REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Mieszkańcy Zielonej Białołęki chcą zmian w komunikacji

  26 marca 2015

alt='Mieszkańcy Zielonej Białołęki chcą zmian w komunikacji'
źródło: Warsawikia/Mikiapole3 (CC BY-SA 2.5)

Dziś wieczorem (26.03, godz. 19.00) w Zespole Szkół nr 43 na Kobiałce odbędzie się spotkanie mieszkańców z przedstawicielami Zarządu Transportu Miejskiego.

REKLAMA

Spotkanie organizuje stowarzyszenie Partnerstwo Ulic Zielonej Białołęki "Moja Białołęka". Przeznaczone jest dla mieszkańców okolicy ulic Kobiałka, Mochtyńska, Ruskowy Bród, Zdziarska. Spotkanie jest organizowane w związku z wspólna inicjatywą osiedli: Miasteczko Regaty (I, II, III, IV, V, VI, VII Etap), Zielona Dolina (I, II Etap), Osiedle Kobiałka, Osiedle Olesin, 15 ulic okolic Ruskowego Brodu, 8 ulic okolic Mochtyńskiej, ulicy Zdziarskiej, ul. Chudoby, ul. Kroczewskiej, ul. Słonecznego Poranka.

Ten teren zamieszkany jest przez blisko 6 tysięcy osób, które do dyspozycji mają zaledwie trzy linie autobusowe, jedną linię nocną i szkolną. Autobusy 120 oraz 326 jeżdżą tam co 20 minut, 134 - co pół godziny. Bez krążenia po Białołęce nie ma możliwości dotarcia na drugą stronę Toruńskiej (do Dworca Wschodniego kursuje linia 120, która kluczy po terenie Zielonej Białołęki), nie ma też bezpośrednich połączeń z zachodnią częścią dzielnicy, gdzie znajduje się ratusz czy ośrodek kultury. Takiego traktowania białołęczanie mają dosyć - właśnie by przedyskutować politykę ZTM wobec tej części dzielnicy zwołano czwartkowe zebranie.

Organizatorzy chcą wiedzieć, jakie ZTM widzi możliwości, by poprawić funkcjonowanie istniejących linii i jak utworzyć nowe - w tym przyspieszoną, pozwalającą szybko dotrzeć do newralgicznych punktów Białołęki i poza nią. Zaproszono także wiceburmistrza Piotra Smoczyńskiego - ma opowiedzieć, jakie priorytety związane z dostosowaniem dróg do komunikacji miejskiej w rejonie Kobiałka - Zdziarska - Ruskowy Bród ma dzielnica.

- Dochodzi do sytuacji, kiedy do pracy szybciej mogę się dostać rowerem niż autobusem - mówi jedna z mieszkanek. - Z domu ruszałam rowerem o tej samej porze co autobus z przystanku tj. wtedy o 6:28 z przystanku Frachtowa. Autobusem z przesiadkami w pracy byłam około 7:45 - okolice ul. Mokotowskiej róg Pięknej. Rowerem około 7:30 - 7:40. Mam rower miejski, który nie osiąga niesamowitych prędkości. Przy powrocie z pracy, kiedy zdarzało się, że uciekał mi autobus z pętli Żerań FSO, czas podróży wydłużał się do prawie 2 godzin. Rowerem wychodzi zaledwie godzina z kilkoma minutami. Wiem, że samochodem bywa szybciej niż autobusem... ale rowerem? I to miejskim w spódnicy i klapkach na siodełku?

- Nie mamy możliwości wyjścia do kina czy teatru wieczorem - skarżą się inni. - 326 kończy kurs o 19.32, 120 to autobus wycieczkowy - słaba alternatywa. Poza tym wszystkie inwestycje i zmiany w komunikacji miejskiej kończą się na wysokości Osiedla Derby.

Początek spotkania o godzinie 19.00.

(red)

 

REKLAMA

Komentarze (17)

# kosmoski

26.03.2015 13:38

Nie no, ręce opadają.
"- Nie mamy możliwości wyjścia do kina czy teatru wieczorem - skarżą się inni. "
autobus nocny jest?
taksówki są?
samochody prywatne macie?
ludzie, nie róbcie z siebie sierot. Pobudowaliście się w szczerym polu 5 km od ostatnich zabudowań miejskich i spodziewacie się komunikacji, jak na Bródnie?
Też czasem jeżdżę po Warszawie rowerem i to jest normalne, że rower jest szybszy, szczególnie, kiedy jedzie się z przesiadkami, a ciężko nie jechać z przesiadkami, gdy mieszka się pod Nieporętem, ludzie!

# kosmoski

26.03.2015 13:42

i po jakiego czorta macie jeździć na Tarchomin? Do Ratusza? Ile razy w roku?
Do domu kultury? Proszę bardzo - świetne połączenie do Domu Kultury Świt - 25 min z Olesina autobusem 134. Na basen? To samo.
Kto potrzebuje, ten pomyśli i znajdzie sposób. A kto nie potrafi, niech nie zajmuje miejsca ludziom myślącym.

# lutek

26.03.2015 13:44

pogadają każdy swoje i rozejdą się do swoich zajęć. czas na te "konsultacje" dla mieszkańców - stracony bezpowrotnie.

REKLAMA

# Chudoby

26.03.2015 16:20

już tak nie narzekajcie bo teraz macie 120 sporo częściej niż ludzie z okolic zaułka.

# 176

26.03.2015 16:50

Na tzw. Zielonej Białołęce przybyło najwiecej autobusów w mieście w ostatnich latach. Niech pomieszkają w Płudach albo Choszczowce i pojeżdżą jedynym 176 raz na pol godziny, to przestaną narzekać.

# Aaa

26.03.2015 17:26

Z zaułka to jeździ co 7 min 527, co 8 minut E7 a 120 jak i z tego twojego zaułka co 20 minut. Tak więc radze się nie blaznic takimi postami bo wychodzi taka ogromna wiedza, że nie wiem czy się śmiać czy płakać z tej Wypowiedzi. Zapraszam tutaj... Gdzie przez 3 kilometry nie ma latarni, gdzie mostek się rozpada a przejście dla pieszych jest oddalone o około 1 km od osiedli... Zapraszam rano gdzie trzeba często Czekać po 40 min bo autobus nie przyjechał. Najlepiej posadzić swoje 4 litery na tych sloikowych Derbach i narzekać że ciasno w autobusie... Bo co 5 minut autobus to za mało... A wrócić do cholery na swoje wsie to nie Będzie problemu z tłokiem!!!!

REKLAMA

# Gość

27.03.2015 08:01

Tutaj nie chodzi o Derby, tylko głównie osiedle Regaty... Czytaj ze zrozumieniem, a btw. u mnie w starej dzielnicy jest więcej słoików niż na całej Białołęce... To mnie przeraża moja dzielnica umiera...
#Aaa napisał(a) 26.03.2015 17:26
Z zaułka to jeździ co 7 min 527, co 8 minut E7 a 120 jak i z tego twojego zaułka co 20 minut. Tak więc radze się nie blaznic takimi postami bo wychodzi taka ogromna wiedza, że nie wiem czy się śmiać czy płakać z tej Wypowiedzi. Zapraszam tutaj... Gdzie przez 3 kilometry nie ma latarni, gdzie mostek się rozpada a przejście dla pieszych jest oddalone o około 1 km od osiedli... Zapraszam rano gdzie trzeba często Czekać po 40 min bo autobus nie przyjechał. Najlepiej posadzić swoje 4 litery na tych sloikowych Derbach i narzekać że ciasno w autobusie... Bo co 5 minut autobus to za mało... A wrócić do cholery na swoje wsie to nie Będzie problemu z tłokiem!!!!

# gumka

27.03.2015 08:04

Co ZTM ustalił na spotkaniu ?

# xyz

27.03.2015 21:39

#176 napisał(a) 26.03.2015 16:50
Na tzw. Zielonej Białołęce przybyło najwiecej autobusów w mieście w ostatnich latach. Niech pomieszkają w Płudach albo Choszczowce i pojeżdżą jedynym 176 raz na pol godziny, to przestaną narzekać.

Właśnie mamy raz na pół godziny 134 - jeździmy

REKLAMA

# mieszkannnniec

27.03.2015 21:45

#kosmoski napisał(a) 26.03.2015 13:38
Nie no, ręce opadają.
"- Nie mamy możliwości wyjścia do kina czy teatru wieczorem - skarżą się inni. "
autobus nocny jest?
taksówki są?
samochody prywatne macie?
ludzie, nie róbcie z siebie sierot. Pobudowaliście się w szczerym polu 5 km od ostatnich zabudowań miejskich i spodziewacie się komunikacji, jak na Bródnie?
Też czasem jeżdżę po Warszawie rowerem i to jest normalne, że rower jest szybszy, szczególnie, kiedy jedzie się z przesiadkami, a ciężko nie jechać z przesiadkami, gdy mieszka się pod Nieporętem, ludzie!

Na taksówkę mnie nie stać, samochodu nie posiadam, nocnym czasem też jeżdżę, ale nie o to tu chodzi. Trzeba było przyjść na spotkanie i zrozumieć o co tu walczymy a nie wypowiadać się beznadziejnie. I nikt nie chce komunikacji jak na Bródnie - w życiu. Za dużo spalin i hałasu.

# odej

28.03.2015 21:41

#176 napisał(a) 26.03.2015 16:50
Na tzw. Zielonej Białołęce przybyło najwiecej autobusów w mieście w ostatnich latach. Niech pomieszkają w Płudach albo Choszczowce i pojeżdżą jedynym 176 raz na pol godziny, to przestaną narzekać.

wzruszyła mnie twoja historia

# hergen

29.03.2015 12:10

#mieszkannnniec napisał(a) 27.03.2015 21:45
[
Na taksówkę mnie nie stać, samochodu nie posiadam, nocnym czasem też jeżdżę, ale nie o to tu chodzi. Trzeba było przyjść na spotkanie i zrozumieć o co tu walczymy a nie wypowiadać się beznadziejnie. I nikt nie chce komunikacji jak na Bródnie - w życiu. Za dużo spalin i hałasu.
za dużo spalin i hałasu. aha, więc będziecie domagać się metra lub przynajmniej tramwaju na ekstremalnie wyciszonym torowisku, bo ma być częto jak w centrum, ale cicho jak na wsi? I to wszystko za 4500 zł/m2?
Ludzie. Macie połączenie autobusowe do dużych węzłów przesiadkowych (Wileński, Bródno, Zerań), macie nocny. W zupełności to powinno wystarczyć, ponieważ najzwyczajniej w świecie wasze osiedla są "słabo zaludnione" jak na Warszawę i położone naprawdę daleko nie tylko od centrum, ale także od innych osiedli.
Trzeba było wcześniej pomyśleć.

REKLAMA

# gumka

29.03.2015 13:06

Powtarzam pytanie (szczególnie dla "kłótliwych", którzy wyszydzają innych /
a są to tutaj hergen, odej, kosmoski/ okazując brak kultury osobistej):
Co ZTM ustalił na spotkaniu ?

# hergen

30.03.2015 10:05

nie wiem, jak można moją wypowiedź rozumieć jako wyszydzanie i gdzie brak kultury. Zwykły opis rzeczywistości. Może rzeczywistość z was szydzi?
Oczywiście ZTM nic nie ustalił. ZTM wysłuchał i w domowym zaciszu panowie zastanowią się, komu komunikację zepsuć, żeby wam poprawić. Jak znajdą takie osiedle, z którego można coś zabrać, to wam dadzą. Bo uświadomcie sobie, że budżet ZTM jest określony, liczba pracowników i pojazdów również. Więc wasza poprawa musi być powiązana z zabraniem komuś innemu.

# gumka

30.03.2015 12:42

Nad tym ubolewamy, że ztm stosuje politykę "jednym zabrać a by innym dać".
To jest wprost okropna polityka.
Bowiem napuszcza jednych na drugich.

REKLAMA

# gość

30.03.2015 15:52

#gumka - taka sytuacja po otwarciu Grota - http://warszawa.gazeta.pl/ warszawa/1,34860,17672159,Nowe_autobusy _dojada_do_najdalszych_osiedli.html (usuń spacje)

# go%u015B%u0107

30.03.2015 15:53

"O lepszą komunikację starają się mieszkańcy najdalszych zakątków Zielonej Białołęki. Blisko 100 osób przyszło w czwartek wieczorem na spotkanie z urzędnikami ZTM w szkole przy ul. Kobiałka. Zorganizowała je dzielnicowa radna Agnieszka Borowska (PO) ze Stowarzyszenia "Moja Białołęka". W tej okolicy mieszka już 6-7 tys. osób - powstały bardzo duże osiedla, jak Regaty czy Zielona Dolina, a dojazd jest kiepski.
- Po otwarciu II linii metra ZTM puścił więcej autobusów, ale tylko do osiedla Derby. A my na końcu dzielnicy mamy naszą turystyczną linię 120, którą w korkach do Dworca Wileńskiego jedzie się 50 minut - mówiła Ewa Łuniewska-Stępniak.
Artur Zając z ZTM poinformował, że po zakończeniu remontu mostu Grota-Roweckiego jesienią planowane jest przedłużenie linii 326 do stacji metra Marymont (dziś zawraca na pętli Żerań FSO) i przekształcenie jej w całotygodniową. Dla mieszkańców Olesina i Kobiałki byłaby to duża zmiana na plus. Nieoficjalnie usłyszeli, że mogliby też mieć autobusy 527 do II linii metra, które teraz zawracają na os. Derby, ale w wiosennych konsultacjach większość głosujących opowiedziała się za wydłużeniem trasy 527 z pl. Bankowego na Wolę. Między os. Derby a Dworcem Wileńskim ZTM uruchomił ekspresową linię E-7. Mieszkańcy dziwili się, dlaczego autobusy po południu tkwią w korkach przed skrętem z Radzymińskiej w Młodzieńczą na Zaciszu, zamiast jechać prosto do Trasy Toruńskiej i tędy do Głębockiej.
Padła też propozycja skrócenia trasy linii 134 z Olesina do tramwajów na Bródnie. Artur Zając przyznał, że to dobry pomysł, bo wtedy autobusy mogłyby kursować częściej. Dziś stoją w korku na Trasie Toruńskiej przed pętlą Żerań FSO. Artur Zając: - Martwi nas, że na wschodniej Białołęce jest bardzo dużo białych plam w komunikacji. W najbardziej przeciążonych kursach chcemy puścić dłuższe autobusy, a na końcowym odcinku ul. Zdziarskiej, gdzie jezdnia ma niecałe 5 m szerokości, mały busik. To jest do zrobienia."
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe