REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Nowe stacje metra. Dziwna decyzja ratusza

  21 listopada 2019

alt='Nowe stacje metra. Dziwna decyzja ratusza'
źródło: ZTM

Metro na Białołękę? A może pod Towarową? Nic z tego. Ratusz podpisał właśnie umowę na projekt dodatkowych stacji na linii M1.

REKLAMA

- Firma Metroprojekt będzie projektantem dwóch stacji na pierwszej linii metra - informuje warszawski ratusz. - Dokumentacja niezbędna do uzyskania pozwoleń na budowę dla nowych przystanków podziemnej kolei (Plac Konstytucji oraz Muranów) powinna zostać przygotowana w ciągu dwóch lat.

Podpisanie umowy na projekt stacji nastąpiło kilka dni po ogłoszeniu cięć w inwestycjach, ofiarą których padła m.in. oczekiwana od kilkudziesięciu lat trasa na prawym brzegu Wisły. Urząd miasta najpierw de facto rezygnuje z budowy obwodnicy Pragi między "Wiatrakiem" a Radzymińską, by zaoszczędzić 883 mln zł, a zaraz potem rozpoczyna prace nad stacjami metra, co do których opinie warszawiaków są mocno podzielone.

Cel: rok 2026

Zgodnie z zawartą umową Metroprojekt otrzyma za przygotowanie dokumentacji 7,36 mln zł. Według szacunków z kampanii wyborczej Rafała Trzaskowskiego budowa obu stacji może kosztować 262 mln zł, ale wydaje się to kwotą mocno zaniżoną.

- Zgodnie z założeniami w czasie pracy powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni - zapowiada ratusz. - Dokumentacja będzie przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Tramwaj już jest

Jak zapowiadają urzędnicy, za sprawą stacji Plac Konstytucji i Muranów częstotliwość kursowania metra nie spadnie, za to wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej "w ścisłym centrum stolicy". Stosowanie tego argumentu dziwi, ponieważ Andersa i Marszałkowską kursują trzy linie tramwajowe: 15,18 i 35. Jeśli komunikacja miejska przy pl. Konstytucji i na Muranowie jest rzeczywiście zbyt słaba, wielokrotnie tańsze byłoby dołożenie dodatkowych kursów.

- Prawie codziennie jeżdżę tramwajem przez Muranów i nie widzę żadnych tłumów wysiadających na tym przystanku - pisze nasz czytelnik. - Nie mam pojęcia, po co tam stacja metra, skoro już po przystankach tramwajowych widać, że to nie jest oblegany rejon miasta i stacja może przypominać lotnisko w Radomiu.

Na ten moment budowa obu stacji nie ma zapewnionego finansowania.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (28)

# hel

21.11.2019 18:15

Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.

# Wodór

21.11.2019 21:08

#hel napisał(a) 21.11.2019 18:15
Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.
Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...

# Arpa61

21.11.2019 22:49

Przecież Żydzi przyjeżdżają do "muzeum" Polin swoimi koszernymi autokarami z obstawą uzbrojonych Żydów, więc stacja Muranów i z tego powodu jest bez sensu. Natomiast metro w ciągu Towarowa - Okopowa dałoby ISTOTNĄ poprawę komunikacji!

REKLAMA

# goscik

21.11.2019 23:41

Decyzja bez sensu. Ten rejon Warszawy jest bardo dobrze skomunikowany. Te stacje metra nie są nikomu do niczego nie potrzebne

# Sly

22.11.2019 08:59

Do najblizszych stacji metra mieszkancy okoli placu Konstytucji i Muranowa jada niezatloczonym tramwajem (3 linie!) kilka minut. Po kiego zageszczac stacje metra i wydluzac jeszcze czas przejazdu metrem? Zero logiki. Warszawie potrzeba nowej linni metra polnoc-poludnie, zgodnie z najnowszymi analizami.
https://multiconsult-polska.com/iii-linia-metra-z-bialoleki-na-wilanow-analiza-multiconsult-polska

# Soldi

22.11.2019 09:15

#Sly napisał(a) 22.11.2019 08:59
Do najblizszych stacji metra mieszkancy okoli placu Konstytucji i Muranowa jada niezatloczonym tramwajem (3 linie!) kilka minut. Po kiego zageszczac stacje metra i wydluzac jeszcze czas przejazdu metrem? Zero logiki. Warszawie potrzeba nowej linni metra polnoc-poludnie, zgodnie z najnowszymi analizami.
https://multiconsult-polska.com/iii-linia-metra-z-bialoleki-na-wilanow-analiza-multiconsult-polska

Tam też masz tramwaj, wiele linii, więc według Twojej logiki nowe stacje na M1 są zbędne.
Na całym świecie metro w centrum co 500 metrów, a u nas? Miedzy Ratuszem i Dw. Gdańskim odległość prawie 2 km.
Na Białołęce metra długo nie będzie, bo tam nie ma gęstej zabudowy - mało ludzi na 1 km

REKLAMA

# emeryt

22.11.2019 13:27

O ile dobrze pamiętam to stacja pl. Konstytucji miała być przesiadkowa z 3 linią , a Muranów z linią kolejową z Wileńskiej na Koło - ale ta kolejowa to poza studium nie wyszła i chyba została zapomniana - pozostała po niej tylko szeroka Anielewicza żeby odkrywkowo tunel można było zbudować. Ciekawe czy założenia do zamówionego projektu te stare plany uwzględniają, czy wyjdzie ciasne niewydolne rozwiązanie jak na Świętokrzyskiej

# diplodok

22.11.2019 14:34

Zarówno na przystanku tramwajowym Muranów jak i na Placu Konstytucji są 4 linie, kursujące w godzinach szczytu max co 2, 3 minuty. Można nimi dojechać do najbliższych stacji metra bez najmniejszego problemu. Te dodatkowe stacje metra po pierwsze spowodują kolosalne problemy podczas budowy (zamknięte ulice, objazdy, korki), po drugie wydłużą czas jazdy pierwszą linią metra o co najmniej 5 minut...

# Topuś35

23.11.2019 10:26

Ratusz robi mieszkańcom Warszawy chyba na złość. E-2 przestało łączyć bliska Wolę z Centrum i Wilanowem. Metro w stronę Woli stoi a plac Bankowy, który posiadał dość znaczny parking, latem zamienia się w składowisko palet za ciężkie pieniądze. Tak to jest, gdy zawiadujacy nie jest stąd.

REKLAMA

# wars

25.11.2019 23:05

Budowa stacji nie ma zapewnionego finansowania, a i tak zamawia się projekty stacji. to tak jakbym zamowilbym sobie projekt domu chociaz nie mam pieniedzy na jego wybudowanie. to miasto zbyt czesto wywala mnostwo pieniedzy na projektowanie różnych miejsc, które i tak potem nie powstają. a potem ciagle mówią że brakuje im pieniędzy:/

# monter

26.11.2019 21:49

Przedłużyć I linię metra na drugą stronę Wisły i zrobić stację Toruńska to jest to.

# RJW

29.11.2019 10:01

Nie trzeba nic poprawiać komunikacji tu. Są autobusy i tramwaje wzdłuż i w poprzek. Za to obwodnica jest najważniejsza!!!!!!!!!!!! Bzdurą jest też analizowanie tak, żeby dowiązać III linię metra do stacji Stadion Narodowy. To wszystko jest marnowanie pieniędzy na obwodnicę!!!!

REKLAMA

# RJW

30.11.2019 14:09

#Wodór napisał(a) 21.11.2019 21:08]
#hel napisał(a) 21.11.2019 18:15]
Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.
Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...
Z tego, że 20% warszawiaków jeździ metrem nie wynika nijak to, że te stacje są konieczne potrzebne. Inne 20% warszawiaków ma kłopoty wynikłe z braku obwodnicy i grochowskiej bariery kolejowej. Więc proszę nie kpić z hela, bo ma rację. (-)ekspert eksploatacji, transportowiec, działacz grochowski

# darq

30.11.2019 17:21

Przecież to nie jest po to, by zbudować, tylko by dać zarobić leśnym dziadkom z Metroprojektu. Gdzie oni znajdą inne źródło utrzymania przed emeryturą?

# rob82

01.12.2019 11:44

#Wodór napisał(a) 21.11.2019 21:08
Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...
a widziales statystyki ?? jest wiecej osob niz jezdzi koleja.... wiec wnosek metro jest bardzo potrzebne.... metro jest wypelnione po brzegi. wyobraz sobie jak by bylo teraz bez metra to nie dalo by sie przejechac przez warszawe, autobusy i tramwaje bylyby zawalone i tak sa juz. wiec metro jest bardzo potrzebne i metro jest samowystarczalne a ewentualny kredyt zaciagniety na metro splaci sie sam z bilietow

REKLAMA

# qvertz

06.12.2019 14:08

Oczywiście, że stacja pod samym placem Konstytucji nie ma sensu, skoro jest przy Armii Ludowej. Ale już przy Wilczej jakaś mała stacja typu paryskiego, to znaczy wąska i bez żadnych "fajerwerków" mogłaby być. Natomiast stacja Muranów - jak najbardziej. To jest ogromne osiedle i wielu ludzi mogłoby skorzystać z łatwego dojazdu do Centrum lub na Młociny bez korzystania z powolnych i nieczęsto jadących tramwajów. Oczywiście priorytetem powinna być trzecia linia z Gocławia wzdłuż Trasy Łazienkowskiej w okolicach Wisły, a potem śladem wzdłuż Wilczej w kierunku pl. Narutowicza i Dw. Zachodniego. Ja dodałbym jeszcze dalej kierunek na Odolany, Jelonki, Bemowo i via Wisła doprowadziłbym III linię na Tarchomin. Oczywiście żeby to zrobić, to trzeba mieć połączone cechy Starzyńskiego, Kwiatkowskiego i Napoleona. Trzaskowski do takich rzeczy kompletnie się nie nadaje, bo spraw zarządzania dużymi organizacjami po prostu nie ogarnia.

# Sas

08.12.2019 10:50

Rozwój metra w kierunku północ południe to jak najsłynniejszy na świecie tunel wzdłuż Wisły.... Bardzo bogaci jesteśmy. U nas metro powstanie jak na świecie będą już wszyscy latać jak w piątym elemencie. Ot takie lekkie zapóźnienie cywilizacyjne...

# Qweert

10.12.2019 23:03

Z M1 Poliechnika na pl. Konstytucji jest z 10 minut spacerkiem lub 2 przystanki tramwajowe linii 15. Żeby planowana stacja byla bliżej centrum to jeszcze można sie zastanowic ale prawdopodobnie bedzie blizej politechniki.

REKLAMA

# Mój_nick

21.12.2019 21:13

Lepiej byłoby za tę kasę zaprojektować i wybudować jeszcze jedną stacje linii M2 pod stacją PKP Topruńska - byłby to wspaniały punkt przesiadkowy !!!

# Agata

07.01.2020 17:14

Nareszcie!!!
Stacje od początku planowane, a w ramach oszczędności "wycięte"!!!
Wreszcie Plac Konstytucji odzyska życie zniszczone przez potraktowanie go jako parkingu dla stacji politechnika i zdegradowanie okolicznego handlu i usług.
Ścisłe centrum miasta wreszcie odzyska tradycyjną rolę w infrastrukturze miasta !!!
A dla tych z prawej strony Wisły.. co tak pięknie lamentują...nie porównujcie centrum stolicy do jej peryferii..
więcej na forum

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni