REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Kilometr Wału Miedzeszyńskiego, na który zabrakło pieniędzy

  30 listopada 2015

alt='Kilometr Wału Miedzeszyńskiego, na który zabrakło pieniędzy'
Czy korki na Wale Miedzeszyńskim przeniosą się w miejsce brakującego odcinka obwodnicy Błot? Wszystko na to wskazuje...

Przed Wawrem wielkie drogowe inwestycje: południowa obwodnica Warszawy i rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego. Niestety, kolejny już raz zawiodło planowanie i koordynacja: w planach pominięto kilometrowy odcinek Wału, który będzie wąskim gardłem wylotówki na Puławy.

REKLAMA

Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego od ronda z Traktem Lubelskim do węzła z południową obwodnicą Warszawy jest zadaniem inwestycyjnym Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Rozpoczęcie tej rozbudowy planowane jest w ciągu najbliższych lat, jeszcze przed budową POW. Czego możemy spodziewać się po zakończeniu prac? Po nowej drodze będzie można jechać maksymalnie 70 km/h. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe.

POW buduje natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. W ramach inwestycji zostanie przebudowany Wał Miedzeszyński od węzła z POW do ul. Czarnuszki. Jej efektem będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Szczegóły poznamy po wykonaniu projektu.

- Z kolei samorządy województwa mazowieckiego i lubelskiego planują przebudowę dalszego odcinka - od granic Warszawy do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (tzw. obwodnica Błot) oraz rozbudowę tej drogi o łącznej długości 67,2 km na dalszym odcinku do Puław - informuje radny Rafał Czerwonka. Inwestycja warta 359 mln zł powinna się rozpocząć w 2018 roku.

W czym problem?

Obwodnica Błot to pięciokilometrowy nowy odcinek Wału Miedzeszyńskiego oraz ul. Nadwiślańskiej w Józefowie - od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Wyszyńskiego w Józefowie. Okazuje się, że wojewoda planuje budowę tylko czterokilometrowego odcinka nowej obwodnicy od granicy miasta. Obwodnica Błot to pięciokilometrowy nowy odcinek Wału Miedzeszyńskiego oraz ul. Nadwiślańskiej w Józefowie - od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Wyszyńskiego w Józefowie. Pozostaje dokładnie 1,2 km drogi, której nikt nie planuje rozbudować. Ten krótki kawałek może sparaliżować ruch i zniweczyć inwestycyjny rozmach wszystkich wymienionych dróg.

- Ruch samochodowy ze zrealizowanego częściowo odcinka obwodnicy Błot zostanie skierowany wąską ul. Podstołeczną lub nowym śladem ul. Werbeny, by następnie dotrzeć do ul. Wał Miedzeszyński - tłumaczy Rafał Czerwonka. - Obecnie fragment Wału Miedzeszyńskiego przebiegający przez osiedle Błota to wąski pas drogowy składający się z jednej siedmiometrowej jezdni, wąskiego chodnika, półzatok autobusowych i licznych wyjazdów poprzecznych. Po zakończeniu inwestycji na wspomnianych odcinkach ul. Wał Miedzeszyński i drogi wojewódzkiej nr 801 ten brakujący odcinek obwodnicy Błot pozostanie tzw. wąskim gardłem w komunikacji samochodowej w tej części miasta - zapowiada radny.

W obowiązującej Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy nie ma zarezerwowanych funduszy na rozbudowę Wału Miedzeszyńskiego na odcinku od Czarnuszki do granicy miasta.

- Obecnie w planach inwestycyjnych ujęta jest przebudowa ul. Wał Miedzeszyński od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z planowaną trasą ekspresową S2, przewidzianą do realizacji w latach 2016-2019. Przebudowa Wału Miedzeszyńskiego do granicy Warszawy jest w planach strategicznych miasta, ulica ta znajduje się także w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego - mówi Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza. Co to oznacza? - Że jest jednym z wielu oczekujących zadań, które są realizowane sukcesywnie w miarę możliwości finansowych - przyznaje Kunert.

AS

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# caffee

01.12.2015 12:52

A to Polska właśnie.

# mikiapole3

02.12.2015 09:05

A ta rozbudowa drogi nr 721 to jaka będzie, będą po dwa pasy w jedną stronę czy normalnie, po jednym? Bo jeśli po jednym, to chyba nie ma sensu dodatkowego poszerzania jezdni do granicy miasta...

# adaho

02.12.2015 09:19

#mikiapole3 - tu nie chodzi o poszerzanie jezdni do granicy miasta, ale o jej przesunięcie na wysokości Błot nieco na wschód (w stronę Wisły, jest tam pozostawiona rezerwa na ten cel). I jest to absolutną koniecznością - powiedziałbym nawet że większą, niż poszerzenie Wału na odcinku od ronda do węzła z POW. Obecnie jest tam bardzo niebezpiecznie - brak chodnika po jednej stronie, wąski chodnik po drugiej stronie (na wysokości przystanków ma ok. 1m szerokości - człowiek instynktownie odchyla głowę na bok jak przejeżdża większy samochód), duży ruch i hałas. Spacer np. z wózkiem na tym odcinku ma w sobie coś ze sportu ekstremalnego :)

REKLAMA

# niktaki

07.12.2015 16:14

Tak konieczne jest oddalenie tego odcinka Wału na z góry przewidziany pas przeznaczony dla tej drogi. Spacer wzdłuż Wału jest ekstremalnym doznaniem a przejście na drugą stronę ulicy bardzo niebezpieczne. Chodnik wąziutki, przejść dla pieszych jak na lekarstwo, świateł na przejściach nie ma, duży hałas a ruch olbrzymi.

# Bibota

08.12.2015 00:15

Ruch na tym odcinku jest bardzo duży. Nie tylko nie da się przejść przez jezdnię, ale nawet trudno włączyć się do ruchu, np. z Przylaszczkowej. Skręt w lewo z Bysławskiej to sport ekstremalny. Do tego w sezonie jeżdżą tam rowerzyści, dla których ta sytuacja jest także bardzo niebezpieczna.

# niktaki

08.12.2015 08:01

Racja, wyjazd z Przylaszczkowej to niezły wyczyn tak jak i z Bysławskiej.
W drodze uzupełnienia: na mapach Siskomu http://mapa.siskom.waw.pl/ ta ulica nazywa się "Wał Miedzeszyński-bis" (aby była widoczna trzeba zaznaczyć drogi m.st. Warszawy)

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024