REKLAMA

Bielany

różne »

 

Metro to nie wymówka. Potrzebne autobusy do centrum

  17 października 2018

alt='Metro to nie wymówka. Potrzebne autobusy do centrum'
źródło: warszawa.wikia.com/Pawel192

Rozmowa z Bartoszem Wiśniakowskim, kandydatem Koalicji Obywatelskiej do sejmiku mazowieckiego.

REKLAMA

W innych dzielnicach panuje opinia, że Żoliborz i Bielany to w dziedzinie komunikacji miejskiej prawdziwy raj. Czy 10 lat po otwarciu metra rzeczywiście jest tak dobrze?

Oczywiście metro znacznie poprawiło dojazd do centrum, ale nadal są całe osiedla, które wymagają nowych połączeń autobusowych i tramwajowych.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Na przykład?

Chomiczówka. Zanim powstało metro, miała świetne, szybkie połączenia z centrum Warszawy. Teraz na trasie z Powązkowskiej prosto do centrum zostało tylko powolne 180.

REKLAMA

Ostatnio doszło 171, które też jedzie do Śródmieścia.

Tak, ale najpierw krąży po Bemowie, a potem przeciska się przez korki na Woli. Chomiczówka powinna mieć szybkie połączenie z centrum przez Powązkowską.

REKLAMA

ZTM tłumaczy, że autobus przyspieszony i tak musiałby zatrzymywać się wszędzie, bo Powązkowska się zabudowała. Żoliborz Artystyczny to duże i ciągle rosnące osiedle.

To właśnie drugie miejsce, które wymaga interwencji. Nowa linia 380 sprawdza się jako dojazd do Arkadii i tramwajów, ale to nadal półprodukt, bo nie jedzie do Śródmieścia. Według mnie ZTM mógłby rozdzielić 180 na dwie linie: zwykłą kończącą przy cmentarzu Wojskowym i przyspieszoną lub nawet ekspresową, dojeżdżającą na Chomiczówkę. Przyspieszony mógłby wtedy pomijać przystanki na Powązkowskiej. Takie rozwiązanie działało w latach 2015-2016 na Woli i Bemowie, kiedy jedna dzielnica miała 105, druga E-5. Pasażerowie mieszkający bliżej centrum mieli bonus w postaci miejsc siedzących a ci mieszkający dalej - przejazdu szybszego dzięki mniejszej liczbie przystanków.

A co z tramwajami? Wasz kandydat na prezydenta Rafał Trzaskowski proponuje linię na osiedle Ruda.

Przeglądając fora internetowe zauważyłem, że wielu mieszkańców jest przeciwko. Z drugiej strony tramwaj przyspieszyłby dojazd. Moim zdaniem Tramwaje Warszawskie powinny zaproponować kilka wariantów tej trasy, które następnie można poddać dużym konsultacjom. W grę powinien wchodzić też wariant zerowy, czyli rezygnacja z budowy torów, ale wtedy mieszkańcy powinni dostać rekompensatę w postaci dodatkowych kursów autobusów.

Rozm. oko

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# AdamB

17.10.2018 12:10

Jakie nowe połączenie do Śródmieścia?? zróbcie coś żeby linia 203 była w końcu wyposażona w większe autobusy dowożące do metra i przywróćcie linię 167 i będzie dużo lepiej w kwestii komunikacji z Chomiczówki!
Te nowe propozycje to jakieś bicie piany...zresztą proszę bardzo, może być i połączenie przez Powązkowską ale proszę najpierw rozwiązać stare problemy!!

# aasds

18.10.2018 10:23

Kasprowicza to też dramat. Jak metro wysiądzie, to nie ma jak dojechać szybko do Centrum.

# Tatko

19.10.2018 09:14

Najpierw PO zajumało linie 167 z Chomiczówki a teraz chce uzdrawiać komunikację .Nie dam się nabrać .

REKLAMA

# major10

19.10.2018 13:11

Powązkowska z rana i południami to koszmar jak Grota Rowickiego niemal. Ślimacze tempo jeśli w ogóle jest jakiś ruch pojazdów.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025