# mtirala 27.06.2018 20:01 |
|
Racjonalny inwestor podejmując decyzje o inwestycji, bierze pod uwagę tylko i wyłącznie przyszłe koszty i zyski. Niedzyskiwalne koszty już poniesione to tzw. sunk cost (koszty utopione) i branie ich pod uwagę podczas rozważań "co dalej" to błąd logiczny (polecam Wikipedię, koszty utopione / sunk cost fallacy). Ratusz brnie w ten koszmarny błąd z uporem godnym maniaka. Nie mogę zrozumieć motywacji HGW / Wojciechowskiego / kogo tam jeszcze.
5 pasmowa Trasa Toruńska blokuje się już o 6.15 rano. Za kilka lat będzie stać od rana do wieczora - wystarczy spojrzeć na plany budowy autostrad i dróg ekspresowych (gddkia.gov.pl), żeby zauważyć, że niepokojąco wiele z nich zbiega się w W-wie. Tranzyt na TT będzie narastał lawinowo - niedługo zostanie zakończona S8 do Białegostoku, później S61 (via Baltica). Co może powstrzymać Ratusz od kontynuacji tego kretyństwa? Wygrana Jakiego? Czyż Jaki nie jest jeszcze gorszy? Czy też może ruchy miejskie? Posłuchałem Śpiewaka - jego sztandarowym pomysłem jest Park Centralny. Załamka. Nie przeczę, że 30 niemocy w sprawie Placu Defilad to deprymujące, ale z drugiej strony, budowa metra do Rembielińskiej o ile rozumiem pogrzebie pomysł hubu przy TT/Głębocka (rozgałęzienie linii metra jest problematyczne) Mam poczucie, że wszyscy ci ludzie nie mają żadnego zaplecza eksperckiego, które pomogłoby im wyjść z naprawdę miastotwórczymi pomysłami. |
# greg222 27.06.2018 20:59 |
|
bla bla bla. Oszołomy z Białołeki obudziły sie ze są odciete od swiata. ttzeba było myslec jak sie placiło po 5 tys za m kwadratowy ze ta cena z czegos wynika...oj polaczki cebulaczki
|
# miamibeach 28.06.2018 01:00 |
|
Hub na Głębockiej po prostu nie jest w interesie miasta - po co wspierać sprawl na obszary Zielonej Białołęki totalnie pozbawione infrastruktury czy do Marek/Radzymina? Bardziej racjonalne jest skomunikowanie już licznie zamieszkałych obszarów Targówka i Bródna i ich rewitalizacja i dogęszczenie. Niestety żadne działania "miastotwórcze" nie są już w stanie pomóc Zielonej Białołęce - zbyt dużo terenów zostało chaotycznie zabudowanych bez choćby rozplanowania ulic. W Warszawie zresztą są o wiele lepiej położone niezabudowane tereny, wielkim błędem było w ogóle pozwolenie na powstanie tych osiedli na północnym wschodzie miasta.
|
# SDSDFASDFFSDA 28.06.2018 01:57 |
|
taaaaaaaaaaaaaaa jasne
BIAŁOŁĘKA SIĘ OBUDZIŁA TEN PORTAL GŁUPOTY PISZĘ I TYLE W TEMACIE |
# ogi 28.06.2018 09:10 |
|
Dojazd metrem z Bródna do Wileniaka będzie trwał dłużej niż tramwajem? Żaden problem,psze Państwa. Zlikwiduje się tramwaje! Nie takie "reformy" komunikacji robiono w tym mieście "bo jest metro". Szczytowym przejawem chamstwa Ratusza i pierdzistołków z ZTM było masowe kasowanie połączeń autobusowych na Bielany w chwili,gdy św Metro dochodziło tylko do Pl.Wilsona. No ale, "nie potośmy zbudowali,takim kosztem" żeby pasażerowie czyli hołota, mieli lepiej. To My,urzędnicy-właściciele miasta i jego mieszkańców,zawsze wiemy lepiej!
|
# Moniej 28.06.2018 10:12 |
|
Wasz tekst jest tak głupi,że wprost trudno uwierzyć.Zarzut ,że do metra trzeba zejść a potem wyjść to dopiero jest idiotyzm.Bo w żadnym metrze się nie schodzi,co ? Stacja w środku Brodna złe? A Gdzie niby ma być,na pustkowiu ? Ludzie opamiętajcie się,bo grzezniecie coraz bardziej,jak można publikować takie brednie.Reszty w ogóle nie komentuje
|
# Prorok 28.06.2018 12:39 |
|
Chyba autor jest słojem spod Łukowa. Jak się płaciło jak za slumsy to się mieszka w slumsach. Jak się pędzało krowy 2 km, to można też przejść się do metra 2 km.
|
# Bialoleczanin 30.06.2018 13:23 |
|
Przeraża mnie brak obiektywizmu. Autor oczywiście nie wspomniał, że za Zieloną Białołękę planowana jest trasa szybkiego tramwaju, z którego będzie wygodna przesiadka do metra. Grunty na terenach, na których rzekomo miałoby powstać metro w ewentualnej odnodze są terenami bagiennymi, dzięki czemu wybudowanie byłoby bardziej kosztowne, a czasami - wręcz niemożliwe.
