REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Bielany

inwestycje

 

Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską? Ratusz rozważa taki wariant

  18 maja 2022

Nocznickiego z wiaduktami nad Kasprowicza i Wólczyńską? Ratusz rozważa taki wariant
źródło: WTP

W przyszłości ulicę Nocznickiego czeka radykalna przebudowa. Jedna z opcji zakłada przekształcenie jej w prawdziwą trasę szybkiego ruchu, co z pewnością nie spodoba się mieszkańcom sąsiednich bloków.

REKLAMA

Warszawski ratusz postanowił odkurzyć stare plany zakładające przebudowę Nocznickiego na ulicę dwujezdniową lub nawet element trasy szybkiego ruchu, łączącej Modlińską z planowaną S7, czyli nową wylotówką z Warszawy w kierunku Gdańska.

REKLAMA

Chcą przedłużyć Nocznickiego

Odkurzenie dawnych planów wiąże się z przygotowaniami do budowy trasy S7, nad którą pracuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Nowa trasa ma połączyć Łomianki z istniejącą trasą Obrońców Grodna (S8).

W Warszawie powstaną zaledwie trzy węzły: Wólka Węglowa (z Wólczyńską i Wóycickiego), Maczka (z przedłużeniem istniejącej ulicy) oraz z trasą Obrońców Grodna (S8). Na ten moment nie jest planowana budowa węzła Janickiego, gdzie S7 miała połączyć się z planowanym przedłużeniem Nocznickiego.

GDKKiA przekazała nam w listopadzie, że z budowy węzła Janickiego zrezygnowano, ponieważ według jej informacji warszawski samorząd nie pracuje nad przedłużeniem Nocznickiego. W odpowiedzi na nasz artykuł urzędnicy ogłosili przetarg na koncepcję programową dla odcinka trasy mostu Skłodowskiej-Curie od Kasprowicza właśnie do węzła Janickiego. Wybrana w nim firma będzie miała za zadanie także uzyskanie decyzji środowiskowej. Działania urzędu miasta mają przekonać GDDKiA do powrotu do koncepcji budowy węzła Janickiego, dzięki któremu trasa S7 będzie łatwiej dostępna dla kierowców z Bielan, Wawrzyszewa i Wrzeciona a ruch rozłoży się na więcej ulic.

REKLAMA

Nocznickiego - co się zmieni?

Jak będzie wyglądać nowa Nocznickiego? Pierwszy wariant zakłada, że Nocznickiego będzie mieć aż cztery jezdnie. Dwie byłyby bezkolizyjne i przechodziły wiaduktami nad Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową. Towarzyszyłyby im jezdnie lokalne obsługujące połączenia ze skrzyżowaniami.

W wariancie drugim Nocznickiego przewiduje parametry drogi głównej (taki standard ma np. Marymoncka), z wiaduktami nad skrzyżowaniami z Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, a ponadto skrzyżowania w poziomie terenu z Wólczyńską i Arkuszową oraz "w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów". Dopuszcza też możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu.

Trzeci wariant również zakłada dwie jezdnie główne i dwie serwisowe, ale bez wiaduktów. Nocznickiego byłaby bardzo szeroką ulicą, ale tworzyła skrzyżowania z Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową i Rokokową. Wybrana w przetargu firma będzie miała za zadanie przygotowanie jeszcze co najmniej jednego wariantu. Wszystkie z nich zakładają zachowanie torowiska tramwajowego, a także budowę dwóch chodników oraz dróg dla rowerów i hulajnóg. Wśród wytycznych znalazły się także co najmniej dwa szpalery drzew. Prace nad koncepcją przebudowy Nocznickiego potrwają dwa lata.

(dg)

.
 

Komentarze (8)

# żid

18.05.2022 14:24

I tak tego nie dożyjemy bo marksiści zdążą wykończyć ten kraj podatkami i zielonymi bzdurami.

# Kolo

18.05.2022 14:57

Wszyscy którzy kupowali mieszkania przy Nocznickiego w ostatnich latach doskonale wiedzieli jakie są plany, że droga będzie przebudiwywana i ruch się zwielokrotni. I niech teraz nie udaja naiwnych. Plus tego wszystkiego będzie taki że trochę uporządkuje się ten cały syf który jest dookoła a okolica zyska inwestycyjnie i komunikacyjne.

# To ja

18.05.2022 18:14

Hmm dopiero zwęzili Sokratesa i zwężają ulice w centrum, bo w mieście na nie być autostrad. Ale już Nocznickiego pasuje szeroka...
A tak poza tym Wrzeciono i Wawrzyszew to część Bielan, treść artykułu wskazuje na coś zupełnie innego

REKLAMA

# Marian

18.05.2022 18:38

Najgorsze w tym że Nocznickiego jest już wąska i Czask nie będzie mógł jej zwęzić.

# Maks

18.05.2022 20:10

Dobry plan. W koncu! I potrzebny jest tu bardzo zjazd z S7 inaczej staniemy w korkach na Wolczynskiej!

# pZz

18.05.2022 20:15

Typowe. Kupic, a potem protestowac, ze nie chca trasy, ze smieci z wysypiska smierdza, itd. Ale jak swoimi gruchotami smrodza innym pod nosem to dobrze.

REKLAMA

# Byle Jaki .

19.05.2022 05:32

Marian - i tu nie masz racji ! Rafał da tu radę! Zwęzi do 1 jezdni w jednym kierunku ( jednokierunkowa do Kasprowicza) , i co Ty na to ? ;))

# Sai

20.05.2022 07:24

Dla mieszkańców (mowa o tych, którzy mieszkają przynajmniej 10 lat... :-) rozbudowa Nocznickiego jest oczywista. Wariant szerokiego skrzyzowania przy stacji Młociny jest fatalny. (nalezy pamiętać co zrobił idiota w samochodzie na Sokratesa. Masa pieszych korzysta z przejść, jest centrum handlowe, mają być biurowce, wszystko to zwiększy zagrożenie.
Dlatego tunel lub wiadukty są lepszym rozwiązaniem. Kierowcy z Bielan sobie poradzą o ile ruch tranzytowy wpychający się w osiedla nie zablokuje ruchu tak jak teraz.
....
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA