REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021

  27 czerwca 2018

alt='Najbardziej idiotyczna trasa metra na świecie. Cel: 2021'
źródło: materiały prasowe

Kontrowersyjny odcinek II linii ma już wykonawcę i datę zakończenia budowy. Wbrew wszelkiej logice ratusz chwali się "dobrze ulokowanymi stacjami".

REKLAMA

O absurdalnym "zawijasie" metra, biegnącym przez Targówek i Zacisze na Bródno oraz kończącym się wewnątrz osiedla - pisaliśmy już wielokrotnie. Zaplanowana w poprzedniej dekadzie trasa jest tak źle przemyślana, że w nieoficjalnych rozmowach nawet wysocy urzędnicy warszawskiego ratusza mówią wprost, że nie ma ona sensu, a ze skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską dojazd do Dworca Wileńskiego będzie trwał tyle samo, co tramwajem. Ponieważ trzeba do tego doliczyć czas potrzebny na zejście na peron i późniejsze wyjście na powierzchnię, okoliczni mieszkańcy na budowie metra niczego nie zyskają. Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną
"Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" - zapowiada ratusz. Przetarg na budowę metra został już ogłoszony.
Pośrodku Bródna stanie za to wielki parking park&ride, który nie pomieści wszystkich chętnych. Osiedlowe uliczki zostaną zastawione samochodami. Alternatywna propozycja zakładała zbudowanie końcowej stacji przy Trasie Toruńskiej i zorganizowanie tam wielkiego węzła przesiadkowego na wzór Młocin. Oczywiście nikt głośno nie powie, że popełniono wielki błąd, a już na pewno nie na kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi. Oficjalnie w ratuszu w sprawie metra trwa propaganda sukcesu.

"Dobra wiadomość"

- To kolejna dobra wiadomość dla warszawiaków i pasażerów podziemnej kolei - czytamy. - 27 czerwca wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno w ciągu trzech lat zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

Obie firmy są w Warszawie świetnie znane za sprawą prac nad innymi odcinkami II linii metra. Włoskie Astaldi buduje właśnie stacje na Pradze i Targówku, zaś turecki Gülermak pracuje na Woli. Wiadomo już także, że firmy zbudują wspólnie stacje Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska, czyli zachodni kraniec linii.

- To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, które zakończy II linię metra na północnym-wschodzie. Dzięki niemu już za trzy lata mieszkańcy Bródna i osiedli Zielonej Białołęki szybko i wygodnie dojadą do centrum Warszawy - podkreśla prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Zapraszamy na zakupy

Gdzie powstaną stacje?

Do 2021 roku powstaną stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Pierwsza z nich powstanie przy skrzyżowaniu Figara z Codzienną, druga - na rogu Malborskiej i Kondratowicza, trzecia - na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej. Turcy i Włosi zbudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele. Warszawski samorząd zapłaci za to 1,4 mld zł brutto.

Autorem projektów dla tego odcinka jest pracownia ILF Consulting Engineers. Już w trakcie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. Stację przy Rembielińskiej przesunięto ok. 30 metrów na zachód a wyjścia z niej zostały poprowadzone na przystanki tramwajowe. Stację przy Wincentego przesunięto natomiast na wschód o ok. 60 metrów, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik Kondratowicza i Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy Wincentego planowanej linii na Głębockiej.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (24)

# mtirala

27.06.2018 20:01

Racjonalny inwestor podejmując decyzje o inwestycji, bierze pod uwagę tylko i wyłącznie przyszłe koszty i zyski. Niedzyskiwalne koszty już poniesione to tzw. sunk cost (koszty utopione) i branie ich pod uwagę podczas rozważań "co dalej" to błąd logiczny (polecam Wikipedię, koszty utopione / sunk cost fallacy). Ratusz brnie w ten koszmarny błąd z uporem godnym maniaka. Nie mogę zrozumieć motywacji HGW / Wojciechowskiego / kogo tam jeszcze.
5 pasmowa Trasa Toruńska blokuje się już o 6.15 rano. Za kilka lat będzie stać od rana do wieczora - wystarczy spojrzeć na plany budowy autostrad i dróg ekspresowych (gddkia.gov.pl), żeby zauważyć, że niepokojąco wiele z nich zbiega się w W-wie. Tranzyt na TT będzie narastał lawinowo - niedługo zostanie zakończona S8 do Białegostoku, później S61 (via Baltica).
Co może powstrzymać Ratusz od kontynuacji tego kretyństwa? Wygrana Jakiego? Czyż Jaki nie jest jeszcze gorszy? Czy też może ruchy miejskie? Posłuchałem Śpiewaka - jego sztandarowym pomysłem jest Park Centralny. Załamka. Nie przeczę, że 30 niemocy w sprawie Placu Defilad to deprymujące, ale z drugiej strony, budowa metra do Rembielińskiej o ile rozumiem pogrzebie pomysł hubu przy TT/Głębocka (rozgałęzienie linii metra jest problematyczne) Mam poczucie, że wszyscy ci ludzie nie mają żadnego zaplecza eksperckiego, które pomogłoby im wyjść z naprawdę miastotwórczymi pomysłami.

# greg222

27.06.2018 20:59

bla bla bla. Oszołomy z Białołeki obudziły sie ze są odciete od swiata. ttzeba było myslec jak sie placiło po 5 tys za m kwadratowy ze ta cena z czegos wynika...oj polaczki cebulaczki

# miamibeach

28.06.2018 01:00

Hub na Głębockiej po prostu nie jest w interesie miasta - po co wspierać sprawl na obszary Zielonej Białołęki totalnie pozbawione infrastruktury czy do Marek/Radzymina? Bardziej racjonalne jest skomunikowanie już licznie zamieszkałych obszarów Targówka i Bródna i ich rewitalizacja i dogęszczenie. Niestety żadne działania "miastotwórcze" nie są już w stanie pomóc Zielonej Białołęce - zbyt dużo terenów zostało chaotycznie zabudowanych bez choćby rozplanowania ulic. W Warszawie zresztą są o wiele lepiej położone niezabudowane tereny, wielkim błędem było w ogóle pozwolenie na powstanie tych osiedli na północnym wschodzie miasta.

REKLAMA

# SDSDFASDFFSDA

28.06.2018 01:57

taaaaaaaaaaaaaaa jasne
BIAŁOŁĘKA SIĘ OBUDZIŁA TEN PORTAL GŁUPOTY PISZĘ I TYLE W TEMACIE

# ogi

28.06.2018 09:10

Dojazd metrem z Bródna do Wileniaka będzie trwał dłużej niż tramwajem? Żaden problem,psze Państwa. Zlikwiduje się tramwaje! Nie takie "reformy" komunikacji robiono w tym mieście "bo jest metro". Szczytowym przejawem chamstwa Ratusza i pierdzistołków z ZTM było masowe kasowanie połączeń autobusowych na Bielany w chwili,gdy św Metro dochodziło tylko do Pl.Wilsona. No ale, "nie potośmy zbudowali,takim kosztem" żeby pasażerowie czyli hołota, mieli lepiej. To My,urzędnicy-właściciele miasta i jego mieszkańców,zawsze wiemy lepiej!

# Moniej

28.06.2018 10:12

Wasz tekst jest tak głupi,że wprost trudno uwierzyć.Zarzut ,że do metra trzeba zejść a potem wyjść to dopiero jest idiotyzm.Bo w żadnym metrze się nie schodzi,co ? Stacja w środku Brodna złe? A Gdzie niby ma być,na pustkowiu ? Ludzie opamiętajcie się,bo grzezniecie coraz bardziej,jak można publikować takie brednie.Reszty w ogóle nie komentuje

REKLAMA

# Prorok

28.06.2018 12:39

Chyba autor jest słojem spod Łukowa. Jak się płaciło jak za slumsy to się mieszka w slumsach. Jak się pędzało krowy 2 km, to można też przejść się do metra 2 km.

# Bialoleczanin

30.06.2018 13:23

Przeraża mnie brak obiektywizmu. Autor oczywiście nie wspomniał, że za Zieloną Białołękę planowana jest trasa szybkiego tramwaju, z którego będzie wygodna przesiadka do metra. Grunty na terenach, na których rzekomo miałoby powstać metro w ewentualnej odnodze są terenami bagiennymi, dzięki czemu wybudowanie byłoby bardziej kosztowne, a czasami - wręcz niemożliwe.
Kwestia czasu dojazdu. Naprawdę, nie rozumiem jak można tak nieperspektywicznie myśleć. Czy autor tekstu ma świadomość, ile ludzi w ciągu godziny może przewieźć tramwaj, a ile metro? Czy autor ma świadomość, że budowa metra ciągnie ze sobą również wzrost liczby mieszkańców na danym terenie? I wreszcie - czy Dworzec Wileński jest miejscem docelowym każdego pasażera? Nie wydaje mnie się, ludzie będą przede wszystkim jeździli do Świętokrzyskiej, a tutaj czas przejazdu będzie dużo korzystniejszy.
Jestem mieszkańcem Białołęki, ale nie uważam żeby ona zasługiwała na metro. Bródno jest bardziej zurbanizowane. Białołęce wystarczy szybki tramwaj.
Jedynym błędem jest niedociągnięcie trasy do stacji PKP Toruńska, gdzie mógłby powstać funkcjonalny węzeł przesiadkowy.

# Qwerty

01.07.2018 11:37

#Bialoleczanin napisał(a) 30.06.2018 13:23

Jedynym błędem jest niedociągnięcie trasy do stacji PKP Toruńska, gdzie mógłby powstać funkcjonalny węzeł przesiadkowy.

Z PKP Toruńska szybciej do centrum będzie pociągiem niż metrem. Autor ma rację. Stacja na Rembielińskiej jest słaba. Tak samo jak stacja Zacisze. Stacja przy PKP Toruńska to też kasa w błoto. Ostatni etap budowy metra to dwie stacje które nie mają sensu a kosztują mnóstwo kasy. Po co planować taka samą kolejną.

REKLAMA

# Edi

01.07.2018 14:39

Greg222 mały zaściankowy cebulaczku, tylko potem nie płacz i nie stękaj, że nie masz gdzie zaparkować swojego 20letniego passata albo, że twoją prestiżową i drogą dzielnicę zakorkowali xD

# Kate

01.07.2018 14:51

Prorok cymbale rozumiem, że twoje Bródno wypełnione obskurnymi, obszczanymi, komunalnymi bloczyskami z wielkiej płyty i pastelowej elewacji jak w dziecięcej kolorowance nazywasz prestiżową i drogą dzielnicą??? Hmmmm

# Maestro

01.07.2018 15:16

Panie Prorok a ile kosztowało twoje luksusowe mieszkanko w wielkiej płycie na Bródnie? Było odpowiednio drogie jak przystało na warszawskie Beverly Hills? A przepraszam, przecież dostałeś je za darmo od miasta, jak większość tej dresiarskiej patologii mieszkającej w tych luksusowych kwaterowych komunałkach

REKLAMA

# jan

02.07.2018 11:11

Znowu jęki z bidokwęki... trzeba było nie kupować apartamętów w szczerym polu za 4000/metr!

# XXX

02.07.2018 12:40

Kiedy przyjechałem do Warszawy w 1992 r., to moje koleżanki i koledzy wychowani w Warszawie o Bródnie mówili z największą pogardą, jako o dzielnicy zamieszkałej przez meneli z kwaterunku. Teraz czytam powyżej, że syn/córka takiego menela ma się za kogoś lepszego...Żałosne.

# Nqwertkdfg

11.07.2018 09:07

kontrowersyjna trasa ? autor tekstu się z choinki urwał ? trasa była planowana w czasach gdy białołęka była wsią z paroma oborami.

REKLAMA

# rabarbar z koziej wólki

11.07.2018 09:31

tam zaraz wieś !!! popatrz jakie tam linie pospieszne jeżdżą WWL, WOR, TKI, TKA, EOP, LUB, WPN i wiele innych
buahahahahahahahahhahaahhahahah, miasto PANIE

# Fraida

12.07.2018 14:23

- tragedia na wyposażeniu czeskie Skody - to juz lepiej Mytiszczi!- kazdy pies z innej budy!

# TADEK

12.07.2018 15:07

najbardziej idiotyczny to jest ten tekst ,który wypociliście. po co pisać takie bzdury ; zapytajcie ludzi na targowku,Zaciszu,brodnie.

REKLAMA

# SSS

19.07.2018 23:16

NIE WIDZĘ ŻADNYCH PODSTAW ABY CIĄGNĄĆ METRO NA ZIELONĄ BIAŁOŁĘKĘ.... JAK KTOŚ KUPIŁ/ ZAMIERZA KUPIĆ TAM MIESZKANIE TO GODZIŁ/GODZI SIĘ NA WARUNKI JAKIE DAJE TA WSCHODNIA CZĘŚĆ BIAŁOŁĘKI.... METRO CIĄGNĄĆ DO 3 PIĘTROWEJ ZABUDOWY TO BYŁABY ABSTRAKCJA, (METRO ZAWSZE BUDUJE SIĘ W REJONACH WYSOKIEJ ZABUDOWY) HUTA, URSYNÓW ITP

# gregg

20.08.2018 09:43

#Edi napisał(a) 01.07.2018 14:39
Greg222 mały zaściankowy cebulaczku, tylko potem nie płacz i nie stękaj, że nie masz gdzie zaparkować swojego 20letniego passata albo, że twoją prestiżową i drogą dzielnicę zakorkowali xD
Mam kupione miejsce parkingowe, z którego i tak nie korzystam bo nie potrzebuję.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe