REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Kondratowicza (nie)zgodna z oczekiwaniami mieszkańców Bródna?

  14 grudnia 2022

alt='Kondratowicza (nie)zgodna z oczekiwaniami mieszkańców Bródna?'
wizualizacja ul. Kondratowicza, źródło: ZDM

Często jest tak, że piękne wizualizacje przedstawiane przez projektantów odbiegają od finalnego wykonania danej inwestycji. Niektórzy mieszkańcy Bródna zarzucają urzędnikom, że nawet projekt nie zgadza się z finalnym wykonaniem ulicy Kondratowicza.

REKLAMA

- Czy ktoś pamięta petycję pt. "Mamy projekt Kondratowicza, ale go nie pokażemy, bo.. Dlaczego nie otwierają Wincentego? Korki na uliczkach Zacisza są utrapieniem Dlaczego wciąż nie otwierają Wincentego?
Wincentego została wyłączona z ruchu indywidualnego, aby zmniejszyć korki i poprawić punktualność komunikacji miejskiej. Wygląda na to, że nikt nie zna precyzyjnej odpowiedzi, kiedy ponownie zostanie otwarta.

To było do przewidzenia. Dzieciaki szaleją na dachu stacji metra To było do przewidzenia. Tylko spójrzcie na zdjęcia
Czy dach stacji metra może służyć jako substytut skateparku? Okazuje się, że tak. Wystarczy wybrać się na Bródno i Zacisze, gdzie młodzież na zadaszeniu stacji urządziła sobie świetną zabawę. Problem w tym, że jest ona mało bezpieczna, a sam dach stacji metra nie został do tego zaprojektowany.
."? Obecnie ul. Kondratowicza przechodzi tzw. rewitalizację. Obserwujemy ją codziennie i otrzymujemy różne informacje, czy to od radnych czy od ZDM. Atakują nas komunikatami, jak to będzie przepięknie. Wielu mieszkańców, w tym i ja, byliśmy sceptyczni co do tego typu zapowiedzi - rozpoczął swój wywód jeden z mieszkańców śledzący losy tej inwestycji od początku. I jak przekonuje wiele z postulatów mieszkańców dotyczących urządzenia ulicy Kondratowicza pozostawało bez odzewu i bez żadnej odpowiedzi zarówno ze strony ZDM, jaki i radnych, którzy "powinni mieszkańców wspierać". Padły też oskarżenia o ukrywanie projektu, który w końcu po wielu usilnych działaniach mieszkańców został pokazany.

"Urzędnicy zbudowali ulicę dla siebie i dla przesiadających się do metra"

- Twierdziłem, że jeśli chodzi o sytuację parkingową, to po remoncie będzie gorsza niż przed jej przebudową. W końcu ZDM zamieścił na swojej stronie projekt organizacji ruchu. Na każde pytanie, które zadawali mieszkańcy, odpowiadano "proszę sobie oglądać na stronie". Obejrzałem. Na projekcie mamy dwie zatoki po stronie bazarku i jedną po stronie przeciwnej (odcinek pomiędzy Rembielińską a Łabiszyńską). Tam powinny być 3 miejsca dla inwalidów, 3 miejsca dla serwisu, 2 miejsca K+R (kiss and ride), 23 miejsca dla pojazdów osobowych. A co nam zbudowano? Otóż 1 stanowisko dla inwalidy, 3 dla serwisu i 12 K+R. Nie dość, że nie zbudowano tyle, ile było na projekcie, to wszystkie miejsca są tylko i wyłącznie dla użytkowników metra. Mieszkańcy nie mają dla siebie ani jednego! Oczywiście ja się nie znam, ściągnąłem pewnie zły projekt etc. Jedno jest pewne, wszyscy obiecywali i jak zwykle nic z tego nie wyszło. Czego jeszcze nie będzie na tej ulicy, a co jest w projekcie? To wiedzą tylko wtajemniczeni. Kondratowicza miała być piękną ulicą dla mieszkańców. Miała być wizytówką Bródna. Urzędnicy jednak wbrew woli mieszkańców zbudowali ulicę dla siebie i dla przesiadających się do metra. Mam dość frazesów, obłudy i kłamstw. Mam dość obietnic, wizualizacji i oszukanych projektów! - napisał rozczarowany wykonaniem Kondratowicza mieszkaniec Bródna.

Kup bilet

ZDM: "Po co mielibyśmy ukrywać projekt?"

Jak przypomina rzecznik ZDM, nie tylko ta jednostka jest odpowiedzialna za całokształt wykonania ulicy Kondratowicza, ale również Warszawskie Metro. Wymieniony przez mieszkańca odcinek pomiędzy Rembielińską a Łabiszyńską, w części znajduje się w zakresie prac ZDM (od skrzyżowania z Łabiszyńską do wyjazdu z osiedla i bazarku), a w większej części był przebudowywany w ramach budowy metra.

- W ramach naszych prac zaplanowano tam po stronie południowej zatokę postojową o długości 72 m, na której miały się znaleźć dwa miejsca postojowe K+R, jedna koperta dla osób niepełnosprawnych i reszta zatoki przeznaczona pod parkowanie na ogólnych zasadach. I dokładnie tak jest - informuje nas Jakub Dybalski, który nie wie, jakim sposobem mieszkaniec doliczył się aż 12 miejsc K+R. Rzecznik Zarządu Dróg Miejskich dodaje, że projekt Kondratowicza był dostępny na stronie ZDM, gdy tylko ruszyły prace budowlane.

- Niektórym internautom twierdzącym, że "ukrywamy" projekt (tylko po co?), wskazywaliśmy go na naszej stronie. Część z tych osób potem dalej twierdziła, że go "ukrywamy". Do tego nie umiem się odnieść - mówi Jakub Dybalski.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Buncol

16.12.2022 13:00

Bródno jest dosłownie zasrane samochodami, które stoją na każdym skrawku wolnej przestrzeni.
Prawda jest taka że 20 czy nawet 30 dodatkowych miejsc parkingowych w ogóle nie zrobi żadnej różnicy.
Taka ilość zostanie natychmiast zastawiona.
Jedynie powstanie duzego parkingu piętrowego na 300 samochodów poprawi sytuację.

# NewBrodno

16.12.2022 14:41

Taki kilkupoziomowy parking miał powstać w miejscu bazarku przy kościele na Kondratowicza, przy czym na parterze miały być pawilony handlowe obecnych wystawców na obecnym bazarku.

# Marek Lech

16.12.2022 15:10

Kilka lat temu, jeszcze przed rozpoczęciem budowy metra, ratusz zorganizował trzy spotkania konsultacyjne na temat Kondratowicza mieszkańców z architektami. Przez ciekawość byłem tam. Postulatów było dużo i w znacznej części sprzeczne ze sobą. Mieszkańcy Marek i Ząbek domagali się dużo miejsc parkingowych dla przesiadających się. Mieszkańcy Białołęki żądali wręcz zabrania metra z Bródna i skierowania do nich. Mieszkańcy bloków przy Kondratowicza wnosili o parkingi zamykane dla "obcych". Restauratorzy z pawilonów chcieli dużych placów na ogródki letnie i tuż obok parkingi dla klientów. Była też emerytka, która wnioskowała o całkowitą rezygnację z parkingów, ustawienie ławeczek i posadzenie roślin.
Jeśli dobrze zrozumiałem autora pisma do redakcji, to zależało mu na miejscu parkingowym "dla mieszkańców" i miał żal, że urzędnicy budują "dla przesiadających się". Stąd nieco histeryczna wypowiedź. Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Mnie akurat obecny kształt ulicy się dość podoba. Z jednym wyjątkiem. Architekci mówili, że teren przed ratuszem powinien pełnić funkcje reprezentacyjne. Tymczasem wrócił parking dla urzędników i wygląda to szpetnie.

REKLAMA

# Bob 2

03.01.2023 13:41

powinniśmy robić parkingi podziemne. u góry zieleń i miejsca relaksu, do uprawiania sportu, skate park, boisko do siatkówki, koszykówki, piaskownica, kawiarnia, biblioteka, medioteka, sala (aula) koncertowa (żby parku nie niszczyć), etc.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024