REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
P+R Młociny nie dał rady. "Czas na parkometry"
REKLAMA

REKLAMA

P+R Młociny nie dał rady. "Czas na parkometry"

Auta parkowane całkiem za darmo, często na chodnikach i trawnikach, są coraz większym problemem na Kasprowicza i jej przecznicach. A będzie coraz gorzej.

REKLAMA
Metro coraz bliżej. Będzie płatne parkowanie?
Metro coraz bliżej. Będzie płatne parkowanie? Centrum miasta przesuwa się na zachód, ale granicą strefy płatnego parkowania pozostaje Towarowa.
czytaj

Biegnąca przez Bielany linia metra ma, jak mawiał klasyk, swoje "plusy dodatnie i plusy ujemne". Plusy dodatnie są oczywiste. Do ujemnych trzeba zaliczyć przede wszystkim niekontrolowany napływ samochodów spoza Warszawy. Gdy otwierano metro, parking P+R Młociny oferował 1010 miejsc. Dziś jest ich 1493, a jeśli dodamy P+R Wawrzyszew - 1573. Choć na rozbudowę poświęcono już pasy zieleni na Kasprowicza i trasie Wittek (mostu Skłodowskiej-Curie), problem nie został rozwiązany. Uliczki Wrzeciona i Wawrzyszewa, a nawet Starych Bielan wciąż są zastawione samochodami.

Sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie opłat za parkowanie. Argumentów jest pod dostatkiem. Dlaczego parkowanie samochodu w historycznych częściach Ochoty, Muranowa czy Mokotowa kosztuje 3 zł/h, a na Starych Bielanach jest darmowe? Czemu pozostawienie auta przy stacji metra w Śródmieściu jest płatne, a na Młocinach nie, skoro problem jest dokładnie taki sam? Ostatnio temat poruszył burmistrz Woli Krzysztof Strzałkowski, który wraz z otwarciem stacji Płocka, Młynów i Księcia Janusza chciałby rozszerzenia strefy płatnego parkowania na dużą część dzielnicy, aż do trasy Prymasa Tysiąclecia. W ślady Woli idą Bielany.


Mieszkańcy nie stracą

- Propozycja wprowadzenia opłat za parkowanie na Kasprowicza i sąsiednich ulicach, w rejonie stacji metra przewija się od jesieni 2015 roku - przypomina Włodzimierz Piątkowski, wiceburmistrz Bielan. - Pamiętajmy, że mieszkańcy mogliby wykupić abonament za drobną kwotę, jaką jest 30 zł rocznie. Niestety mamy problemy z parkowaniem i będą one jeszcze większe, gdy zostanie otwarta Galeria Młociny. Również otwarcie metra na Wolę i Targówek ściągnie na Bielany kolejne auta, ponieważ metro znacznie zyska w oczach osób dojeżdżających do tych dzielnic.

Według wiceburmistrza Piątkowskiego zakrojone na szeroką skalę konsultacje z mieszkańcami powinny odbyć się już w najbliższych miesiącach. Jak sam mówi, nie jest zwolennikiem nakładania na warszawiaków nowych opłat, ale 30 zł rocznie to rozsądna cena za zmniejszenie poważnego problemu.

- Proszę pamiętać, że strefa płatnego parkowania wcale nie oznacza problemów dla mieszkańców Bielan - wyjaśnia. - Tak naprawdę wprowadzenie strefy płatnego parkowania to element porządkujący przestrzeń w dzielnicy. Mam nadzieję, że osoby, które będą chciały pozostawić auto w rejonie stacji metra, zastanowią się dwa razy i jednak wybiorą komunikację miejską, żeby dojechać chociażby do węzła przesiadkowego Młociny.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany




28.02.2019 14:06 #Zajcew
Naj gorsze jest to że ci przyjezdni zostawiają auta gdzie popadnie trawa przejcie dla pieszych chodnik i tak dalej czasem trudno wjechać na parking ta są pozostawione auta
28.02.2019 14:41 #PornoWąsik
Jak donosi OKO press znajomi Beaty Szydło w radzie nadzorczej Banku Pekao zarobili 260 tys. złotych. Najbliższe współpracowniczki prezesa NBP zarabiają 40 i 50 tys. zł miesięcznie, a partnerzy w srebrnym biznesie dewelopera Kaczyńskiego są milionerami. Polska. Mieszkam w Polsce.
28.02.2019 14:44 #Wrzecionianin
30 zł rocznej opłaty za te lokalne 15-18 letnie rzęchy zwane samochodami.....szok nie zgodzą się.
Oni nawet na letnich oponach jeżdżą w zimę...
28.02.2019 17:04 #Zbielan
Nie zapomnijcie tylko powiedzieć mieszkańcom że przy wprowadzaniu SPP zniknie sporo miejsc, zawsze tak się dzieje
28.02.2019 17:47 #Marian
Czy przypadkiem metro nie powstało po to żeby zostawić samochody? Jeśli będzie płatny parking na obrzeżach miasta to opłaci się bardziej jechać do Centrum.
REKLAMA

28.02.2019 23:47 #Robert
Ale po co parkometry, zlikwidować kolejne trawniki i powiększyć parkingi. Jeśli ktokolwiek myślał, że kolejne parkingi spowodują, że ludzie przestaną parkować gdziekolwiek, był w błędzie i aż chciałoby się napisać mniej elegancko o takich osobach, ale nie wolno nikogo obrażać...

Nie rozumiem polityki ZTM-u, który do jednej linii, na stację o wąskich peronach ściąga komunikacją miejską, oprócz mieszkańców okolicznych osiedli, pół Białołęki, Chomiczówkę, Łomianki, Izabelin i Truskaw i zachęca jeszcze kierowców samochodów. Wystarczyłoby zachęcić ich do podróżowania autobusem lub tramwajem.
01.03.2019 08:03 #CoTamWiecie
#Robert napisał(a) 28.02.2019 23:47

Wystarczyłoby zachęcić ich do podróżowania autobusem lub tramwajem.
A niby w jaki sposób? Ile osób z wymienionych przez ciebie dzielnic czy miejscowości podwarszawskich zdecyduje się iść w deszcz, śnieg czy upał na przystanek gdzie będzie czekać min. 10 minut, potem jechać 15-30 minut do kolejnego przystanka, czekać następne min. 5 minut na ten docelowy autobus lub tramwaj, który przecież nie dowiezie ich do ścisłego centrum bo wszystkie linie dublujące metro zostały zlikwidowane? To jest fikcja - większość z nich wybierze samochód którym dojadą do tego jednego jedynego przystanka który zagwarantuje im szybkie, wygodne i bezpośrednie połączenie docelowe. Tak to działa na całym świecie i dlatego wszędzie robią bo kilkanaście linii metra a nie 2 czy 3 na krzyż. Prosty przykład: jeżeli na Tarchominie mieszka tyle ludzi to oczywiste jest że trzeba tam poprowadzić metro i nie za 10 lat tylko jak najszybciej. Tak samo jeżeli chodzi o wlot krajowej 7 i dojazd tych wszystkich ludzi którzy zawsze przyjadą samochodami - należy ich zatrzymać tuż na granicy a nie w osiedlach. Przy cm. północnym przez 363 dni w roku stoi niewykorzystany ogromny, betonowy parking. W cywilizowanym świecie doprowadziliby do niego metro OD RAZU zamiast wywalać kasę na P+R Młociny, a w dodatku jeszcze zarobiliby na wzroście cen gruntów w okolicy.
01.03.2019 09:53 #Wee
Kolejny podatek
01.03.2019 10:25 #Maciek77
powinni wprowadzić opłatę i to w takiej wysokości żeby skutecznie odstraszyć samochodziarzy...ale na jakiej zasadzie mieszkańcy okolicy mają płacić te 30zł rocznie? z jakiego powodu?? Do tej pory stawiali samochód pod swoim blokiem, to nie jest parking strzeżony!
01.03.2019 10:55 #Kolo
Od lipca 500zł na każde dziecko więc te 30zł to nie majątek. Flaszka wódki kosztuje 25zł więc w czym problem???
REKLAMA
01.03.2019 10:59 #Krzysztof...
No to ciekawe. Jak to jest że miasto, dzielnice sprzedają ziemię DEVELOPEROM pod zabudowę mieszkalną a nie można na takiej ziemi postawić garaży?
01.03.2019 14:24 #Mariollo
A jak ktoś ma 2 lub więcej samochodów to i tak będzie musiał płacić za parkometr
01.03.2019 15:04 #aaa
#Zajcew napisał(a) 28.02.2019 14:06

Naj gorsze jest to że ci przyjezdni zostawiają auta gdzie popadnie trawa przejcie dla pieszych chodnik i tak dalej czasem trudno wjechać na parking ta są pozostawione auta
a miejscowi tylko tam gdzie można? żenada
01.03.2019 16:04 #lideksynubeka
A niby w jaki sposób? Ile osób z wymienionych przez ciebie dzielnic czy miejscowości podwarszawskich zdecyduje się iść w deszcz, śnieg czy upał na przystanek gdzie będzie czekać min. 10 minut, potem jechać 15-30 minut do kolejnego przystanka, czekać następne min. 5 minut na ten docelowy autobus lub tramwaj, który przecież nie dowiezie ich do ścisłego centrum bo wszystkie linie dublujące metro zostały zlikwidowane? To jest fikcja - większość z nich wybierze samochód którym dojadą do tego jednego jedynego przystanka który zagwarantuje im szybkie, wygodne i bezpośrednie połączenie docelowe. Tak to działa na całym świecie i dlatego wszędzie robią bo kilkanaście linii metra a nie 2 czy 3 na krzyż. Prosty przykład: jeżeli na Tarchominie mieszka tyle ludzi to oczywiste jest że trzeba tam poprowadzić metro i nie za 10 lat tylko jak najszybciej. Tak samo jeżeli chodzi o wlot krajowej 7 i dojazd tych wszystkich ludzi którzy zawsze przyjadą samochodami - należy ich zatrzymać tuż na granicy a nie w osiedlach. Przy cm. północnym przez 363 dni w roku stoi niewykorzystany ogromny, betonowy parking. W cywilizowanym świecie doprowadziliby do niego metro OD RAZU zamiast wywalać kasę na P+R Młociny, a w dodatku jeszcze zarobiliby na wzroście cen gruntów w okolicy.

Boże Przenajświętszy,ja już myślałem,że nigdy nie przeczytam tak zdroworozsądkowej,sensownej i merytorycznej opinii.
Która w kilku zdaniach rozp...całą politykę transportową Warszawy rządzonej przez masturbanta i pedofilowca.
Trochę się obawiam,że elektorat PO jej nie zrozumie,ale to w zasadzie nie moje zmartwienie.....
02.03.2019 08:35 #...
#lideksynubeka napisał(a) 01.03.2019 16:04

rządzonej przez masturbanta i pedofilowca.
Wszystko w porządku z głową ???
REKLAMA

02.03.2019 14:09 #lucek
Kuźwa na co miasto czeka dobudować dwa pietra na obecnym parkingu na Nocznickiego a nie parkometry kasy szukacie .Obwodnice Bielan robić bo żyć się nie da na Ursynowie tunel będą mieli a tu obwodnicy nie mogą zacząć .Burmistrz Piątkowski co zrobiłeś dla przyśpieszenia budowy obwodnicy aby ludzie z Bielan nie musieli stać w korkach na tak kiedyś spokojnej dzielnicy ?
02.03.2019 18:26 #Zybi
To się będzie działo ...... a właściwie będzie stało wszystko (oprócz metra).
Współczuję mieszkańcom i przyjezdnym też, niezależnie czy cokolwiek będzie płatne czy nie.
Podziękujmy włodarzom dzielnicy Bielany, byłej Pani Prezydent szczególnie HGW (bardzo lubię ten skrót, pięknie i adekwatnie się utożsamia z osobą) i wielu, wielu instytucjom, które nie zrobiły nic .
Po prostu nic za nasze ciężko zarobione podatki.
A obecnym władzom współczuję .....
03.03.2019 10:00 #lideksynubeka
@ #
no a kto jak nie Rafalala Czaskowski wprowadza do szkół zajęcia z masturbacji dla dzieci ? Prowadzić mają je pederaści
03.03.2019 11:20 #Zajcew
Naj gorsze jest to że ci przyjezdni zostawiają auta gdzie popadnie trawa przejcie dla pieszych chodnik i tak dalej czasem trudno wjechać na parking ta są pozostawione auta

a miejscowi tylko tam gdzie można? żenada
[] raczej nie widziałem żadnego auta na bielanskich nr na trawie tylko wl wnd wz i tak dalej Pani żenado pewnie sama pakujesz jak fr
03.03.2019 12:34 #PornoWąsik
Minister Brudziński źródło "doposażenia rodziny" upatruje w spółkach skarbu państwa. Minister Szczerski traktuje rodzenie dzieci i #500plus jako dorobienie do pensji. Obaj świetnie obnażają #państwoPiS. Do jesieni...
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA