Lista do remontu
2 lutego 2002
Trzy spośród trzynastu mostów i wiaduktów warszawskich, które wymagają szybkiego remontu znajdują się na terenie Białołęki.
Najważniejszy jest pierwszy z nich. Przecież ul. Modlińska, której fragmentem jest wspomniany most, stanowi główną drogę dojazdową do centrum miasta dla tysięcy mieszkańców gminy. Jest także jedną z tras wylotowych w kierunku Legionowa. Codziennie zmierzają tędy do pracy mieszkańcy wielu osiedli Tarchomina i innych rejonów.
Jak nas zapewniono w Zarządzie Dróg Miejskich most na ul. Modlińskiej nie stanowi żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa przejeżdżających po nim pojazdów. Nie zmienia to faktu, że jego stan pogarsza się z roku na rok, a pieniędzy na remont nie ma. ZDM chętnie zająłby się wszystkimi remontami, musi mieć jednak na to fundusze. Potrzeba kilkadziesiąt mln zł rocznie.
- Przewidujemy kilka rozwiązań awaryjnych, na wypadek gdyby okazało się to konieczne - wyjaśnia Edyta Redzicka z biura prasowego ZDM. - Rozpatrujemy różne warianty ewentualnych ograniczeń. Na razie jednak są to jedynie luźne koncepcje. Nie wiadomo kiedy i w jakim zakresie mogłyby zostać wprowadzone w życie.
Zakładane ograniczenia dotyczą tonażu pojazdów, maksymalnej prędkości oraz ruchu pieszych po moście na Kanale Żerańskim.
Prędkość mogłaby zostać ograniczona do 40 km/h (obecna dozwolona wynosi 80 km/h). Inny wariant zakłada, że przez most mogłyby przejeżdżać pojazdy o wadze nie przekraczającej 20 ton. Trzecia możliwość, to zwężenie chodnika dla pieszych.
Pracownicy biura prasowego Zarządu Dróg Miejskich mocno podkreślają, że na razie mamy do czynienia jedynie z teoretycznymi możliwościami rozwoju sytuacji i nie ma podstaw do poważnych obaw. W razie zaistnienia realnej potrzeby ograniczeń najprawdopodobniej wprowadzone w życie zostanie tylko jedno z nich.
Grzegorz Cielecki