REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Kładka czy wiadukt nad torami? Konsultacje przed nami

  8 czerwca 2018

alt='Kładka czy wiadukt nad torami? Konsultacje przed nami'
Plan kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej oraz wiadukt na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi w Legionowie

14 czerwca o godz. 18 na drugim piętrze budynku dworca kolejowego odbędą się konsultacje społeczne dotyczące nowych przepraw przez tory w Legionowie.

REKLAMA

Na stronie internetowej legionowskiego ratusza opublikowane zostały już projekty wiaduktów, tuneli i dróg.

Wiadukt na Krasińskiego i nowe rondo

Władze miasta chciałyby wybudować bezkolizyjną przeprawę przez tory kolejowe w ciągu ul. Krasińskiego. A konkretnie miałby powstać wiadukt kolejowy, do którego musiałaby zostać dobudowana nowa droga. Jej początek zaplanowano na wysokości skrzyżowania ulic Kościuszki z Głowackiego i biegłaby ona wzdłuż torów kolejowych. Następnie za skrzyżowaniem z ulicą Krasińskiego powstałby wiadukt, który bezkolizyjnie przetnie tory a nowo powstała ulica znów biegłaby wzdłuż torów kolejowych - tym razem równolegle do ulicy Kolejowej. Swój koniec miałaby w okolicach obecnego skrzyżowania ulic Kolejowej i Gawryszewskiego. Tam projektanci zaplanowali rondo.

Zapraszamy na zakupy

Wiadukt na Roi, kładka na Polnej

Drugi bezkolizyjny przejazd zakłada tak naprawdę realizację dwóch inwestycji. Na Bukowcu miałaby powstać kładka pieszo-rowerowa z obustronnymi pochylniami i schodami - w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej oraz wiadukt na przedłużeniu ul. Roi. I tutaj również niezbędne jest zbudowanie zupełnie nowej drogi, która miałaby powstać na przedłużeniu ulicy Przemysłowej i biegłaby wzdłuż torów kolejowych. Tuż pod bramą osiedla Nowy Bukowiec powstałby wiadukt. Następnie nowa ulica znów biegłaby wzdłuż torów kolejowych i łączyła się z Kwiatową.

REKLAMA

Co wniosą konsultacje?

Obie koncepcje wysłane zostały do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i będą przedmiotem dalszych rozmów i analiz. Ratusz szacuje, że koszt jednej przeprawy to 14-16 mln zł. Jak zapewniają jego przedstawiciele, rozmowy z kolejarzami oraz konsultacje z mieszkańcami będą prowadzone równolegle. Ze spółką kolejową miasto ustala liczbę przepraw oraz ich przebieg względem linii kolejowej. Zaś po konsultacjach z mieszkańcami władze miasta chcą przekazać wszystkie uwagi kolejarzom. PKP PLK zaś zdecyduje - ile i czy w ogóle dofinansuje legionowskie inwestycje. W poprzednich latach bywało z tym różnie. Przypomnijmy tylko, iż kolejarze nie chcieli dorzucić się do budowy kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Parkowa-Wyszyńskiego, wzbraniali się też przed budową minitunelu w ciągu ulic Polna i Kwiatowa argumentując, iż w pobliżu są już przeprawy bezkolizyjne (dla pieszych przejście pod torami na PKP Legionowo Przystanek a dla samochodów wiadukt na Warszawskiej/Zegrzyńskiej).

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe