REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Nie parkuj tylko jedź

  5 grudnia 2007

Dlaczego miasto nie powinno budować parkingów park&ride?

REKLAMA

Nie raz poruszaliśmy problem parkingów park&ride. Problem dotyczy zarówno tego przy Włościańskiej na Marymoncie, jak i bemowskiego na Połczyńskiej. Oba świecą pustkami, tymczasem miasto przeznacza kolejne miliony na budowę następnych tego typu parkingów.

Ten planowany przy metrze na Młocinach pewnie będzie cieszył się większym powodzeniem. Oprócz niego planowanych jest jeszcze 11 nowych lokalizacji. Na nich ekolodzy z Zielonego Mazowsza nie pozostawiają suchej nitki. Na zorganizo-wanej w listopadzie konferencji prasowej udowadniali, że w Warszawie nie ma warunków dla dobrego funkcjonowania takich inwestycji. - Żeby kierowcy zaczęli z nich korzystać, potrzebny jest zarówno kij (restrykcje dla parkujących w centrum), jak i marchewka (sprawna komunikacja miejska) - przekonywał Maciej Sulmicki.

Na Połczyńskiej i Włościańskiej ludzie się nie przesiadają, bo... nie mają na razie do czego. Przykładowo podróż z Połczyńskiej do centrum w godzinach szczytu trwa około 40 minut. Zielone Mazowsze wylicza kolejne paradoksy: na Kabatach powstanie parking park&ride w miejsce... już istniejącego parkingu, na którym jest jeszcze sporo wolnych miejsc. Powinno się je budować dopiero po zmodernizo-waniu systemu komunikacji. Tak wielu parkingów w Warszawie nie potrzeba, w żadnym z miast europejskich nie korzysta z nich więcej niż pięć procent kierowców. Praga i Kraków już dawno zaczęły likwidować park&ride, które nie spełniły swojej funkcji. Warszawa nic się od nich nie nauczyła.

Strzałem w dziesiątkę okazać się może parking w Wesołej, gdzie mieszkańcy okolic będą mogli zostawić samochód i przesiąść się do Szybkiej Kolei Miejskiej. Zielone Mazowsze obawia się jednak, że przyciągnie raczej osoby spod Warszawy, co zwiększy ruch na ulicach. Jest sporo niekonsekwencji w tym rozumowaniu. Istotą P&R jest to, by auta nie wjeżdżały do centrum.

Miasto przyjęło na razie politykę zachęcania kierowców do nowych parkingów. Reklamy wiszą na samych parkingach, są także umieszczane w komunikacji miejskiej. Na razie skutki są marne. Na parkingu przy Połczyńskiej (przeznaczo-nym na 500 aut) zaparkowało rekordowo... 20 kierowców, z czego część to byli pewnie pracownicy ochrony. Czy nie taniej by kosztowało wynajęcie tym ludziom taksówek, które dowiozą ich do pracy? Z kolei parking przy Włościańskiej służy głównie osobom przyjeżdżającym na zakupy do Hali Marymonckiej, na pobliski bazarek i mieszkańcom okolicznych bloków. Tu sytuacja ma się zmienić wraz z wprowadzeniem normalnych kursów metra do stacji Marymont. Pojawiają się jednak głosy, że parking jest za blisko centrum i zostawianie na nim samochodu i tak nie będzie się większości kierowców opłacać.

Mz

Liczba numeru: 106 mln zł - tyle będzie kosztować miasto wybudowanie wszystkich parkingów P&R.


Tak jest codziennie na parkingu przy Połczyńskiej

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy