REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Międzylesie: bez parkingu, z wiaduktem kolejowym
REKLAMA

źródło: wikipedia/Tvccls


REKLAMA

Międzylesie: bez parkingu, z wiaduktem kolejowym

PKP PLK nie przestaje zaskakiwać w sprawie największej od dawna inwestycji w Wawrze.

REKLAMA
Absurd w Falenicy. Wyremontują... pół dworca
Absurd w Falenicy. Wyremontują... pół dworca Inna firma odpowiada za perony z charakterystycznymi, skrzydlatymi wiatami, inna za stojące obok nich zabudowania. Miłośnicy zabytków chętnie zobaczyliby remont całości.
czytaj

Nikt niczego nie wie, a nawet jeśli wie, to wkrótce będzie to nieaktualne. Takie wnioski nasuwają się po rozmowach z samorządowcami, których podpytujemy o planowaną przebudowę linii kolejowej. Brak przepływu informacji między inwestorem, czyli PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, a reprezentantami mieszkańców jest szokujący, czego najlepszym przykładem było styczniowe spotkanie z radnymi.

- Nagle okazuje się, że w środku dzielnicy będziemy mieć wiadukt kolejowy - mówi jeden z samorządowców. - O remoncie wiadomo od lat. Wszyscy są przekonani, że nowe tory będą na całej długości obok istniejących, po czym przyjeżdża pan czy pani z PKP i informuje, że będzie zupełnie inaczej.

"To konieczne"

- Na odcinku Międzylesie - Radość zostanie wybudowany wiadukt kolejowy - pisze Karol Jakubowski z PKP PLK. - Jest to konieczne ze względu na budowę dodatkowych torów. Tory istniejące linii kolejowej nr 7 zostaną podniesione do góry a pod nimi, ze strony wschodniej na stronę zachodnią, przejdzie czwarty tor. Zastosowane rozwiązanie umożliwi sprawne prowadzenie ruchu aglomeracyjnego i regionalnego.

Niestety nie udało nam się dowiedzieć, dlaczego "jest to konieczne", czemu wiadukt zaprojektowano akurat w tym miejscu i czy można było uniknąć jego budowy. Na ten moment wiadomo, że na odcinku o długości około 600 metrów pociągi podmiejskie będą jechać 6 metrów nad poziomem gruntu. To wystarczająco dużo, by zapewnić pasażerom ciekawy widok, jak i potencjalnie oszpecić okolicę.

Bez parkingu

O tym, że istnienie kolei miejskiej bez zapewnienia miejsc postojowych ma połowiczny sens, nie trzeba nikogo przekonywać - a już na pewno nie w Wawrze, gdzie dwa istniejące parkingi P+R Wawer i Anin sprawdzają się doskonale. Ponieważ odpowiedzialny za system "parkuj i jedź" Zarząd Transportu Miejskiego nie był w stanie porozumieć się z kolejarzami i rozbudować sieci, w 2014 roku wawerski ratusz postanowił zbudować parkingi sam. W Międzylesiu powstały wtedy miejsca z tzw. ekokratki, które szybko zapełniły się chętnymi.

- Porządnej nawierzchni, estetycznego ogrodzenia i monitoringu tu nie uświadczymy, za to nie musimy mieć Karty Miejskiej, by zostawić tu auto - pisaliśmy w październiku 2014. - Kosztowały także mniej, niż podobne parkingi budowane przez ZTM.

Już podczas budowy było wiadomo, że miejsca postojowe wyznaczone bezpośrednio przy peronie będą musiały zniknąć podczas przebudowy linii kolejowej. Wydawało się wtedy oczywiste, że docelowy parking P+R powstanie w ramach jakiegoś porozumienia między PKP PLK, ZTM i urzędem dzielnicy, ale tak się nie stanie. Kolejarze nie przewidują w swoim projekcie miejsca dla samochodów. Jeśli do czasu remontu nie uda się rozwiązać tego problemu, kierowcom pozostanie parking Ferio Wawer. Według aktualnego cennika zostawienie auta na 10 godzin kosztuje tam 32 zł i nie ma możliwości wykupienia miesięcznego abonamentu.

Z wisienką

Podczas przebudowy kolejarze mają wyremontować peron stacji Międzylesie łącznie z budynkiem wiaty-poczekalni, powstałym w latach 30. XX wieku i wpisanym do rejestru zabytków. Będzie on podłączony do mediów, ale nie wiadomo, co się w nim znajdzie, bo... należy do innej, również państwowej firmy. Jego zarządcą nie są PKP Polskie Linie Kolejowe, ale Polskie Koleje Państwowe, które nie przedstawiły jeszcze swojego pomysłu.

Obecnie PKP PLK zajmuje się remontem dalszego odcinka linii nr 7. W październiku robotnicy zeszli z placu budowy między Dęblinem a Lublinem, bo włoska firma Astaldi porzuciła kontrakt z powodu problemów finansowych. Ruch po jednym torze może zostać wznowiony "w trzecim kwartale", a więc najwcześniej w lipcu.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer





21.02.2019 20:59 #Marian
A potem gamonie płaczą że nikt pociągami nie jeździ.
22.02.2019 08:25 #krytyk konstruktywny
Po co trzeci tor na trasie do Lublina i Hrubieszowa czyli de facto peryferyjnej to tylko mędrcy z PKP wiedzą. Niech najpierw skończą połączenie Dęblin - Garwolin. Jak to jest, że PKP jest państwem w państwie. W Berlinie Niemcy potrafili się dogadać i infrastruktura kolejowa jest włączona w układ komunikacyjny miasta i pod potrzeby miasta. W Warszawie całe lata nic i dopiero ostatnio cokolwiek się poprawiło, ale też bez szału. Po co Kolejom tereny w mieście o wielkości 15% powierzchni stolicy. Może by się tym zajął Sejm i odchudził ustawowo PKP po analizie czy naprawdę Kolejom potrzeba tyle terenów w mieście. Wg. mnie jest to monopolistyczny układ, który powinien być skasowany. Ale kto w tym państwie słucha maluczkich.
22.02.2019 16:39 #Shinkansen
Będą gnać po estakadach puste pociągi z wyludnionych miast na wschodzie, ale kasa w PKP będzie się zgadzała i o to przecież chodzi
22.02.2019 22:15 #symforjan
Halo, halo - do "krytyk konstruktywny". Proszę się wczytać uważnie w tekst, nie chodzi o trzeci tor a o CZWARTY, to jeszcze bardziej komplikuje sytuację. A w ogóle, najlepiej by było gdyby PKP jakieś tam, zlikwidowało wzdłuż budowanej linii swoich torów, nie tylko zieleń a więc NATURALNY EKRAN, jedyny w swoim rodzaju w Warszawie ale całe osiedla. Wywalić ludzi, no nie wiem, gdziekolwiek, nie będą marudzili a kolej będzie śmigała z punktu A do punktu B - tylko po co?
23.02.2019 09:17 #Pustnick
Ten wiadukt w środku dzielnicy to chory pomysł. Jego realizacja zrujnuje Międzylesie estetycznie, a ruch pociągów wyniesiony na wysokość 6 metrów powyżej poziomu gruntu rozsieje hałas daleko po okolicy i żadne ekrany nie pomogą. Nie ma na to zgody mieszkańców - jak trzeba będzie, to zablokujemy tory. Wydaje mi się, że to jednak jeszcze nie projekt budowlany remontu trasy, a jakieś studium. Zatem panie i panowie z PKP PLK - macie jeszcze czas żeby się z tej aberracji wycofać. W innym wypadku będziecie mieć jesień średniowiecza. My, wawerczycy, umiemy się zmobilizować...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Budowlane
 Adaptacje poddasza, zabudowa k-g, ścianki działowe, malowanie, panele, biały montaż, sufity podwieszane, remonty itp. 512-829-115

Porady prawne
 Kancelaria Porad Kościelno-Prawnych - asystencja na każdym etapie procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa dla Osób w kraju i za granicą tel. kom. 693 876 173 (do godz. 19.00) a.bolesta@op.pl dr Arletta Bolesta adwokat kościelny (zatwierdzona przez właściwą władzę kościelną, także za granicą)

Administrowanie nieruchomościami
 Pilna i niezawodna oferta pożyczki Jesteśmy stowarzyszeniem inwestorów prywatnych. Oferujemy pożyczki indywidualne lub komercyjne o wartości od 10 000 EUR do 50 000 000 EUR o wartości 2% z maksymalnym okresem spłaty wynoszącym 25 lat. Prosimy o kontakt mailowy: kimdescamper@gmail.com

Działkę budowlaną sprzedam
 Sprzedam plac o pow. 1724 m2 położony we wsi Łajski, gmina Wieliszew, ul. Nowodworska 84. Cena do uzgodnienia. Tel. 604-992-884. e-mail: korbat7@op.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA