REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Na Sokratesa będą progi. "Potwornie ruchliwa ulica"

  9 lutego 2018

alt='Na Sokratesa będą progi. "Potwornie ruchliwa ulica"'

Nowe przejście dla pieszych i spowalniacze - taki pomysł na ważną ulicę mają drogowcy... i mieszkańcy osiedla.

REKLAMA

Jeszcze nie tak dawno linia Sokratesa wyznaczała zachodnią granicę Wawrzyszewa. Teraz, gdy osiedle powiększyło się o nowe bloki sięgające do Nocznickiego, ulica całkowicie zmieniła charakter. Powstała nowa pierzeja pełna sklepów, barów i punktów usługowych, z których korzystają także mieszkańcy starszych bloków. Z kolei nowi mieszkańcy korzystają z tego, co oferuje stary Wawrzyszew: szkoły podstawowej czy choćby ławek nad stawami Brustmana. Codzienne poruszanie się po osiedlu jest jednak utrudnione z prostej przyczyny: na Sokratesa jest za mało przejść dla pieszych.

Mieszkańcy na TAK...

Pomiędzy Kasprowicza a Wólczyńską na Sokratesa są tylko cztery przejścia, przy czym trzy znajdują się w południowej części ulicy - tam, gdzie bloków jest najmniej. Głosy, że potrzebna jest co najmniej jedna nowa zebra, było słychać na Wawrzyszewie od kilku lat. W ubiegłym roku jeden z mieszkańców złożył projekt budowy przejścia do budżetu partycypacyjnego. Udało się zebrać poparcie 900 osób.

- Dobry projekt - czytamy w komentarzu do projektu. - Sokratesa to potwornie ruchliwa ulica, którą prowadzony jest ruch również z innych dzielnic, jak Białołęka. Mieszkańcy mają problem z przejściem na drugą stronę ulicy i dojściem do wszystkich innych elementów miasta jak szkoły, przedszkola czy bazar Wolumen. Potrzebne jest to przejście.

Nowa zebra zostanie wyznaczona na wysokości bloku z numerem 13. Aby wymusić na kierowcach zwalnianie przed przejściem, zamontowane zostaną przed nim progi wyspowe (umożliwiające przejazd autobusów). Ale to nie koniec.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

...i drogowcy też

Zarząd Dróg Miejskich, do którego należy ulica Sokratesa, ma czas na budowę przejścia do grudnia. Drogowcy postanowili skorzystać z okazji, by dołożyć... sobie pracy.

- Chcielibyśmy zamontować progi zwalniające nie tylko przy nowym przejściu, ale też przy wszystkich istniejących - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - Projekt nowej organizacji ruchu jest już gotowy i czeka na akceptację Biura Polityki Mobilności i Transportu.

Jeśli urzędnicy dadzą drogowcom zielone światło, progi zostaną zamontowane w tym roku.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (28)

# moskito

09.02.2018 10:49

Szeroko zakrojona akcja.

# Szymon

09.02.2018 10:59

kompletny debilizm

# AdeBe

09.02.2018 11:28

Genialny pomysł!
Brakowało jakiejś metody na spowolnienie idiotów którzy rozpędzali się do >100 km/h pomiędzy blokami.

REKLAMA

# T_społeczniak

09.02.2018 12:23

Bez jaj, to szaleństwo, na takiej szerokiej i ruchliwej ulicy progi. Rozumiem, że mieszkańcy chcą wdychać spaliny i pył hamulcowy ze zwalniających i ruszających aut.

# dziuniek

09.02.2018 13:05

Zdaję się, że chodzi o tzw. progi wyspowe i coś takiego ma również funkcjonować na ulicy Sokratesa.

# zachu

09.02.2018 20:46

Kiedyś pies z kulawą nogą nie zapuszczał się na Sokratesa.
Dziury były takie że 50 km/h nie dało się jechać. Jednak w końcu odbudowali ulicę. Cztery pasy, zima można było wszystko. I przyszedł dramat dla Bielan. Most Północny, remont Grota i Choszczówka z Bemowem sobie urządza tranzyt. Nie ma co ich winić bo ktoś zrobiła trasę trzy pasmową, która urywa się"debilnym" rondem i światłami pod Hutą. Trasa Łazienkowska to biedna ciotka. Odległość między światłami jest na tyle duża że spokojnie można rozpędzać się do szóstego biegu. Czasem nawet patrol stoi i kasuje ale to tylko pozory. Bez prawdziwej trasy Mostu Północnego z węzłem z S7 nie będzie lepiej. Cała infrastruktura jet po drugiej stronie i wszyscy są zmuszeni wraz z dziećmi po przeskakiwania na drugą stronę. Dodatkowo jakiś kretyn puścił ścieżkę rowerową nie po tej stronie.
Plany były takie piękne a wyszło jak zawsze 100 lat planowania.
SSC ;)

REKLAMA

# Felga

10.02.2018 11:22

#zachu napisał(a) 09.02.2018 20:46
Kiedyś pies z kulawą nogą nie zapuszczał się na Sokratesa.
Dziury były takie że 50 km/h nie dało się jechać. Jednak w końcu odbudowali ulicę. Cztery pasy, zima można było wszystko. I przyszedł dramat dla Bielan. Most Północny, remont Grota i Choszczówka z Bemowem sobie urządza tranzyt. Nie ma co ich winić bo ktoś zrobiła trasę trzy pasmową, która urywa się"debilnym" rondem i światłami pod Hutą. Trasa Łazienkowska to biedna ciotka. Odległość między światłami jest na tyle duża że spokojnie można rozpędzać się do szóstego biegu. Czasem nawet patrol stoi i kasuje ale to tylko pozory. Bez prawdziwej trasy Mostu Północnego z węzłem z S7 nie będzie lepiej. Cała infrastruktura jet po drugiej stronie i wszyscy są zmuszeni wraz z dziećmi po przeskakiwania na drugą stronę. Dodatkowo jakiś kretyn puścił ścieżkę rowerową nie po tej stronie.
Plany były takie piękne a wyszło jak zawsze 100 lat planowania.
SSC ;)
Sorry, o czym piszesz człowieku? Bo wszystko jest "od czapy". Ogarnij się. Mów krótko na temat i nie używaj wulgaryzmów.

# mikun

10.02.2018 12:22

Mówi jak jest, a wyraża to w prostych żołnierskich słowach.

# Ana

11.02.2018 11:59

Niech asfalt zaorają na każdej większej ulicy i po problemie no kompletny debilizm

REKLAMA

# Wawrzyszewiak

12.02.2018 00:37

Mieszkam przy tej ulicy 30 lat. Ruch jest taki że bez problemu można przejść w każdym miejscu i wszystkie mają wyspy. Fakt przydało by się więcej przejść dla pieszych W chwili obecnej nawet przystanek autobusowy tołstoja, jest na żądanie. Więc nie widzę powodu żeby robić progi zwalniające. Pokupowali mieszkania wieśniacy u których taki ruch to łola boga i teraz zwalniać... Przestańcie parkować na ul. tołstoja bo wyjechać z osiedla nie można, ale jak sie przyoszczędziło na garażu to najlepiej było by całą ulicę sokratesa na parking przeznaczyć. Jak się kupuje mieszkanie to się sprawdza gdzie się wprowadza a nie ludziom na siłę dyktuje swoje nowe warunki sknerusy.
#AdeBe napisał(a) 09.02.2018 11:28
Genialny pomysł!
Brakowało jakiejś metody na spowolnienie idiotów którzy rozpędzali się do >100 km/h pomiędzy blokami.
chyba nie wiesz gdzie ta ulica jest bo piszesz kompletną bzdurę. ta ulica nie znajduje się pomiędzy blokami, no chyba że odległość w najwęższym miejcu 60 metrów to dla ciebie jest pomiędzy...

# Weru

12.02.2018 00:47

No cóż nie będę komentował bo zdjęcie z artykułu samo w sobie obrazuje jak duży ruch jest na tej ulicy...

# AdeBe

12.02.2018 17:04

#Wawrzyszewiak napisał(a) 12.02.2018 00:37
chyba nie wiesz gdzie ta ulica jest bo piszesz kompletną bzdurę. ta ulica nie znajduje się pomiędzy blokami, no chyba że odległość w najwęższym miejcu 60 metrów to dla ciebie jest pomiędzy...
No to lecimy po kolei: Sokratesa 2, 5, 9, 11, 13; + w trochę mniejszym stopniu bloki przy Petofiego i nowo powstające bloki przy Nocznickiego. To jest w sumie grubo ponad 2000 mieszkań. Do tego dochodzi ruch w drugą stronę ze starych bloków na Balzaka, Tołstoja itd.
Nie chodzi o to czy ulica jest 5 czy 15 metrów od bloku, ale jak duży ruch generują piesi przechodzący przez ulicę. A ten ruch jest już duży, a po skończeniu kolejnych bloków przy ul. Lekkiej i Nocznickiego (Strus) będzie jeszcze większy bo dojdzie następne +1000 mieszkań.
Wielu pieszych to będą dzieci idące do przedszkola/szkoły podstawowej i liceum!
Zamontowanie dodatkowego oświetlenia przy przejściach nie pomogło. Nadal zdarzają się wypadki NA PRZEJŚCIACH DLA PIESZYCH w standardowym scenariuszu, czyli auto na jednym z pasów się zatrzymało ale auto z sąsiedniego pasa pędziło na oślep. Coś takiego jest niewyobrażalne w cywilizowanym zachodnim kraju.
Samych przejść również jest za mało, co chwila widzę pieszych przebiegających przez jezdnię na wysokości Sokratesa 5 - zapewne do miejsc postojowych po drugiej stronie lub przystanku autobusowego.
Z punktu widzenia bezpieczeństwa Sokratesa jest w skandalicznej sytuacji. Winę za to ponoszą wszyscy po kolei - kierowcy za znaczną prędkość, piesi za przebieganie w niedozwolonym miejscu, zarząd dróg za złe rozplanowanie przejść i kształtowanie ruchu.
Mógłbym też wspomnieć o tym jak bardzo 2 pasy na Sokratesa nie mają sensu ze względu na to że zarówno Conrada i Wrzeciono mają tylko po 1 pasie (i na pewno nie będą rozbudowane bo już nie ma tam miejsca). Brakuje lewoskrętu w Wólczyńską, a lewoskręt w Kasprowicza nigdy nie będzie optymalnie wykorzystany przez a) budowę skrzyżowania b) idiotyczne rondo przy pętli Młociny.

REKLAMA

 eRDe

15.02.2018 13:24

#AdeBe napisał(a) 12.02.2018 17:04
No to lecimy po kolei: Sokratesa 2, 5, 9, 11, 13; + w trochę mniejszym stopniu bloki przy Petofiego i nowo powstające bloki przy Nocznickiego. To jest w sumie grubo ponad 2000 mieszkań. Do tego dochodzi ruch w drugą stronę ze starych bloków na Balzaka, Tołstoja itd.
Nie chodzi o to czy ulica jest 5 czy 15 metrów od bloku, ale jak duży ruch generują piesi przechodzący przez ulicę. A ten ruch jest już duży, a po skończeniu kolejnych bloków przy ul. Lekkiej i Nocznickiego (Strus) będzie jeszcze większy bo dojdzie następne +1000 mieszkań.
Wielu pieszych to będą dzieci idące do przedszkola/szkoły podstawowej i liceum!
[...]
Mógłbym też wspomnieć o tym jak bardzo 2 pasy na Sokratesa nie mają sensu ze względu na to że zarówno Conrada i Wrzeciono

Z tego co się orientuję kupowanie mieszkań przy drodze tranzytowej dla Tarchomina i Legionowa nie było przymusowe.
Ruch pieszy ze strony Wawrzyszewa jest raczej pomijalnie mały. No chyba, że liczymy tych, którzy parkują przy Tołstoja lub Balzaka, a potem wędrują do mieszkań za Sokratesa. W sobotę w nocy są też chodzący na stację benzynową, ale wtedy ruch mały to i ryzyko nie za wielkie.
Argument z dziećmi super, tylko że kiepsko świadczy o zdolności przewidywania u rodziców. Czy kupując mieszkanie (większość bloków powstała po otwarciu mostu dla Tarchomina) nie myśleli, gdzie ich dzieci będą się uczyć? No nie wierzę. Tacy są przecież mądrzy i wykształceni;)
Co ma Wrzeciono do Sokratesa? Chyba, że miałeś na myśli ulicę Przy Agorze.
Może postuluj też progi na Broniewskiego? Dzieci z Piasek muszą tę ulicę przekraczać w drodze do szkoły, a ruch tam duży. Normalnie horror...
Na pewno na Sokratesa powinny być częste kontrole prędkości, bo faktycznie kierowcy przesadzają.

# Reaktor Władysław

15.02.2018 13:53

Na Facebooku pełen lans wieśniaków z bloków przy Sokratesa. Co by we wsi ziomkowie mieli co oglądać. Poza fejsem lament bo głośno i niebezpiecznie.

# ololomianki

15.02.2018 15:15

oj władziu władziu dooopa cie szczypie bo maja nowe mieszkania w standardzie o jakim ty w swoim slumsowym bloku po drugiej stronie ulicy możesz tylko pomarzyć cebulaku.

REKLAMA

# Redaktor Władysław

15.02.2018 15:24

Oj buraku z Burakowa, mieszkam w bloku z 2013 ale bliżej lotniska...

# jesiotr

16.02.2018 09:15

Rzeczywiście. Każdy w okolicy teraz chce mieć progi zwalniające, wbrew woli kierowców.

# mme

16.02.2018 20:55

Może lepiej zrobić przejścia dla pieszych ze światłami jak na Reymonta. Na Sokratesa co kilka tygodni są poważne wypadki. Dwa dni temu ktoś skasował znak drogowy przy przejściu dla pieszych na wysokości ul. Kaliszówka. Samochód przy okazji też.

REKLAMA

# karolina_19782

17.02.2018 12:42

#dziuniek napisał(a) 09.02.2018 13:05
Zdaję się, że chodzi o tzw. progi wyspowe i coś takiego ma również funkcjonować na ulicy Sokratesa.

Dokładnie tak

# karolina_19782

17.02.2018 12:43

#T_społeczniak napisał(a) 09.02.2018 12:23
Bez jaj, to szaleństwo, na takiej szerokiej i ruchliwej ulicy progi. Rozumiem, że mieszkańcy chcą wdychać spaliny i pył hamulcowy ze zwalniających i ruszających aut.

Mieszkańcy chcą przeżyć a nie traktować każdego dnia jak wyścic i grę o życie, martwiąc się czy dziecko przejdzie przez jezdnię.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024