REKLAMA

Wola

drogi »

 

Los Górczewskiej przesądzony. Czy to kompromis?

  14 marca 2019

alt='Los Górczewskiej przesądzony. Czy to kompromis?'
źródło: MW

Budowa metra na zawsze zmieni jedną z głównych ulic Warszawy. 14 marca wiceprezydent Robert Soszyński ogłosił pierwsze plany na przyszłość.

REKLAMA

- Piękna, zielona ulica jak w XXI wieku - tak wiceprezydent Soszyński podsumował przyszły wizerunek Górczewskiej. Pomiędzy trasą Prymasa Tysiąclecia a Lesznem ulica będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. W rejonie stacji Płocka powstanie także 138 miejsc parkingowych. Zielone Mazowsze: zamknijmy Górczewską, połączmy parki Zielone Mazowsze: zamknijmy Górczewską, połączmy parki
Jeśli pomysł zwężenia jednej z głównych ulic Woli wydał się komuś radykalny, powinien jak najszybciej zweryfikować swoje wyobrażenia o warszawskich aktywistach.
Ratusz rezygnuje z budowy na tym odcinku dwóch dróg rowerowych. Powstanie tylko jedna, po stronie północnej.

Parking zamiast ścieżki

- To główna zmiana w stosunku do wcześniejszych koncepcji - mówił Tamas Dombi, wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich. - Dzięki temu przybędzie miejsc parkingowych.

W porównaniu do stanu sprzed budowy metra oznacza to likwidację buspasa w kierunku centrum i pasa ogólnego w stronę Bemowa. Jeśli patrzeć tylko i wyłącznie na przekrój ulicy, na takim układzie Górczewskiej najwięcej stracą pasażerowie autobusów. Wcześniej większość samorządowców z Woli i Bemowa apelowała do prezydenta Rafała Trzaskowskiego o pozostawienie szerokich jezdni.

Decyzja ratusza nie dotyczy odcinka na zachód od trasy Prymasa Tysiąclecia, biegnącego przez Bemowo. Wczoraj burmistrz dzielnicy, Urszula Kierzkowska, zaproponowała rozwiązanie "2 x 2,5" - Górczewska miałaby w każdą stronę po dwa pasy ruchu ogólne i dwa pasy dla autobusów, ale działające tylko w godzinach 6:00-10:00 w stronę centrum i 16:00-20:00 w stronę granic miasta.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Dziwne konsultacje

W marcu ubiegłego roku w sprawie Górczewskiej odbyły się konsultacje, ale miały one bardzo mały zasięg - wszyscy uczestnicy zmieściliby się w dwóch autobusach. Większość była za zwężeniem, ale przez trzy tygodnie urzędnikom udało się zebrać zaledwie 258 opinii, więc trudno uznać taki wynik za choć trochę miarodajny.

- Konsultacje miały charakter badań jakościowych, więc nie mogą być traktowane jako wyraz skali poparcia dla zwężenia - mówił na sesji 12 marca radny Kamil Kociszewski. - Zostały przeprowadzone w sposób bardzo dobry. Trzeba patrzeć na przepustowość szlaków komunikacyjnych zarówno jeśli chodzi o transport kołowy, jak i szynowy, czyli w tym przypadku metro.

Sęk w tym, że Górczewska to inny szlak komunikacyjny, niż budowana linia metra. Jezdnia to ciąg wschód-zachód, natomiast podziemna kolej pojedzie przez Wolę ukośnie do siatki ulic, z południowego wschodu na północny zachód. Gdyby metro było projektowane prosto, np. od pl. Bankowego pod al. "Solidarności", Lesznem i Górczewską, spór o przyszłość tych ulic miałby znacznie mniejszą skalę.

REKLAMA

Zmiany w tym roku

Wiceprezydent Soszyński zapowiada, że wolski odcinek Górczewskiej zostanie oddany do użytku razem ze stacjami metra Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Z kolei odcinek na zachód od trasy Prymasa Tysiąclecia zostanie w tym roku częściowo zamknięty w związku z budową stacji Bemowo i Lazurowa.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (35)

# lideksynubeka

14.03.2019 15:03

Zakompleksione eurowsióry głosujące na PO;podziękować Rafalali Czaskowskiemu za zwężenie pryncypalnej ulicy w Stolicy i narzekać na korki. Tyle wam pozostaje. Potem następna atrakcja ; zajęcia z masturbacji dla waszych dzieci,poprowadzone przez pedofili.
Po stronie plusów zanotujcie sobie,że skoro powierzyliście dzieci pedofilom,to jesteście "ełropejczyki"

# Lukasz321a

14.03.2019 15:48

258 opinii z czego protesty wspólnot przedstawiające listy protestacyjne mieszkańców były liczone jako jedne głos. To jest kpina ze słuchanie mieszańców. Mieszkańcy czas najwyższy pogonić tych świrów z dziwnych stowarzyszeń pokroju miasto jest nasze i czas najwyższy dokonać masowych zwolnień tej urzędniczej hołoty z ratusza.

# Jeloł

14.03.2019 17:43

Wszyscy byli za zwężeniem, bo przedstawiono do głosowanie tylko projekty ze zwężeniem. Tak się robi ludzi w bambuko

REKLAMA

# Europejczyk i lewak

14.03.2019 17:57

Szkoda ze poświęcili ścieżkę rowerową :( ale poza tym jestem za.
PS. Szerokość drogi nie ma wpływu na korki :) ale co ja tam wiem.

# Marian.

14.03.2019 18:16

Co tam korki. Ważne że Czaskoski LGBT wdrożył. Ludzie będą stać w korkach i się masturbować. No i smog jeszcze będzie większy.

# Marian.

14.03.2019 18:50

2 x 2,5m to oznacza że jak będzie korek a że będzie to pewne, to karetka już nie przejedzie. Będzie jedynie kilkadziesiąt cm pomiędzy samochidami.

REKLAMA

# Marian

14.03.2019 18:53

#Europejczyk i lewak napisał(a) 14.03.2019 17:57
Szkoda ze poświęcili ścieżkę rowerową :( ale poza tym jestem za.
PS. Szerokość drogi nie ma wpływu na korki :) ale co ja tam wiem.

Skoro lewacka fizyka dowodzi że przepływ nie zależy od przekroju to po co miasto inwestuje w takie gigantyczne kolektory ściekowe sokoro tak samo płynęłoby cienką rurką?

# Wolski

14.03.2019 20:09

#Marian
#Europejczyk i lewak napisał(a) 14.03.2019 17:57
Szkoda ze poświęcili ścieżkę rowerową :( ale poza tym jestem za.
PS. Szerokość drogi nie ma wpływu na korki :) ale co ja tam wiem.
Skoro lewacka fizyka dowodzi że przepływ nie zależy od przekroju to po co miasto inwestuje w takie gigantyczne kolektory ściekowe sokoro tak samo płynęłoby cienką rurką?
A może jednak przepływ zależy od najbardziej wąskiego miejsca (Leszno) a i rozpływ raczej ma znaczenie. Jak będą lewoskręty to będzie ok.
Na tym odcinku przed remontem jeździł mal samochodów.
#Marian wie lepiej. pewnie jakiś uczony :) a i komuś przysrać lubi.

# meja

14.03.2019 21:09

To tak jakby zlikwidować jeden pas autostrady do Poznania, bo pociągów na tej trasie będzie więcej.
Szacunku dla rozumu !

REKLAMA

# samasia

15.03.2019 06:24

#Europejczyk i lewak napisał(a) 14.03.2019 17:57
Szkoda ze poświęcili ścieżkę rowerową :( ale poza tym jestem za.
PS. Szerokość drogi nie ma wpływu na korki :) ale co ja tam wiem.

W końcu rozsądny głos :)

# mil

15.03.2019 09:02

Myślę, że mieszkańcy Woli przyzwyczaili się do życia w takim syfie i brzydocie. Poszerzenie ulic nie likwiduje korków, bo im szersza ulica tym więcej samochodów nią jeździ!!!!! Początkowo może być luźniej ale potem i tak zapycha się!
Skandal, że nie będzie ścieżki rowerowej po dwóch stronach jezdni. a wszystkie dodatkowe miejsca parkingowe zostaną zapchane przez samochody spoza Warszawy, dojadą sobie do metra!
Zamiast walczyć o zwiększenie liczby autobusów, to poszerzają ulicę!
W Warszawie przybywa mieszkańców z rejonów wiejskich, tam nie maja komunikacji i dlatego wszędzie jeżdżą swoimi samochodami, swoje nawyki przenoszą do miast!

 Taltos2

15.03.2019 12:56

Lidek, naprawdę nie musisz się z nami dzielić swoimi fantazjami (lub traumami, jeśli byłeś ministrantem), pod każdym artykułem, niezależnie czego on dotyczy....

REKLAMA

# Michał_p

15.03.2019 13:12

Jako kierowca popieram zwężenie Górczewskiej.
Indywidualny ruch samochodowy w obecnej formie i szczególnie według polskich dzikich standardów nie powinien być wyznacznikiem rozwoju nowoczesnego miasta.

# kierowca_bielany

15.03.2019 13:15

Brawo. Odważna decyzja i krok we właściwą stronę, przybliżający Warszawę do cywilizowanego świata.
Pozostają jeszcze kwestie m.in. przekraczania dopuszczalnej prędkości, parkowania na chodnikach, innych niedozwolonych miejscach oraz szykanowania pieszych na przejściach.

# lekarz

15.03.2019 14:06

Bardzo dobrze. Dość robienia dobrze roszczeniowym, wyszczekanym "kierowcom".
Przez tyle lat wszystko kręciło się wokół przepustowości i przymykania oczu na różne grzeszki "kierowców", od dewastacji zieleni po nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości.
Ceną utrzymywania obecnego stanu rzeczy są kolejne ofiary "szybkich ale bezpiecznych" oraz koszty leczenia, akcji służb, świadczeń dla ofiar wypadków, znacznie wyższe niż przychody od zmotoryzowanych.
Nie stać nas na to, podobnie jak nie stać było cywilizowanego świata, który już dawno odszedł od uprzywilejowania indywidualnej motoryzacji w miastach.
Ucywilizowanie Górczewskiej to krok w dobrą stronę, po którym nieuchronnie nadejść muszą następne, w tym zmiany w prawie, zaostrzenie polityki wobec nieprawidłowo parkujących, wobec lekceważących PORD, priorytety dla pieszych. Świat nam odjechał a jest jeszcze sporo do nadrobienia.

REKLAMA

# lekarz_md

15.03.2019 14:06

Bardzo dobrze. Dość robienia dobrze roszczeniowym, wyszczekanym "kierowcom".
Przez tyle lat wszystko kręciło się wokół przepustowości i przymykania oczu na różne grzeszki "kierowców", od dewastacji zieleni po nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości.
Ceną utrzymywania obecnego stanu rzeczy są kolejne ofiary "szybkich ale bezpiecznych" oraz koszty leczenia, akcji służb, świadczeń dla ofiar wypadków, znacznie wyższe niż przychody od zmotoryzowanych.
Nie stać nas na to, podobnie jak nie stać było cywilizowanego świata, który już dawno odszedł od uprzywilejowania indywidualnej motoryzacji w miastach.
Ucywilizowanie Górczewskiej to krok w dobrą stronę, po którym nieuchronnie nadejść muszą następne, w tym zmiany w prawie, zaostrzenie polityki wobec nieprawidłowo parkujących, wobec lekceważących PORD, priorytety dla pieszych. Świat nam odjechał a jest jeszcze sporo do nadrobienia.

# Mecenas Prado

15.03.2019 14:41

Zwolennicy szerokiej Górczewskiej to jak zwolennicy księdza Jankowskiego. Oszołomy, których trudno traktować poważnie.

# Polizei

15.03.2019 14:47

Liczę na to, że powstaną jednocześnie rozwiązania uniemożliwiające lub zniechęcające kierowców do przekraczania dopuszczalnej prędkości. Dotychczas znaczna część tzw. kierowców traktowała Górczewska jak tor wyścigowy.

REKLAMA

# Marian

15.03.2019 18:06

#Polizei napisał(a) 15.03.2019 14:47
Liczę na to, że powstaną jednocześnie rozwiązania uniemożliwiające lub zniechęcające kierowców do przekraczania dopuszczalnej prędkości. Dotychczas znaczna część tzw. kierowców traktowała Górczewska jak tor wyścigowy.
Nie wątpliwości że powstaną. Czaskoski jest mistrzem od budowania barykad na drogach. Ale to wolacy będą zdychać od smogu a nie ja.

# szofer

15.03.2019 18:44

#Marian napisał(a) 15.03.2019 18:06

Nie wątpliwości że powstaną. Czaskoski jest mistrzem od budowania barykad na drogach. Ale to wolacy będą zdychać od smogu a nie ja.

Ruch zmniejszy sie drastycznie kiedy kierowcy zaczną ponosić rzeczywisty koszt użytkowania swoich samochodów. Jazda samochodem do Centrum już niedługo przestanie być czymś naturalnym, podobnie jak parkowanie na chodnikach czy jazda 20km/h i więcej ponad limit.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy