REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

O tym ratusz wolał nie mówić. Masa problemów z metrem do Połczyńskiej

  23 sierpnia 2021

alt='O tym ratusz wolał nie mówić. Masa problemów z metrem do Połczyńskiej'
źródło: materiały prasowe

Prace na odcinku do Powstańców Śląskich są już bardzo zaawansowane. Tymczasem rozpoczęcie robót nad ostatnimi trzema stacjami wciąż się opóźnia.

REKLAMA

Gdyby skupić się na informacjach o postępie budowy metra przekazywanych przez warszawski ratusz, można by uwierzyć, że na budowie metra nie ma żadnych problemów. Urząd miasta regularnie donosi o tym, co dzieje się na budowie stacji Bemowo, ale milczy w sprawie Lazurowej, Chrzanowa i Karolina. Postanowiliśmy zapytać o ostatni odcinek linii M2.

Metro na Bemowo - kiedy budowa?

Przypomnijmy: budowa powstającej na rogu Górczewskiej i Powstańców Śląskich stacji Bemowo dobiegnie końca w lipcu przyszłego roku. W następnym etapie powstaną przystanki Lazurowa (w pobliżu pętli Osiedle Górczewska), Chrzanów (na rogu Rayskiego i Szeligowskiej) i Karolin (obok dawnego hipermarketu Tesco, przebudowywanego właśnie na Leroy Merlin). Według aktualnego harmonogramu wspomniane trzy stacje powinny powstać do maja 2024 roku.

Jak przyznał w rozmowie z branżowym portalem Transport Publiczny wiceprezydent Michał Olszewski, termin w 2024 roku jest na dziś czysto umowny. Jego zdaniem realny harmonogram będzie można wskazać dopiero na etapie drążenia tuneli. Ogromnym problemem może się okazać również inflacja. Turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi ma otrzymać za budowę 1,62 mld zł, ale... według cen z 2018 roku. Jest bardzo prawdopodobne, że wkrótce wykonawcy poproszą o więcej pieniędzy, argumentując to wzrostem cen materiałów budowlanych i kosztów pracy.

- Nadal czekamy na wydanie pozwoleń na budowę - odpowiada lakonicznie na nasze pytania Konrad Klimczak z urzędu miasta. - Wnioski zostały złożone pod koniec ubiegłego roku.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Metro na Bemowie - nie ma pozwoleń

Jak precyzuje zespół prasowy wojewody Konstantego Radziwiłła, z końcem ubiegłego roku warszawski samorząd złożył wniosek o wydanie pozwolenia na budowę, ale także o przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko.

- Wnioski nie były kompletne, dlatego wezwano inwestora do ich uzupełnienia - dowiedzieliśmy się w urzędzie wojewódzkim. - Dokumentację uzupełniono w pierwszym kwartale 2021 roku. Następnie wszczęto postępowania i wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Złożony przez inwestora raport oddziaływania na środowisko zawierał braki i nieprawidłowości. RDOŚ wezwał do ich uzupełnienia. Inwestor nie uzupełnił jeszcze wszystkich braków wskazanych przez RDOŚ.

Aktualnie wnioski są wciąż rozpatrywane przez RDOŚ. Zanim urząd wojewódzki będzie mógł przystąpić do sprawdzenia zgodności projektu budowlanego z przepisami, konieczne jest przeprowadzenie ponownej oceny oddziaływania na środowisko i ustalenie tzw. warunków realizacji inwestycji. Procedury tego typu mogą trwać przez wiele miesięcy.

REKLAMA

Metro na Bemowie - postępy

Według pierwotnego harmonogramu budowa stacji Ulrychów (przy Wola Parku) i Bemowo (przy Powstańców Śląskich) powinna zakończyć się w listopadzie. Aktualnym terminem jest lipiec przyszłego roku.

- Chcemy jak najszybciej oddać ten odcinek pasażerom - mówi wiceprezydent Olszewski. - Jak widać praca idzie pełną parą, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Na odcinku zachodnim trwa właśnie integracja wszelkich instalacji i systemów z funkcjonującą linią M2, co wymagało niestety krótkiego wyłączenia kilku końcowych stacji. Niebawem wszystko wróci do normy i jeśli prace nadal będą prowadzone w tym tempie, to w połowie przyszłego roku ten odcinek na Bemowie będzie już gotowy. Pozostaną nam jedynie odbiory.

W lipcu połączono torowiska na budowanym i istniejącym odcinku. Obecnie trwają prace związane z łączeniem instalacji zasilającej, sieci teletechnicznych, zasilania awaryjnego, szyny prądowej i systemów sterowania ruchem. Integrowana jest również sieć monitoringu oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne.

Prowadzone są także prace tynkarskie i układane są posadzki z płyt granitowych. Trwa montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych. Wykonano izolację akustyczną na poziomie antresoli obu stacji oraz w torach odstawczych stacji Bemowo.

Wygląda na to, że stacja Bemowo będzie ostatnią znacznie dłużej niż zakładano.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (23)

# Oli9678

23.08.2021 19:21

Ewidentnie politycy mają to gdzieś, bez względu na przynależność partyjną zamiast się dogadać to rzucają sobie kłody pod nogi. Jak można tak długo wydawać pozwolenia!!!!! To jest chore i dlatego nie oddam głosu nmani na PIS ani na PO.

# Matt0

23.08.2021 21:15

Gdzie PIS i PO się spotyka tam wszystko się rozpada jak domek z kart.

# Jacek Kowalczyk

23.08.2021 22:39

Politycy są tacy idioci... Jak można kosztem ludzi walczyć pomiędzy sobą! Mam nadzieję, że pojawi się nowa władza i wojewódzka i miasta, która będzie planowała osiedla przed budową, że szkołami i przedszkolami, z komunikacją, i nie będzie pozwalać budować takie g*wno jak Bliska Wola

REKLAMA

# lideksynubeka

24.08.2021 07:38

Budowa osiedli, szkół, dróg, przedszkoli, mieszkań, metra czy innej infrastruktury nie jest w Polsce przedmiotem sporu politycznego. Mieszkańcy chętnie głosują na tych co szkół nie budują.
Przedmiotem spiru politycznego są w Polsce emocje.

# Konfederacja

24.08.2021 08:11

Ludzie pamietajcie zeby nie glosowac na PO-PIS oni są doskonale ze sobą dogadani a obywatel jest na ostatnim miejscu. Najpierw jedni grabili kraj a teraz drudzy jeszcze bardziej

# jkk

24.08.2021 09:10

Takie mamy czasy. Teraz panuje moda na programy z plusem, nikogo zatem nie dziwi dodatek plusa do programu Metro 2024. Realnie wartość tego plusa oceniam na 5.

REKLAMA

# kolo

24.08.2021 09:24

#Konfederacja napisał(a) 24.08.2021 08:11
Ludzie pamietajcie zeby nie glosowac na PO-PIS oni są doskonale ze sobą dogadani a obywatel jest na ostatnim miejscu. Najpierw jedni grabili kraj a teraz drudzy jeszcze bardziej

A konfederacja to następne stado swin co chce dorwać sie do koryta o głupota nie ustępuje miejsca ani PiS ani PO

# dddd

24.08.2021 09:53

Pis będzie robił wszystko aby utrudniać pracę samorządu, nie tylko warszawskiego. Robi to od lat i nie przestanie.

# Jelonkowy

24.08.2021 09:58

Jak Kuba Bogu, tak Bug Kubie. Jedni szczują an drugich i dogadać się nie chcą. W sumie się nie dziwię, jak PO i całe zaplecze Czjkowskiego to jedno wielkie ***** ***

REKLAMA

# lideksynubeka

24.08.2021 10:28

@dddd
A samorząd warszawski ile może utrudnia życia PiSowi,więc potwierdzenie emiryczne mojej socjologicznej tezy uzyskałem dzięki @dddd w parę minut.

# Krzyszto

24.08.2021 10:49

Praca Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego to dno i kupa mułu. Decyzję jak w rok wydadzą to jest wielki sukces. Druga kwestia to polityka, tylko najgorzej, że za to wszystko i tak zapłacą mieszkańcy, im dłużej tym drożej.

# zxc

24.08.2021 12:49

Ostatni odcinek jest potrzebny developerom.

REKLAMA

# Tubylec

24.08.2021 13:05

Deweloperzy budują już jedno metro - Metro Zachód, więc metro na pewno będzie na Chrzanowie już w przyszłym roku. Ale pewnie są niepocieszeni opuźnieniami w budowie kolei podziemnej i muszę sprzedawać mieszkania za pół darmo :D

# zjelonek

24.08.2021 14:37

#zxc napisał(a) 24.08.2021 12:49
Ostatni odcinek jest potrzebny developerom.
Słusznie .
"Jest bardzo prawdopodobne, że wkrótce wykonawcy poproszą o więcej pieniędzy"
i to będzie bardzo dobry moment aby nie budować tego idiotycznego odcinka - metro powinno pojechać prosto na zachód pod polami gminy Stare Babice.
Tam to dopiero jest miejsca dla developerów..
A gdyby miasto zadeklarowało dociagniecie 2 linii do CPK to może by się jakieś dofinansowanie od rządu znalazło ?

# jkk

24.08.2021 18:09

zjelonek. Gdyby, raczej już nie miasto, zadeklarowało wolę budowy 2 linii do CPK to znalazło by się dofinansowanie a nawet znaczne wzmocnienie kadrowe dla takiej inwestycji.
Ten ostatni odcinek 2 linii potrzebny jest nie tylko deweloperom. Metro buduje się, między innymi, w celu zmniejszenia ruchu samochodowego w mieście, w tym w centrum. Kilka, a niebawem już kilkanaście, tysięcy mieszkańców Chrzanowa dysponuje sporą ilością pojazdów, które z braku dobrej komunikacji publicznej dowożą swoich właścicieli do ich miejsc pracy czy sklepów.
A deweloperzy muszą gdzieś budować mieszkania, których ciągle brak. Na obrzeżach miasta najłatwiej jest znaleźć na ten cel miejsce.

REKLAMA

# zjelonek

25.08.2021 10:33

#jkk napisał(a) 24.08.2021 18:09
Metro buduje się, między innymi, w celu zmniejszenia ruchu samochodowego w mieście, w tym w centrum. Kilka, a niebawem już kilkanaście, tysięcy mieszkańców Chrzanowa dysponuje sporą ilością pojazdów, które z braku dobrej komunikacji publicznej dowożą swoich właścicieli do ich miejsc pracy czy sklepów.
Te kilka czy nawet kilkanaście tysięcy można by przewieźć tramwajem na Człuchowskiej, a na polach gminy Stare Babice jest miejsca na dzielnice dla kilkuset tysięcy ludzi.
Dokończenie 2 linii łukiem do nikąd jest bez sensu , szczególnie że ostatnia stacja nie będzie nawet powiązana ze stacją kolejową Gołąbki.

# Złośliwiec

25.08.2021 11:25

Wojewoda pisowski, będzie wszystko robił by opóźnić budowę metra i nie oddać szpitala na Ursynowie. Złodziejska partia i mierni w niej ludzie, ale wierni.

# jkk

25.08.2021 12:03

zjelonek. Obszar Chrzanowa to około 200 hektarów, to już obszar sporego miasteczka, natomiast zabudowa babickich pól nie jest w gestii władz naszego miasta. O ile się orientuję, na Człuchowskiej nie ma jeszcze linii tramwajowej. Ta łukowata linia metra do nikąd może kiedyś zostać przedłużona w stronę Włoch, Ursusa i dalej a chwilowo ma też obsłużyć mieszkańców miejscowości podwarszawskich pracujących w stolicy po to, między innymi, aby ich pojazdy nie wjeżdżały do stolicy.

REKLAMA

# Panjan

25.08.2021 17:15

Akurat doświadczenie z już istniejących stacji metra w Warszawie pokazują, że w ich otoczeniu ruch samochodowy zwiększa się dramatycznie. Tak wygląda sytuacja na Bielanach czy Żoliborzu. Ludzie przyjeżdzają samochodami w okolice stacji, parkują i dalej jadą metrem. Logiczne? Tylko, że na Bemowie, przy budowanych i planowanych stacjach metro, nie będzie żadnych parkingów dla kierowców z okolicznych miejscowości. Wyjątkiem może być Wola Park, jeżeli prywatny właściciel zgodzi się pozwolić parkować na swoim terenie. Już wiemy, że na to nie zgodzi się ani Lidl ani UD na parkingu przy ratuszu. Parking przy Tesco na Górczewskiej zniknie prędzej czy później, wraz z zabudową tej działki. Na Chrzanowie (stacja przy Szeligowskiej) nie ma nawet fizycznie miejsca na żaden parking, już nie mówiąc o woli jego budowy.

# Metrowiec

25.08.2021 21:40

Metro na Chrzanowie budowane jest pod mieszkańców tego osiedla. Także idealnie ze nie będzie tam gdzie parkować, tam ludzie maja iść na piechotę! Od dojazdu i zostawieniem auta będzie Karolin z duza możliwością budowy parkingu.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe