REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Nowe stacje metra. Dziwna decyzja ratusza

źródło: ZTM


REKLAMA

Nowe stacje metra. Dziwna decyzja ratusza

Metro na Białołękę? A może pod Towarową? Nic z tego. Ratusz podpisał właśnie umowę na projekt dodatkowych stacji na linii M1.

REKLAMA

- Firma Metroprojekt będzie projektantem dwóch stacji na pierwszej linii metra - informuje warszawski ratusz. - Dokumentacja niezbędna do uzyskania pozwoleń na budowę dla nowych przystanków podziemnej kolei (Plac Konstytucji oraz Muranów) powinna zostać przygotowana w ciągu dwóch lat.

Podpisanie umowy na projekt stacji nastąpiło kilka dni po ogłoszeniu cięć w inwestycjach, ofiarą których padła m.in. oczekiwana od kilkudziesięciu lat trasa na prawym brzegu Wisły. Urząd miasta najpierw de facto rezygnuje z budowy obwodnicy Pragi między "Wiatrakiem" a Radzymińską, by zaoszczędzić 883 mln zł, a zaraz potem rozpoczyna prace nad stacjami metra, co do których opinie warszawiaków są mocno podzielone.


Cel: rok 2026

Zgodnie z zawartą umową Metroprojekt otrzyma za przygotowanie dokumentacji 7,36 mln zł. Według szacunków z kampanii wyborczej Rafała Trzaskowskiego budowa obu stacji może kosztować 262 mln zł, ale wydaje się to kwotą mocno zaniżoną.

- Zgodnie z założeniami w czasie pracy powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni - zapowiada ratusz. - Dokumentacja będzie przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.


Tramwaj już jest

Jak zapowiadają urzędnicy, za sprawą stacji Plac Konstytucji i Muranów częstotliwość kursowania metra nie spadnie, za to wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej "w ścisłym centrum stolicy". Stosowanie tego argumentu dziwi, ponieważ Andersa i Marszałkowską kursują trzy linie tramwajowe: 15,18 i 35. Jeśli komunikacja miejska przy pl. Konstytucji i na Muranowie jest rzeczywiście zbyt słaba, wielokrotnie tańsze byłoby dołożenie dodatkowych kursów.

- Prawie codziennie jeżdżę tramwajem przez Muranów i nie widzę żadnych tłumów wysiadających na tym przystanku - pisze nasz czytelnik. - Nie mam pojęcia, po co tam stacja metra, skoro już po przystankach tramwajowych widać, że to nie jest oblegany rejon miasta i stacja może przypominać lotnisko w Radomiu.

Na ten moment budowa obu stacji nie ma zapewnionego finansowania.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica




21.11.2019 18:15 #hel
Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.
21.11.2019 21:08 #Wodór
#hel napisał(a) 21.11.2019 18:15

Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.
Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...
21.11.2019 22:49 #Arpa61
Przecież Żydzi przyjeżdżają do "muzeum" Polin swoimi koszernymi autokarami z obstawą uzbrojonych Żydów, więc stacja Muranów i z tego powodu jest bez sensu. Natomiast metro w ciągu Towarowa - Okopowa dałoby ISTOTNĄ poprawę komunikacji!
21.11.2019 23:41 #goscik
Decyzja bez sensu. Ten rejon Warszawy jest bardo dobrze skomunikowany. Te stacje metra nie są nikomu do niczego nie potrzebne
22.11.2019 08:59 #Sly
Do najblizszych stacji metra mieszkancy okoli placu Konstytucji i Muranowa jada niezatloczonym tramwajem (3 linie!) kilka minut. Po kiego zageszczac stacje metra i wydluzac jeszcze czas przejazdu metrem? Zero logiki. Warszawie potrzeba nowej linni metra polnoc-poludnie, zgodnie z najnowszymi analizami.
III linia metra z Białołęki...ult Polska
REKLAMA

