.

REKLAMA

- Co myślicie o sytuacji w blokach Kwitnąca 5, 7, 9 i 9A? Jest awaria wody w górnych mieszkaniach. Dzwoniliśmy do MPWiK, to oni nas odesłali do administratora budynku. Administrator odesłał nas do Veolii. A z kolei Veolia do MPWiK i administratora. Dziś podobno byli "fachowcy" i to zrobili. Podobno powinniśmy mieć już wodę. Niestety nic nie działa. Dramat - jak się umyć? Jak załatwić? Zamiast z beczkowozu możemy pobierać wodę ze zsypu lokatorskiego na parterze. Możecie się wypowiedzieć, czy ktoś z was może ma już wodę? Mowa tu bardziej o piętrach 8-15 - pisał 23 stycznia na facebookowej grupie dla mieszkańców Chomiczówki pan Michał.

"Wody brak. Pogotowie wodno-kanalizacyjne bezradne"

- Wody brak. Dwunaste piętro. Pogotowie wodno-kanalizacyjne bezradne. Brak klucza do hydroforni. Nikt nie wie, kto ma klucz. Tajemnica administracji. Skandal - komentuje pan Kazimierz. - Na Kwitnącej 7 leci zimna, przez chwilę była gorąca woda, ale słabe ciśnienie. Porażka, mam 7-miesięczne dziecko w domu - dorzuca pani Patrycja. - Kwitnąca 5. Dalej od wczoraj wody brak. Przed chwilą coś zaczęło ledwo lecieć z kranu. Dwoje dzieci, w tym 14-miesięczne. Musieliśmy jechać umyć się u rodziny, bo dla czterech osób nie wiem ile czasu zajęłoby nam przynoszenie wody na 12 piętro. Cisną się same niecenzuralne słowa - przekonuje pani Karolina. - U nas pojawiła się woda z kiepskim ciśnieniem i chociaż odrobinę da się umyć. Nie wiemy, ile to potrwa, ale dajemy znać sąsiadom. Kwitnąca 9, dwunaste piętro - donosi pani Anna.

Wstąp do księgarni

"Przerażająca jest ignorancja WSBM"

Problem z ciśnieniem w kranach jest mieszkańcom górnych kondygnacji bloków przy Kwitnącej znany już od jakiegoś czasu. Był zgłaszany dużo wcześniej, np. na Kwitnącej 15. Winnego w takich sytuacjach - jak zawsze - trudno znaleźć. Wysłaliśmy pytania do MPWiK, Veolii i spółdzielni.

- Pracownicy Veolii byli na wskazanych węzłach po zgłoszeniu i sprawdzono je. Nie była to nasza awaria - informują nas w Veolii. Zatem czyja? Spółdzielnia tradycyjnie zbyła nasze pytania milczeniem. Problemy ze skontaktowaniem się z WSBM mają także lokatorzy. - Awaria zawsze może się zdarzyć, wszystko może się zepsuć, ale przerażająca jest ignorancja WSBM. Brak kontaktu z administratorem, do którego nr telefonu jest w każdym bloku. Po co, skoro nie odbiera? Firma Kozak (pogotowie wodno-kanalizacyjne - przyp. red.) nie ma możliwości nic zrobić, bo nie może dodzwonić się do administratora i nikt nie wie, kto ma klucz do hydroforni - komentuje pani Edyta.

REKLAMA

"Doszło do zalania hydroforni"

Najwięcej o ostatniej awarii i kłopotach mieszkańców z ciepłą wodą powiedzieli nam przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Jak nas zapewnili, tuż po otrzymaniu od naszej redakcji informacji o kłopotach mieszkańców ul. Kwitnącej sprawą budynków zajęli się pracownicy MPWiK, którzy dokonali pomiaru ciśnienia w sieci w pobliżu wskazanych adresów. Wykazał on, że utrzymuje się ono powyżej 0,25 MPa, czyli jest... zgodne z regulaminem dostarczania wody na terenie Warszawy. W rejonie ul. Kwitnącej nie doszło także do żadnej awarii sieci wodociągowej, która mogła spowodować obniżone ciśnienie na osiedlu. Co zatem spowodowało brak wody na wysokich piętrach?

- W czasie wykonywania pomiarów pracownik wydziału monitoringu sieci skontaktował się telefonicznie z administracją budynków i według informacji uzyskanej od administratora, 23 stycznia br. doszło do zalania hydroforni (urządzenie to jest poza eksploatacją MPWiK, a za jego prawidłowe działanie odpowiada administrator) i zwarcia w instalacji elektrycznej. To spowodowało wyłączenie hydroforni i spadek ciśnienia wody, a w przypadku mieszkań na wyższych piętrach także jej brak - odpowiada nam Marek Smółka, rzecznik prasowy MPWiK. Administracja WSBM do dziś nie odpowiedziała na pytania dziennikarza.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# HannaPL

09.02.2021 10:26

"Ignorancja" to nie znaczy, że ktoś kogoś ignoruje, drodzy państwo /sjp.pwn.pl/sjp/ignorancja;2561161.html

# wsbm

10.02.2021 11:38

To typowe w tej spółdzielni , zainteresowanie prezesa stołkiem nie spółdzielcami ...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA