REKLAMA

Wola

drogi »

 

"Nie zwężajcie Górczewskiej!". Radni PiS zbierają podpisy

  4 marca 2019

alt='"Nie zwężajcie Górczewskiej!". Radni PiS zbierają podpisy'
źródło: Twitter/Maciej Binkowski

Powraca spór o jedną z głównych ulic dzielnicy. Na Woli znów trwa zbiórka podpisów.

REKLAMA

Przypomnijmy: w czerwcu ubiegłego roku warszawski ratusz ogłosił, że Górczewska między Młynarską a trasą Prymasa Tysiąclecia będzie miała przekrój 2x2, tj. po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz dwie drogi rowerowe. W porównaniu do stanu sprzed budowy metra oznaczałoby to likwidację buspasa w kierunku centrum i pasa ogólnego w stronę Bemowa. Zielone Mazowsze: zamknijmy Górczewską, połączmy parki Zielone Mazowsze: zamknijmy Górczewską, połączmy parki
Jeśli pomysł zwężenia jednej z głównych ulic Woli wydał się komuś radykalny, powinien jak najszybciej zweryfikować swoje wyobrażenia o warszawskich aktywistach.
Jeśli patrzeć tylko i wyłącznie na przekrój ulicy, na nowym układzie Górczewskiej najwięcej zyskaliby rowerzyści, zaś najwięcej stracili pasażerowie autobusów.

Znowu protest

Niemal rok temu na Woli i Bemowie odbyły się konsultacje, ale wszyscy ich uczestnicy zmieściliby się w dwóch autobusach. Większość była za zwężeniem Górczewskiej, ale przez trzy tygodnie urzędnikom udało się zebrać zaledwie 258 opinii, więc trudno uznać taki wynik za choć trochę miarodajny. Od tego czasu zwolennicy przywrócenia szerokich jezdni nieprzerwanie protestują.

W tym tygodniu radni PiS zbierają podpisy pod hasłem "Nie zwężajcie ulicy Górczewskiej!" przekonując mieszkańców, że likwidacja pasa w stronę Bemowa ruch rozleje się po Wolskiej, Kasprzaka i Obozowej oraz lokalnych ulicach Woli.

- Temat zmian na Górczewskiej jest spóźniony o kilka lat - wytykają ratuszowi. - Wszelkie decyzje powinny zapaść przed przystąpieniem do budowy stacji metra na Woli. Mieszkańcy dzielnicy w zdecydowanej większości nie chcą zwężenia drogi - uważają. - Sygnalizują to na dyżurach radnych, w mediach społecznościowych i na forum rady dzielnicy.

Zapraszamy na zakupy

Kiedy decyzja?

Rafał Trzaskowski wypowiadał się na temat Górczewskiej już w lipcu, przed rozpisaniem wyborów samorządowych, a więc jako poseł reprezentujący Kraków. Powiedział wtedy, że "nie jest to dobry pomysł" i że powinno powtórzyć się konsultacje. Teraz, już jako prezydent Warszawy zapowiedział, że ostateczna decyzja o przyszłości Górczewskiej zapadnie do 10 marca.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (17)

# Marian

04.03.2019 22:41

Biorąc pod uwagę że nie ma innej alternatywnej drogi to ci co mają jechać to będą jechać tylko w korku i smordzić mieszkańcom. Ale jak tego chcą to ich sprawa.

# Gość

04.03.2019 22:43

Od Młynarskiej w kierunku Bemowa do Tyszkiewicza przez chwilę tylko dwa pasy. Tam jest taki budynek, że naprawdę inaczej się nie da. Od Tyszkiewicza już po staremu. Przecież tam jest już droga rowerowa i chodnik i pas zieleni. Po co jeszcze więcej?

# Lukasz321a

05.03.2019 14:30

Większość była za zwężeniem Górczewskiej, ale przez trzy tygodnie urzędnikom udało się zebrać zaledwie 258 opinii, więc trudno uznać taki wynik za choć trochę miarodajny
258 opinii z czego wspólnoty mieszkaniowe były liczone jako 1 opinia po mimo tego, że przestawiały listy osób podpisujących się przeciw durnemu pomysłowi zwężania Górczewskiej.

REKLAMA

# lideksynubeka

05.03.2019 15:34

Bardzo dobry pomysł ze zwężeniem Górczewskiej. Niech leminże łby zobaczą skutki swojego durnego wyboru. Dlatego też pomysł wprowadzenia pedofili do szkół pod szyldem karty LGTB też jest doskonały. Jak lemingi nie staną w obronie swoich dzieci,to znaczy,że należało to im się

# Alicja

05.03.2019 17:20

przy zwiększającej się liczbie aut konieczności remontu ul Obozowej uważam, że pozostawienie 3x3 pasów jezdni jest wręcz koniecznością Po co podejmować kosztowne próby, by za kilka lat poszerzać jezdnię. Pamiętam Górczewską2x2 było ciasno, rozbudowa uporządkowała ruch, stało się bezpieczniej. Zatem niech jezdnia Górczewskiej będzie 3x3 Alicja

# MIMI

05.03.2019 17:40

#Alicja napisał(a) 05.03.2019 17:20
przy zwiększającej się liczbie aut konieczności remontu ul Obozowej uważam, że pozostawienie 3x3 pasów jezdni jest wręcz koniecznością Po co podejmować kosztowne próby, by za kilka lat poszerzać jezdnię. Pamiętam Górczewską2x2 było ciasno, rozbudowa uporządkowała ruch, stało się bezpieczniej. Zatem niech jezdnia Górczewskiej będzie 3x3 Alicja

Popieram. Nie wiem kto głosował za zwężeniem Górczewskiej, chyba bezmózg jakiś. Ścieżki rowerowe już są, chyba że chcemy robić autostradę rowerową wzdłuż Górczewskiej

REKLAMA

# qvertz

05.03.2019 21:14

Dzięki trzem pasom na Górczewskiej było możliwe zrobienie buspasa. Dzięki temu pasażerowie z Woli i Bemowa mogli w miarę szybko dostać się w okolice Placu Bankowego. W tym momencie zwężenie spowoduje wyłącznie spadek płynności ruchu i autobusy będą grzęzły w korkach cały dzień. Działania Ratusza są żenujące. Jedyne, co im wychodzi, to wsparcie lgbt, odmowa odbudowy Pałacu Saskiego i zgoda na postawienie ohydnego potworka architektonicznego, jakim jest budynek muzeum "sztuki nowoczesnej" w samym centrum miasta. Poza pilnowaniem interesów cwaniaczków deweloperskich cała reszta spraw warszawskich jest zlewana ciepłym płynem nie do spożycia.

# cave

05.03.2019 22:30

Im węższe horyzonty, tym szersze ulice.

# robson82

06.03.2019 10:24

radni pis ?? smieszna zagrywka wyborcza. sami byli za zwężeniem teraz będzie wina tuska :P nie dam się nabrać

REKLAMA

# MIMI

06.03.2019 16:06

#cave napisał(a) 05.03.2019 22:30
Im węższe horyzonty, tym szersze ulice.
Raczej im węższe ulice tym korek po horyzont

# Cricto

08.03.2019 10:47

Nie wiem skąd autor artykułu powziął informację, że większość mieszkańców była za zwężeniem ul. Górczewskiej. Brałem udział w spotkaniu w ramach tzw. konsultacji społecznych. Cała przybyła grupa mieszkańców skrytykowała koncepcje zwężenia ulicy, posługując się przy tym rzeczowymi argumentami. Projektant oraz cała świta z miasta dostali joby, pospuszczali głowy i nikt nawet jednego, dosłownie jednego argumentu za zwężeniem nie podał.

# lol

09.03.2019 07:24

A moje zdanie jest takie na razie zostawić po staremu i zobaczyć jak będzie wyglądał ruch po otwarciu metra do Bemowa. Potem wrócić do tematu i zająć się ulica kompleksowo od ratusza w Bemowie do jej początku na Woli.

REKLAMA

# Riddik

10.03.2019 18:18

Może w takim razie referendum na woli w celu wybrania jednego z dwóch projektów 2 +2 + drogi rowerowe po obu stronach lub 3 +3 droga z jednej strony?

# Lekarz_k

22.03.2019 10:39

Budowanie ulic o przekroju nawet 5x5 to nic innego jak stymulowanie ruchu samochodowego i droga do nikąd.
Cywilizowany świat od dawna odchodzi od stymulowania indywidualnej motoryzacji w miastach i Warszawa wbrew ujadaniu części użytkowników samochodów nie może być wyjątkiem.
Akcja PiS to natomiast kolejny dowód na to, że to ugrupowanie chce z Polski zróbic skansen.

# ignorant

25.03.2019 17:26

Zwężać, zwężać i jeszcze raz zwężać! Obsadzić drzewami, zazielenić i ścieżki rowerowe jeszcze zrobić.
Nie można oglądać się na ograniczonych malkontentów - przywróćmy miasto ludziom!

REKLAMA

# adriannn

27.03.2019 10:14

ludzie to też samochody w mieście, osle

# Tomaszppp

28.03.2019 10:18

#adriannn napisał(a) 27.03.2019 10:14
ludzie to też samochody w mieście, osle
Ludzie to też ich odchody, ośle. To znaczy, że mamy je tolerować na ulicy?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break