22.11.2019 09:15 #Soldi
#Sly napisał(a) 22.11.2019 08:59

Do najblizszych stacji metra mieszkancy okoli placu Konstytucji i Muranowa jada niezatloczonym tramwajem (3 linie!) kilka minut. Po kiego zageszczac stacje metra i wydluzac jeszcze czas przejazdu metrem? Zero logiki. Warszawie potrzeba nowej linni metra polnoc-poludnie, zgodnie z najnowszymi analizami.
III linia metra z Białołęki...ult Polska
Tam też masz tramwaj, wiele linii, więc według Twojej logiki nowe stacje na M1 są zbędne.
Na całym świecie metro w centrum co 500 metrów, a u nas? Miedzy Ratuszem i Dw. Gdańskim odległość prawie 2 km.

Na Białołęce metra długo nie będzie, bo tam nie ma gęstej zabudowy - mało ludzi na 1 km
22.11.2019 13:27 #emeryt
O ile dobrze pamiętam to stacja pl. Konstytucji miała być przesiadkowa z 3 linią , a Muranów z linią kolejową z Wileńskiej na Koło - ale ta kolejowa to poza studium nie wyszła i chyba została zapomniana - pozostała po niej tylko szeroka Anielewicza żeby odkrywkowo tunel można było zbudować. Ciekawe czy założenia do zamówionego projektu te stare plany uwzględniają, czy wyjdzie ciasne niewydolne rozwiązanie jak na Świętokrzyskiej
22.11.2019 14:34 #diplodok
Zarówno na przystanku tramwajowym Muranów jak i na Placu Konstytucji są 4 linie, kursujące w godzinach szczytu max co 2, 3 minuty. Można nimi dojechać do najbliższych stacji metra bez najmniejszego problemu. Te dodatkowe stacje metra po pierwsze spowodują kolosalne problemy podczas budowy (zamknięte ulice, objazdy, korki), po drugie wydłużą czas jazdy pierwszą linią metra o co najmniej 5 minut...
23.11.2019 10:26 #Topuś35
Ratusz robi mieszkańcom Warszawy chyba na złość. E-2 przestało łączyć bliska Wolę z Centrum i Wilanowem. Metro w stronę Woli stoi a plac Bankowy, który posiadał dość znaczny parking, latem zamienia się w składowisko palet za ciężkie pieniądze. Tak to jest, gdy zawiadujacy nie jest stąd.
25.11.2019 23:05 #wars
Budowa stacji nie ma zapewnionego finansowania, a i tak zamawia się projekty stacji. to tak jakbym zamowilbym sobie projekt domu chociaz nie mam pieniedzy na jego wybudowanie. to miasto zbyt czesto wywala mnostwo pieniedzy na projektowanie różnych miejsc, które i tak potem nie powstają. a potem ciagle mówią że brakuje im pieniędzy:/
REKLAMA
26.11.2019 21:49 #monter
Przedłużyć I linię metra na drugą stronę Wisły i zrobić stację Toruńska to jest to.
29.11.2019 10:01 #RJW
Nie trzeba nic poprawiać komunikacji tu. Są autobusy i tramwaje wzdłuż i w poprzek. Za to obwodnica jest najważniejsza!!!!!!!!!!!! Bzdurą jest też analizowanie tak, żeby dowiązać III linię metra do stacji Stadion Narodowy. To wszystko jest marnowanie pieniędzy na obwodnicę!!!!
30.11.2019 14:09 #RJW
#Wodór napisał(a) 21.11.2019 21:08]
#hel napisał(a) 21.11.2019 18:15]
Z jednej strony ratusz tnie wydatki a z drugiej wali kasę w niepotrzebne większości warszawiaków dodatkowe stacje M1.

Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...

Z tego, że 20% warszawiaków jeździ metrem nie wynika nijak to, że te stacje są konieczne potrzebne. Inne 20% warszawiaków ma kłopoty wynikłe z braku obwodnicy i grochowskiej bariery kolejowej. Więc proszę nie kpić z hela, bo ma rację. (-)ekspert eksploatacji, transportowiec, działacz grochowski
30.11.2019 17:21 #darq
Przecież to nie jest po to, by zbudować, tylko by dać zarobić leśnym dziadkom z Metroprojektu. Gdzie oni znajdą inne źródło utrzymania przed emeryturą?
01.12.2019 11:44 #rob82
#Wodór napisał(a) 21.11.2019 21:08

Z dwóch linii metra korzysta około dwudziestu procent warszawiaków. Wniosek? - Metro jest niepotrzebne, bo większość warszawiaków z niego nie korzysta. Helowa logika...
a widziales statystyki ?? jest wiecej osob niz jezdzi koleja.... wiec wnosek metro jest bardzo potrzebne.... metro jest wypelnione po brzegi. wyobraz sobie jak by bylo teraz bez metra to nie dalo by sie przejechac przez warszawe, autobusy i tramwaje bylyby zawalone i tak sa juz. wiec metro jest bardzo potrzebne i metro jest samowystarczalne a ewentualny kredyt zaciagniety na metro splaci sie sam z bilietow
REKLAMA

06.12.2019 14:08 #qvertz
Oczywiście, że stacja pod samym placem Konstytucji nie ma sensu, skoro jest przy Armii Ludowej. Ale już przy Wilczej jakaś mała stacja typu paryskiego, to znaczy wąska i bez żadnych "fajerwerków" mogłaby być. Natomiast stacja Muranów - jak najbardziej. To jest ogromne osiedle i wielu ludzi mogłoby skorzystać z łatwego dojazdu do Centrum lub na Młociny bez korzystania z powolnych i nieczęsto jadących tramwajów. Oczywiście priorytetem powinna być trzecia linia z Gocławia wzdłuż Trasy Łazienkowskiej w okolicach Wisły, a potem śladem wzdłuż Wilczej w kierunku pl. Narutowicza i Dw. Zachodniego. Ja dodałbym jeszcze dalej kierunek na Odolany, Jelonki, Bemowo i via Wisła doprowadziłbym III linię na Tarchomin. Oczywiście żeby to zrobić, to trzeba mieć połączone cechy Starzyńskiego, Kwiatkowskiego i Napoleona. Trzaskowski do takich rzeczy kompletnie się nie nadaje, bo spraw zarządzania dużymi organizacjami po prostu nie ogarnia.
08.12.2019 10:50 #Sas
Rozwój metra w kierunku północ południe to jak najsłynniejszy na świecie tunel wzdłuż Wisły.... Bardzo bogaci jesteśmy. U nas metro powstanie jak na świecie będą już wszyscy latać jak w piątym elemencie. Ot takie lekkie zapóźnienie cywilizacyjne...
10.12.2019 23:03 #Qweert
Z M1 Poliechnika na pl. Konstytucji jest z 10 minut spacerkiem lub 2 przystanki tramwajowe linii 15. Żeby planowana stacja byla bliżej centrum to jeszcze można sie zastanowic ale prawdopodobnie bedzie blizej politechniki.
21.12.2019 21:13 #Mój_nick
Lepiej byłoby za tę kasę zaprojektować i wybudować jeszcze jedną stacje linii M2 pod stacją PKP Topruńska - byłby to wspaniały punkt przesiadkowy !!!
07.01.2020 17:14 #Agata
Nareszcie!!!
Stacje od początku planowane, a w ramach oszczędności "wycięte"!!!
Wreszcie Plac Konstytucji odzyska życie zniszczone przez potraktowanie go jako parkingu dla stacji politechnika i zdegradowanie okolicznego handlu i usług.
Ścisłe centrum miasta wreszcie odzyska tradycyjną rolę w infrastrukturze miasta !!!
A dla tych z prawej strony Wisły.. co tak pięknie lamentują...nie porównujcie centrum stolicy do jej peryferii..
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA