REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

drogi

 

Kołacińska czeka na remont. Od lat tylko działania pozorowane i wymówki

  24 listopada 2021

Kołacińska czeka na remont. Od lat tylko działania pozorowane i wymówki
źródło: ZMID

"Kolejarze blokują przebudowę Szynowej, więc nie przebudujemy Kołacińskiej" - taką logiką kieruje się warszawski samorząd w sprawie oczekiwanej od lat inwestycji.

REKLAMA

Większość mieszkańców Białołęki może nie kojarzyć nazwy ulicy Kołacińskiej, ale samą drogę z pewnością zna każdy. Stojąc przed urzędem dzielnicy nie sposób nie zauważyć wąskiego, dziurawego przedłużenia Światowida biegnącego w kierunku torów kolejowych.

Kołacińska czeka na remont

Po około kilometrze Kołacińska zmienia nazwę na Szynową, dochodzi do torów, a następnie zakręca na północ i dociera do stacji Płudy. Droga łącząca Modlińską z przystankiem kolei miejskiej w naturalny sposób powinna stać się główną osią Henrykowa, a docelowo planowany jest na niej także autobus. W grudniu minie pięć od lat od momentu, w którym Rada Warszawy przyznała pieniądze na przebudowę Kołacińskiej i Szynowej, ale wciąż nie powstał nawet projekt. Od niedawna nowym alibi urzędników jest planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe rozbudowa linii biegnącej przez Białołękę. Ponieważ Szynowa bezpośrednio przylega do torowiska, jej przebudowa wymaga specjalnego zezwolenia.

- W chwili obecnej nie jest możliwe określenie terminu zakończenia prac projektowych, ponieważ jest to uzależnione od PKP PLK, korytarza przebiegu projektowanej linii kolejowej oraz możliwości uzyskania odstępstwa od przepisów ustawy o transporcie kolejowym dla przyjętych rozwiązań drogi - przekazał burmistrzowi Grzegorzowi Kucy odpowiedzialny za inwestycję Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

REKLAMA

Brakuje pieniędzy na drogi

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by samorząd podzielił inwestycję na dwa etapy i w pierwszej kolejności zajął się kapitalnym remontem Kołacińskiej, którego nie blokują plany kolejarzy. SZRM nie ukrywa jednak, że na obiecaną pięć lat temu poprawę stanu białołęckich dróg po prostu brakuje pieniędzy.

- Obecnie obowiązująca prognoza finansowa nie rezerwuje wystarczających środków finansowych na realizację tego zadania - czytamy w piśmie do burmistrza. - Przystąpienie do budowy ulicy będzie możliwe po zabezpieczeniu dodatkowych funduszy na realizację robót budowlanych.

Na zadanie pt. "Poprawa układu drogowego w dzielnicy Białołęka" SZRM ma do dyspozycji zaledwie 8,4 mln zł. Pieniędzy tych miałoby wystarczyć na przebudowę nie tylko Kołacińskiej i Szynowej, ale też Białołęckiej od Kopijników do Ketlinga, Kątów Grodziskich od Zdziarskiej do Berensona wraz z rozbudową skrzyżowania Ostródzkiej ze Zdziarską, przebudowę serwisówki Modlińskiej od Przaśnej do Kasztanowej. Sfinansowanie wszystkich wymienionych inwestycji za tak małą kwotę było całkowicie nierealne już przy cenach z 2016 roku.

(dg)

 

Polecamy

Komentarze (4)

# Marti

25.11.2021 09:19

Rok 2050: Kampania wyborcza do samorządu Białołęki.
Pytanie od dziennikarza: Co Pan zrobi z Kołacińską?

# lutek

25.11.2021 13:16

to pokazuje jak warszawa i PO ma białołeke tam gdzie swiatło nie dochodzi bo dla przypomnienia kołacinska jest drogą powiatową i ta reszta tez podlega pod ratusz trzaskowskiego i to ze warszawa przez 5 lat nie potrafi dla białoleki naprawic 4 dróg do czego jest zobowiązana przez rade miasta jak by to był wilanów czy inna wola to dawno byłoby po fakcie i nie pomoze to ze dyrektorem zarzadu miejskich inwestycji drogowych jest były vice burmistrz i prominetny działacz Platformy Obywatelskiej dzielnicy p Smoczynski za tej władzy białołeka poza smierdzacymi inwestycjami chyba niczego innego nie dostanie

# lutek

25.11.2021 13:21

ciekawe co oni zrobią z budowlanym planem przebudowy kołacinskiej na który wydali pare mln i jak zacznie sie to przedawniac pewnie wszystko wyladuje w koszu,a zrobienie połowe inwestycji to połowa kasy ale trzeba byłoby sie zwrócic do rzadu a to im przez gardło nie przejdzie wiec mieszkancy zyjcie jak w 19 wieku

REKLAMA

# somsiat

09.12.2021 09:47

A nie mówiłem..... Kilka lat temu, na spotkaniu z vce prezydentem w Ratuszu Białołęki zaproponowałem podział zadania na dwa projekty tj. Kołacińska do 15 Sierpnia, i pozostałą część. Argumentowałem to wtedy uproszczeniem procedury, mniejszym budżetem, itd. (wtedy np. nie byłaby potrzebna decyzja środowiskowa), ale również tym, że te 2 odcinki różnią się zdecydowanie obciążeniem ruchem. Niestety, chciano zrobić "raz, a dobrze", no i zrobili. Szkoda.
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA