REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Obwodnica powstaje w bólach

  16 lutego 2009

Wbrew czarnym wizjom Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zdążyć z wybudowaniem głównych tras wylotowych z Warszawy do roku 2012. - Problem może być najwyżej z dwiema drogami - twierdzi rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

REKLAMA

Stolica wciąż czeka na sieć dróg, które mają się złożyć na ekspresową obwodnicę Warszawy. Bę-dą ją tworzyć fragmenty tras S2, S8 i S17. Oto-czą one miasto, pozwalając na tranzyt bez po-trzeby przejazdu przez samą Warszawę. Więk-szość dróg ma już opracowane projekty lub wy-łonionych wykonawców - główna przyczyna zwłoki to urzędnicze przepychanki. Decyzje śro-dowiskowe czekają na wydanie, choć dokumen-tacja do nich została złożona już dawno. Od po-łowy listopada istnieje urząd, który miał odcią-żyć Ministerstwo Środowiska od wydawania decyzji środowiskowych - Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Na opinię GDOŚ czeka obecnie m.in. odcinek S8 Marki - Ra-dzymin. Bez tego dokumentu nie są możliwe jakiekolwiek inne prace, w tym wybór wykonawcy budowy. Na przeszkodzie rozpoczęcia prac drogowych stoją też pro-testy mieszkańców. Tak właśnie jest w przypadku wspominanego wyżej odcinka trasy wylotowej na wschód, będącej częścią paneuropejskiej trasy Via Baltica.

- Mieszkańcy miejscowości Ciemne oprotestowali proponowany wariant trasy i sprawa jest obecnie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Jeśli sąd przychyli się do protestu, trzeba będzie ponownie rozpatrzyć zażalenia mieszkańców, a tym samym zmodyfikować warianty przebie-gu tras.

Pomimo tych opóźnień rzecznik Tarnowska uspokaja: - Nie ma mowy o tym, aby do 2012 nie powstały warszawskie obwodnice i wylotówki. Jedyne problemy, jakich się spodziewamy, dotyczą odcinka S2 między węzłami "Puławska" i "Lubel-ska" oraz wschodniej obwodnicy Warszawy. Tu rzeczywiście możemy nie zdążyć z pracami do końca 2012 roku.

Zapytaliśmy GDOŚ, co przeszkadza w szybkim wydaniu decyzji dla wylotówki z Warszawy przez Marki do Radzymina. Do dnia zamknięcia numeru nie odpowie-dziano nam na to pytanie.

(wt)

- Aby droga powstała do czerwca 2012, budowa musi ruszyć najpóźniej wiosną 2010 - twierdzi Wojciech Tumasz, rzecznik SISKOM. - Jeszcze lepiej, gdyby ruszyła jesienią 2009 - chodzi o wycinkę drzew. Aby tak było, inwestycja powinna już mieć zezwolenie na realizację, później nastąpić musi przejęcie gruntów i prace mogą ru-szać.

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024