REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną

  9 lutego 2018

alt='Metrem na Bródno. Trasą wyjątkowo nieudaną'
źródło: materiały prasowe

"Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" - zapowiada ratusz. Przetarg na budowę metra został już ogłoszony.

REKLAMA

Metro jest w Warszawie uznawane za cudowny środek transportu, rozwiązujący problemy komunikacyjne całych dzielnic do tego stopnia, że w rozmowach na jego temat zapomina się, że kluczem nie jest sama obecność podziemnego pociągu, ale racjonalnie zaprojektowana trasa, odpowiednie rozmieszczenie stacji i towarzysząca im infrastruktura, przede wszystkim parkingi. Przypomnijmy: pierwotnie II linia metra w ogóle nie miała obsługiwać Targówka i Bródna, ale biec z Dworca Wileńskiego prosto na północ, wzdłuż FSO (prędzej czy później zamkniętą fabrykę zastąpią nowe kwartały miasta) do osiedli na Tarchominie i Nowodworach. Ostatecznie w ratuszu zapadła decyzja o budowie "zawijasa" przez Targówek, Zacisze na Bródno. Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek Tu metro, tam SKM. Najwięcej straci Targówek
Podczas gdy na Targówku trwa budowa metra i przymiarki do nowej stacji SKM, specjaliści nie zostawiają suchej nitki na wspólnym dziele samorządu i kolejarzy.

- Absurdem jest stacja Zacisze w samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami - pisał w 2015 roku nasz czytelnik. - Powinno się przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli. Z kolei stacja Bródno [na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej - red.] bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. Czas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej szybszy będzie tramwaj.

Uwagi mieszkańców zignorowano

Wszystkie tego typu uwagi, podobnie jak petycja kilkunastu tysięcy mieszkańców Białołęki, zostały przez ratusz zignorowane. "Budujemy metro na Bródno"- zapowiedział 31 stycznia urząd miasta. Dwa dni później ogłoszono przetarg na budowę stacji Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

- To będzie zakończenie drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie - informuje ratusz. - Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta. Budowa metra będzie także oznaczać likwidację wielu połączeń autobusowych. W rezultacie może się okazać, że bilans z budowy podziemnej kolei wcale nie jest tak korzystny, jak ogłaszają to urzędnicy. Wszystko przez wyjątkowo kontrowersyjną trasę metra.

Według szacunków dojazd metrem ze stacji Bródno do Świętokrzyskiej będzie trwać 20-22 minuty, a więc o ok. 4-6 min mniej, niż przejazd tramwajem. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że tramwaj jest zdecydowanie lepiej dostępny. Przystanki są rozmieszczone częściej i znajdują się na poziomie ziemi. Tymczasem żeby dostać się do metra, musimy dotrzeć na stację, przedostać się do bramki (w godzinach szczytu tworzą się przy nich "piesze korki") i wreszcie pokonać różnicę kilku pięter. Budowa metra będzie także oznaczać likwidację wielu połączeń autobusowych. W rezultacie może się okazać, że bilans z budowy podziemnej kolei wcale nie jest tak korzystny, jak ogłaszają to urzędnicy. Wszystko przez wyjątkowo kontrowersyjną trasę metra.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Apis XXXIV

09.02.2018 15:48

Rzeczą kompletnie niezrozumiałą jest dla mnie urwanie linii metra na ul. Rembielińskiej, podczas gdy niecały kilometr dalej znajduje się węzeł komunikacyjny Trasa Toruńska - PKP Toruńska. Nie będę wyliczał linii autobusowych mających tu przystanek, ani linii SKM, na przystanek których prowadzą z wiaduktu schody i winda. Ponadto w sąsiedztwie jest dość miejsca na duży parking w systemie P+R. Aż się prosi, żeby połączyć metro z tym węzłem i przez dodanie stosownej infrastruktury utworzyć super nowoczesny i funkcjonalny węzeł komunikacyjny.

# DyabełLeśny

09.02.2018 16:10

Kto i po co miałby się przesiadać na stacji Toruńska? Kto i po co miałby tam dojeżdżać samochodem?

# Wawa

10.02.2018 06:47

No wlasnie...teraz pytaniegdzie parkingi dla samochodow.Wiele osob bedzie dojezdzac do metra samochodem ....Miwszkancy Brodna nie maja gdzie parkowac .I rzeczywiscie mamy dobra konunikacje i jeszcze mwtro hmm.Powinni poprowadzic przez osiedla na Bialolece w kierunku Tarchomina lub Modlinska.No brawo brawo dla projektantow.

REKLAMA

# Los Diablos

10.02.2018 13:52

Wsiadając na stacji na Rembielińskiej oddalamy się od centrum przez pierwsze dwie stacje, przez dwie kolejne wracamy mniej więcej do punktu wyjścia. To będzie podręcznikowy przykład dla studentów Politechniki "jak spieprzyć linię metra".

# Jar

10.02.2018 19:40

Dokładnie. To jest podręczników przykład, jak zmarnować publiczna kasę. Spadek po HGW.

# JarekK

13.02.2018 15:06

durny artykuł, nie dziwne, że autor podaje tylko swoje inicjały.

REKLAMA

# Fraida

14.02.2018 11:46

- prześwietne rozwiązanie z"Centrum"- połączenie stacjiM1 z dworcem centralnym- "torpedes apostolores"- dobre wzorce trzeba powielać -szkoda że kolejny raz w tym mieście - musi mamy nie tylko "taki klimat" ale i "takich projektantów i urbanistów"!

# SONNY

19.02.2018 15:42

Trasa II linii metra nie powinna się kończyć na Bazyliańskiej i Kondratowicza tylko powinna być przedłużona na drugą stronę Wisły do Żoliborza czy nawet na Chomiczówkę.

# piotr111

20.02.2018 09:14

Podany czas przejazdu ze Swietokrzyskiej do stacji Brodno jest zawyzony. W rzeczywistosci to bedzie ok 18 minut, czyli znacznie szybciej niz tramwajem

REKLAMA

# ddd

25.02.2018 19:57

1. po pierwsze po co metro prowadzić do PKP Toruńska? po co ktoś miałby się przesiadać tam do metra i kontynuować ponad 20-minutową podróż do śródmieścia, jeśli SKM do Wa-wa Centralna jedzie 20-minut a do Dworca Gdańskiego 12-minut.
2. czas przejazdu ze Świętokrzyskiej na Bródno (Rembielińska) wyniesie 19-minut, a do Kondratowicza 17-minut, czas przejazdu tramwaju z przystanku (Kondratowicza) tj. planowana stacja metra Rembielińska wynosi 25-27 minut.
a więc jak najbardziej jest zasadna budowa tej stacji metra
* metro na Kondratowicza będzie obsługiwało wschodnią część Bródna (okolice szpitala, okolice pętli autobusowej), natomiast stacja metra Rembielińska, zachodnią cześć Bródna (wzdłuż linii tramwajowej)
* zawsze ktoś powie że jest tam tramwaj a więc po co metro? czy w innym miejscach w mieście nie ma jednoczesnie tramwaju i metra? (a po co metro na bemowie jak ta dzielnica jest tak bardzo dobrze skomunikowana komunikacją szynową)....

# ssss

30.04.2018 11:09

- Absurdem jest stacja Zacisze w samym środku osiedla domków jednorodzinnych i z wąziutkimi uliczkami - pisał w 2015 roku nasz czytelnik. - Powinno się przybliżyć ją do cmentarza, gdzie na łąkach po PGR Bródno właśnie zaczynają budowę dużych osiedli. Z kolei stacja Bródno [na rogu Kondratowicza i Rembielińskiej - red.] bez sensu dubluje się z linią tramwajową do Wileniaka. Czas przejazdu naprawdę będzie minimalnie krótszy a już dla mieszkańców z rejonu Poborzańskiej i Bartniczej szybszy będzie tramwaj.
CO ZA GŁUPOTY:
1) prowadzić metro na pola przy cmentarzu (metra dla być dla developerów)? chciałby ktoś kupić mieszkanie i mieć już metro PARANOJA. kupił nowe mieszkanie to poczeka 20/30 lat na transport - niestety taka jest prawda.... mógł kupić mieszkanie w wielkiej płycie np na ursynowie zamiast na polu pgr.... kupującego poważny błąd
2) metro będzie dublować się z tramwajem na Rembielińskiej i co z tego? na bemowie pod ratuszem też będzie się dublować i co mamy tam nie budować metra? ps. w innym miejscach metro dubluje się z autobusami.....
3).
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA