REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Nowość w Warszawie. Metro z klimatyzacją

  10 października 2019

alt='Nowość w Warszawie. Metro z klimatyzacją'
źródło: materiały producenta

Czyżby zbliżał się koniec narzekań na zaduch w podziemnej kolei? Nowy tabor będzie wyposażony w dodatkowe udogodnienie dla pasażerów.

REKLAMA

Linie warszawskiego metra obsługują dziś cztery typy pociągów: dwa rodzaje Mietrowagonmasz 81, Alstom Metropolis i Siemens Inspiro. W każdym z nich system wentylacji działa nieco inaczej, przy czym z zaduchem najlepiej radzą sobie najnowsze, niemieckie składy, zaś najgorzej - stare rosyjskie. Szczególnie nieprzyjemnie było w metrze w czerwcu, gdy przez Polskę przechodziła fala upałów, ale skargi pojawiają się nawet jesienią.

- O co chodzi z tym, że w metrze jest teraz ponad 25 stopni? - czytamy na stronie facebookowej Warszawski Transport Publiczny. - Na dworze teraz jest zimno, ludzie chodzą już w grubych ubraniach. Wchodzą do metra, rano są ściśnięci jak sardynki w puszce w swoich płaszczach i puchowych kurtkach, a do tego w wagonie jest upał. I pot ze wszystkich spływa. Nawet jak w wagonie jest luźniej i człowiek rozbierze się do podkoszulka, jest gorąco! Zlitujcie się!

- Przykro nam z powodu niedogodności - odpowiada ZTM. - W wagonach metra nie ma ogrzewania ani klimatyzacji. Powietrze trafia do tuneli z zewnątrz za pomocą wentylatorni, a do wagonów za pomocą wlotów na dachu i dalej jest wtłaczane grawitacyjnie (w starszych wagonach) lub mechanicznie (w nowszych). Zwiększona temperatura wynika ze zwiększonej w godzinach szczytu liczby osób.

Škoda z klimą

Narzekających na temperaturę pasażerów metra ucieszy informacja, że wszystkie nowe pociągi, które dostarczy Škoda, będą wyposażone w klimatyzację. Co ciekawe, nie było to wymogiem w ogłoszonym przez Metro Warszawskie przetargu, jednak producent uznał to rozwiązanie za lepsze od tradycyjnej wentylacji mechanicznej.

Umowa na dostawę pociągów zostanie podpisana w najbliższych tygodniach. Pierwszy skład ma dotrzeć do Warszawy w ciągu roku i ośmiu miesięcy od złożenia podpisu pod kontraktem.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Tester1

10.10.2019 22:23

Proponuję poczytać jak działa klimatyzacja i obieg powietrza. W skrócie, gorące powietrze z klimatyzatorów będzie ogrzewać powietrze....w tunelu. Na pewno docenią to pasażerowie pozostałych składów

# PKU

11.10.2019 07:40

#Tester1 napisał(a) 10.10.2019 22:23
Proponuję poczytać jak działa klimatyzacja i obieg powietrza. W skrócie, gorące powietrze z klimatyzatorów będzie ogrzewać powietrze....w tunelu. Na pewno docenią to pasażerowie pozostałych składów

I tak w kółko - jeden wagon będzie ogrzewał tunel, żeby potem następny "pobrał" to ogrzane powietrze i je schłodził. Tylko, że to wszystko powoduje zużycie prądu, więc raczej nie ma sensu.

 andrzeju99

21.06.2023 15:30

Moim zdaniem klimatyzacja to najwierniejszy przyjaciel człowieka, gdby mogła mówić rozmawiałbym z nią o wszystkim. O tematach rozwiązań sieciowych, o systemach bezpieczeństwa i o usługach dla firm, do czego dążę ? Dziedzina w której kierunku rozwija się owa technologia jest dla nas niezbędna do komfortowego stylu życia a co za tym idzie, pracy.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024