Kwestia czasu dojazdu. Naprawdę, nie rozumiem jak można tak nieperspektywicznie myśleć. Czy autor tekstu ma świadomość, ile ludzi w ciągu godziny może przewieźć tramwaj, a ile metro? Czy autor ma świadomość, że budowa metra ciągnie ze sobą również wzrost liczby mieszkańców na danym terenie? I wreszcie - czy Dworzec Wileński jest miejscem docelowym każdego pasażera? Nie wydaje mnie się, ludzie będą przede wszystkim jeździli do Świętokrzyskiej, a tutaj czas przejazdu będzie dużo korzystniejszy. Jestem mieszkańcem Białołęki, ale nie uważam żeby ona zasługiwała na metro. Bródno jest bardziej zurbanizowane. Białołęce wystarczy szybki tramwaj. Jedynym błędem jest niedociągnięcie trasy do stacji PKP Toruńska, gdzie mógłby powstać funkcjonalny węzeł przesiadkowy. |
# Qwerty 01.07.2018 11:37 |
|
#Bialoleczanin napisał(a) 30.06.2018 13:23 Jedynym błędem jest niedociągnięcie trasy do stacji PKP Toruńska, gdzie mógłby powstać funkcjonalny węzeł przesiadkowy. Z PKP Toruńska szybciej do centrum będzie pociągiem niż metrem. Autor ma rację. Stacja na Rembielińskiej jest słaba. Tak samo jak stacja Zacisze. Stacja przy PKP Toruńska to też kasa w błoto. Ostatni etap budowy metra to dwie stacje które nie mają sensu a kosztują mnóstwo kasy. Po co planować taka samą kolejną. |
# Edi 01.07.2018 14:39 |
|
Greg222 mały zaściankowy cebulaczku, tylko potem nie płacz i nie stękaj, że nie masz gdzie zaparkować swojego 20letniego passata albo, że twoją prestiżową i drogą dzielnicę zakorkowali xD
|
# Kate 01.07.2018 14:51 |
|
Prorok cymbale rozumiem, że twoje Bródno wypełnione obskurnymi, obszczanymi, komunalnymi bloczyskami z wielkiej płyty i pastelowej elewacji jak w dziecięcej kolorowance nazywasz prestiżową i drogą dzielnicą??? Hmmmm
|
# Maestro 01.07.2018 15:16 |
|
Panie Prorok a ile kosztowało twoje luksusowe mieszkanko w wielkiej płycie na Bródnie? Było odpowiednio drogie jak przystało na warszawskie Beverly Hills? A przepraszam, przecież dostałeś je za darmo od miasta, jak większość tej dresiarskiej patologii mieszkającej w tych luksusowych kwaterowych komunałkach
|
# jan 02.07.2018 11:11 |
|
Znowu jęki z bidokwęki... trzeba było nie kupować apartamętów w szczerym polu za 4000/metr!
|
# XXX 02.07.2018 12:40 |
|
Kiedy przyjechałem do Warszawy w 1992 r., to moje koleżanki i koledzy wychowani w Warszawie o Bródnie mówili z największą pogardą, jako o dzielnicy zamieszkałej przez meneli z kwaterunku. Teraz czytam powyżej, że syn/córka takiego menela ma się za kogoś lepszego...Żałosne.
|
# Nqwertkdfg 11.07.2018 09:07 |
|
kontrowersyjna trasa ? autor tekstu się z choinki urwał ? trasa była planowana w czasach gdy białołęka była wsią z paroma oborami.
|
# rabarbar z koziej wólki 11.07.2018 09:31 |
|
tam zaraz wieś !!! popatrz jakie tam linie pospieszne jeżdżą WWL, WOR, TKI, TKA, EOP, LUB, WPN i wiele innych
buahahahahahahahahhahaahhahahah, miasto PANIE |
# Fraida 12.07.2018 14:23 |
|
- tragedia na wyposażeniu czeskie Skody - to juz lepiej Mytiszczi!- kazdy pies z innej budy!
|
# TADEK 12.07.2018 15:07 |
|
najbardziej idiotyczny to jest ten tekst ,który wypociliście. po co pisać takie bzdury ; zapytajcie ludzi na targowku,Zaciszu,brodnie.
|
# SSS 19.07.2018 23:16 |
|
NIE WIDZĘ ŻADNYCH PODSTAW ABY CIĄGNĄĆ METRO NA ZIELONĄ BIAŁOŁĘKĘ.... JAK KTOŚ KUPIŁ/ ZAMIERZA KUPIĆ TAM MIESZKANIE TO GODZIŁ/GODZI SIĘ NA WARUNKI JAKIE DAJE TA WSCHODNIA CZĘŚĆ BIAŁOŁĘKI.... METRO CIĄGNĄĆ DO 3 PIĘTROWEJ ZABUDOWY TO BYŁABY ABSTRAKCJA, (METRO ZAWSZE BUDUJE SIĘ W REJONACH WYSOKIEJ ZABUDOWY) HUTA, URSYNÓW ITP
|
# gregg 20.08.2018 09:43 |
|
#Edi napisał(a) 01.07.2018 14:39 Mam kupione miejsce parkingowe, z którego i tak nie korzystam bo nie potrzebuję.Greg222 mały zaściankowy cebulaczku, tylko potem nie płacz i nie stękaj, że nie masz gdzie zaparkować swojego 20letniego passata albo, że twoją prestiżową i drogą dzielnicę zakorkowali xD |
# XXX 20.08.2018 12:41 |
|
#SSS napisał(a) 19.07.2018 23:16 A jak Twoją rodzinę przekwaterowali z walącej się i zaszczurzonej kamienicy na Pradze, to nie godziłeś się na warunki, jakie są w blokowisku na Bródnie, bez metra?NIE WIDZĘ ŻADNYCH PODSTAW ABY CIĄGNĄĆ METRO NA ZIELONĄ BIAŁOŁĘKĘ.... JAK KTOŚ KUPIŁ/ ZAMIERZA KUPIĆ TAM MIESZKANIE TO GODZIŁ/GODZI SIĘ NA WARUNKI JAKIE DAJE TA WSCHODNIA CZĘŚĆ BIAŁOŁĘKI.... METRO CIĄGNĄĆ DO 3 PIĘTROWEJ ZABUDOWY TO BYŁABY ABSTRAKCJA, (METRO ZAWSZE BUDUJE SIĘ W REJONACH WYSOKIEJ ZABUDOWY) HUTA, URSYNÓW ITP |
# Jdjfhhf 06.09.2018 18:30 |
|
Pier.. o szopenie... jak metro na rembielinskiej nie jest potrzebne to tym bardziej na bemowie! Po ktos ma jezdzic 1 minut np z bemowa lotniska pod ratusz bemowo + przesiadka i podroz metrem do centrum lub np wracac sie do tylu bo mieszka przy polczynkiej (poludniowe jelonki). Cale szczescie ze nie bedzie metra na zielona bialoleke... jaki cel budowac metro do zbudowy 3 pietrowej....
|
# qvertz 04.10.2018 17:44 |
|
>>...dojazd do Dworca Wileńskiego będzie trwał tyle samo, co tramwajem...<< - OK, ale tramwaje jeżdżą raz na 10-15 minut, więc to nie jest alternatywa. Problemem jest to, że nie buduje się jednocześnie przynajmniej dwóch tuneli na ponoć planowanych III-iej i IV-tej linii M. Gdyby tunele pod Warszawą wybudowano, to problemem byłyby jedynie stacje. A te można zbudować później. Szkoda, że to wszystko trwa już nie latami, lecz dekadami, chociaż w warszawskich warunkach powinno się operować kryteriami ćwierćwiecza - jako podstawowego okresu, w którym powstaje przeciętnie jedna linia metra. Może nasze wnuki doczekają się transportu w Wawie godnego stolicy europejskiego kraju.
|
# mammaMia 12.12.2019 23:35 |
|
popieram słowa #miamibeach -proponuje doczytać troche o suburbanizacji i pokontemplować nad istotą miasta, bo ta nasza Warszawka niedługo pęknie od powiększajacych sie pseudomiejskich roszczeniowych osiedli w szczerym polu. Nie rozumiem dlaczego osiedle Bródno miałoby nie mieć metra, bo Białołęka tak chce? bezsensowny to jest ten artykuł i autor malkontent
|
LINKI SPONSOROWANE