REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Nowy autobus dla Białołęki. Na Centralny bez przesiadek

  29 sierpnia 2019

alt='Nowy autobus dla Białołęki. Na Centralny bez przesiadek'
źródło: ZTM

Kojarzona dotychczas z Targówkiem linia ma szansę podbić serca mieszkańców osiedla Derby... lub stać się obiektem ich nienawiści.

REKLAMA

Jak zdążyliśmy się już przyzwyczaić, zazwyczaj polityka Zarządu Transportu Miejskiego polega na dążeniu do krótkich, punktualnych linii autobusowych. Powód? Bezpośrednie połączenia ze Śródmieściem, takie jak 518 czy zlikwidowane sześć lat temu 510, są regularnie opóźnione z powodu korków w centrum Warszawy. W tym kontekście decyzja o nowej trasie 160, prowadzącej z Białołęki na Dworzec Centralny, jest co najmniej dziwna.

Idzie nowe

160 to dla starszych stażem mieszkańców Targówka linia wręcz kultowa, łącząca osiedle z Dworcem Centralnym "od zawsze", bo od 1978 roku. Gdy trzy nowe stacje metra zostaną otwarte dla pasażerów, autobusy pojadą znacznie, znacznie dalej. Nowa trasa 160 będzie wyglądać następująco: Dworzec Centralny - Plater - Świętokrzyska - al. Jana Pawła II - al. "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - al. "Solidarności" - Radzymińska - Gorzykowska - Myszkowska - Barkocińska - Ossowskiego - Handlowa - Pratulińska - Trocka - Borzymowska - Wincentego - Głębocka - Jesiennych Liści - Skarbka z Gór - Berensona - Głębocka - Grodzisk. Autobusy mają kursować dość często, co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem, w weekendy i święta.

- Pierwotnie zakładaliśmy utrzymanie linii 160 na odcinku ze Śródmieścia na Targówek, to połączenie było już w projekcie przekazanym do konsultacji społecznych - przypomina Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. - W toku tych konsultacji pojawiało się wiele krytycznych uwag dla projektu skrócenia linii 527 do Trockiej i tym samym pozbawienia mieszkańców Białołęki bezpośredniego dojazdu na Trasę W-Z, w tym na Stare Miasto i do pl. Bankowego. W związku z tym, w celu utrzymania tych połączeń, wydłużona zostanie już istniejąca linia 160. Dowóz do metra zgodnie z pierwotnym projektem zapewni przyspieszona linia 527 na trasie krótszej, a co za tym idzie: mniej podatnej na opóźnienia.

Zagadką pozostaje, dlaczego ZTM nie zdecydował się na pozostawienie 527 na obecnej trasie i zaproponował Białołęce linię, która w każdej chwili może utknąć w korku zaraz po wyjeździe z Dworca Centralnego. Nowe 160 powinno najbardziej zainteresować osoby chcące dojechać do I linii metra, tj. na pl. Bankowy. Żeby tam się dostać, trzeba będzie jednak zwiedzić cały Targówek i zatrzymać się na każdym spotkanym po drodze przystanku.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (7)

# zołza

30.08.2019 11:01

Moim zdaniem, to osiedle Derby powinno się jak najszybciej zaorać.... To jest jakaś tragedia architektoniczno-budowlana. Rozumiem, że są to najtańsze mieszkania w Warszawie, stąd taka popularność, ale życie tam musi byc koszmarem. Odegłości między blokami, wąskie chodniki, JEDNA droga dojazdowa... Tragedia.

 Taltos2

30.08.2019 14:19

powiedziała sąsiadka Lewandowskiego ze Złotej 44...
Uwielbiam takie merytoryczne komentarze

# Andrasza

30.08.2019 18:16

Ależ po co do Grodziska. Za blisko. Niech 160 kończy bieg w Radzyminie. Konsultacje społeczne to totalna porażka i jedno wielkie oszustwo.

REKLAMA

# Kik

30.08.2019 18:24

"Zagadką pozostaje, dlaczego ZTM nie zdecydował się na pozostawienie 527 na obecnej trasie i zaproponował Białołęce linię, która w każdej chwili może utknąć w korku zaraz po wyjeździe z Dworca Centralnego" To żadna zagadka. Po pół roku niepunktualnej jazdy ZTM stwierdzi, że linia jest nieudana, powie "ha! Zawieszamy!" Dolozy kilka brygad 527 i hajda do metra! To co się zrobi po otwarciu metra na zielonej to będzie coś okropnego.

# exfederale

01.09.2019 12:24

#zołza napisał(a) 30.08.2019 11:01
Moim zdaniem, to osiedle Derby powinno się jak najszybciej zaorać.... To jest jakaś tragedia architektoniczno-budowlana. Rozumiem, że są to najtańsze mieszkania w Warszawie, stąd taka popularność, ale życie tam musi byc koszmarem. Odegłości między blokami, wąskie chodniki, JEDNA droga dojazdowa... Tragedia.
Spier...j, trolu

# aaaaaa

06.09.2019 13:07

Większość zmian dotyczących komunikacji które są wdrażane przez ZTM skupia się w znacznej części na okolicach osiedla Derby . Ja rozumiem że to bardzo duże osiedle ale w okolicy mieszkają też inni ludzie i też chcą mieć możliwości wyboru jak najlepiej dojechać do pracy , szkoły itp. Mieszkam w okolicy ulicy Chudoby i słyszałem że gdy remont Głębockiej się skończy to ma się zmienić kursowanie linii 132 i ponoć ma kursować tylko do os.Derby tak jak było z linią 214 a po zmianach 314 i już nie jeździ tak jak wcześniej a było bardzo wygodnie a teraz trzeba dojechać do os.Derby żeby móc 314 bezpośrednio dostać się do urzędu gminy Białołęka. Czy tylko os.Derby i jego mieszkańcy mają prawo do udogodnień a pozostali to się już nie liczą...!

REKLAMA

# Redzio

24.09.2019 16:22

Osobie która wydała decyzję o zmianie trasy 527 chyba w czasie porodu matka usiadła na głowie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe