REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Most Krasińskiego trafił do kosza

  26 marca 2019

alt='Most Krasińskiego trafił do kosza'

Najważniejszy dokument potrzebny do budowy nowej przeprawy przez Wisłę, stracił ważność.

REKLAMA

Choć kilka lat temu wydawało się, że prace nad mostem łączącym Jagiellońską i Wisłostradę ruszą lada moment, dziś wiadomo już, że wcześniej powstaną dwie inne przeprawy. W budowie jest już tzw. most Południowy w ciągu trasy S2, pomiędzy Wilanowem a Wawrem - to inwestycja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Trasa Krasińskiego? Nie bądźcie śmieszni [KOMENTARZ] Trasa Krasińskiego? Nie bądźcie śmieszni [KOMENTARZ]
W wakacje radni Targówka wreszcie przyznali nam rację w ważnej dla dzielnicy sprawie. Problem w tym, że zrobili to dwa lata za późno.
Z kolei warszawski ratusz przymierza się do mostu pieszo-rowerowego łączącego bulwar Pattona z ulicą Okrzei na Pradze.

Projekt w koszu

Decyzja środowiskowa, będąca jednym z najważniejszych dokumentów potrzebnych do prowadzenia tego typu inwestycji, już wygasła. Oznacza to, że gdyby ratusz chciał wrócić do pomysłu budowy mostu Krasińskiego, musiałby zaczynać jeszcze raz żmudny proces biurokratyczny.

- Dopóki są pieniądze w wieloletniej prognozie finansowej, dopóty jest nadzieja - komentuje w grupie facebookowej Targówek Bródno Zacisze TeBeZeT dzielnicowy radny Michał Jamiński. - Poza tym nasza część inwestycji to wiadukt z Bródna na Jagiellońską i na tym się skupiamy.

Wstąp do księgarni

Jakie są realia?

Formalnie Rada Warszawy rzeczywiście nie skreśliła mostu Krasińskiego, ale przesunęła jego budowę na lata 2023-2025. Budżet miasta będzie wtedy wolny od największego ciężaru, jakim jest linia metra z Bródna na Bemowo, ale wcale nie oznacza to, że otwarcie przeprawy za sześć lat jest wykonalne. Po pierwsze dlatego, proces inwestycyjny musiałby zacząć się od samego początku a w przypadku tak dużych projektów od podjęcia decyzji do otwarcia mija około 10 lat.

Po drugie: Warszawa ma inne ogromne wydatki, na czele z rozbudową spalarni na Targówku, na którą potrzeba ok. 1,7 mld zł. Zawsze może się także okazać, że rada miasta zaplanuje całkiem nową inwestycję skali Muzeum Sztuki Nowoczesnej (420 mln zł).

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Rafał Wodzicki

26.03.2019 08:54

Most śliwicki musi być, bo wynika to z konstrukcji miasta, które jest systemem systemów eksploatacyjnych. Nie można utrzymywać barier kolejowo-rzecznych, które dzielą miasto. Most co kilkaset metrów jest podstawą prawidłowego rozkładu ruchu. brak mostu - oznacza przerzucenie potoku na sąsiednie mosty i ulice, które są niedostatecznie drożne. Ważne natomiast jest to żeby był dobrze zaprojektowany. Manipulacje żoliborzan metrem czy innymi mostami, które miałyby zastąpić ten most - są śmieszne i zupełnie nieprofesjonalne. (-)ekspert eksploatacji

# TKr

29.03.2019 16:16

I tym sposobem 15 mln publicznych pieniędzy trafiło do kosza. Rozrzutni są ci stołeczni radni.

# Z placu Wilsona

19.01.2020 14:24

To duży błąd. Po obu stronach Wisły w tym miejscu znajdują się tereny, które wymagają inwestycji. Most wyzwolilby ruch inwestycyjny i w rejonie Spojni, i Sliwic. Czy to mieszkania, czy biurowce. Pozwoliłoby to tchnąć życie w te rejony miasta, które do szczególnie żywych, zwłaszcza wieczorami, nie należą. Poza tym brak mostu powoduje sztuczną przegrodę komunikacyjną. Jego budowa nie będzie oznaczać zwiększenia ruchu, a jedynie przejęcie części tego ruchu, który rozlewa się na innych mostach. Inwestycja w MSN jest potrzebna, ale takiego efektu miastu nie da.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe