REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Jak pojadą autobusy? Setki sprzecznych opinii
REKLAMA

źródło: Facebook / Warszawski Transport Publiczny


REKLAMA

Jak pojadą autobusy? Setki sprzecznych opinii

Za nami półmetek najważniejszych warszawskich konsultacji. Przed nami jeszcze trzy okazje do spotkania z pracownikami ZTM.

REKLAMA
Rewolucja na Woli i Bemowie. 26 linii zmieni trasy
Rewolucja na Woli i Bemowie. 26 linii zmieni trasy ZTM ogłasza rewolucyjne propozycje zmian w komunikacji miejskiej na Woli i Bemowie. Przed nami konsultacje.
czytaj

Godzina 17:00, korytarz w budynku szkoły podstawowej. Na stolikach duże mapy z zaznaczonymi trasami autobusów, w kącie "szwedzki stół" z kawą i wodą, pracownicy czekają na pasażerów. Tak wyglądają prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego dyżury konsultacyjne, polegające na bezpośrednich rozmowach z mieszkańcami Warszawy. Po trzech spotkaniach i internetowym czacie z dyrektorem Wiesławem Witkiem wiemy jeszcze mniej, niż przed rozpoczęciem konsultacji.

Jak przekonaliśmy się na jednym z dyżurów, w ciągu godziny pracownik ZTM potrafi odbyć 5-6 rozmów z pasażerami i poznać 5-6 sprzecznych opinii. Po emerytce gorąco przekonującej do pozostawienia linii 112 i 171 bez zmian potrafi przyjść 30-letni ojciec, któremu zależy tylko na często kursujących 105 i 11.

Kwadratura koła

Podstawowa trudność w układaniu tras polega właśnie na pogodzeniu dwóch grup pasażerów, mających wykluczające się interesy. Osoby dojeżdżające codziennie do pracy potrzebują połączeń maksymalnie szybkich i nie mają nic przeciwko przesiadce - pod warunkiem, że jest ona dobrze zorganizowana. Czegoś dokładnie odwrotnego oczekuje inna grupa, zawsze silnie zaznaczająca swoją obecność na konsultacjach społecznych: emeryci. Dla nich liczy się głównie bezpośredni dojazd z wiele punktów Warszawy, nawet kosztem punktualności czy częstotliwości kursów.

Postawienie na pierwszą grupę oznacza oskarżenia o brak "wrażliwości społecznej" i interwencję lokalnych polityków, zawsze dbających o poparcie emerytów. Z kolei ułożenie komunikacji miejskiej pod seniorów poskutkuje cięciem kursów najpopularniejszych linii, masową przesiadką pracowników do aut i jeszcze większymi korkami.

Tysiące opinii

Na razie trudno wskazać, która z propozycji ZTM budzi największe kontrowersje. Biorący udział w konsultacjach pasażerowie chcą rozmawiać o wszystkich liniach, może z wyjątkiem planowanej 271, mającej połączyć Jelonki ze stacją metra Księcia Janusza.

Sporo czasu upływa pod znakiem rozmów o 105, które miałoby zostać skrócone do ronda Daszyńskiego. Jak wyjaśnia dyrektor Wiesław Witek, już teraz wysiada tam około 90% pasażerów. Emocje budzi także propozycja wycofania 171 z Torwaru. Niektórzy upominają się o przywrócenie na Bemowo E-2, a nawet o powrót 506. Padają propozycje dodania przystanków na trasie 523 (np. przy Dywizjonu 303), podzielenia 154 na dwie linie, pozostawienia 112 bez zmian - innymi słowy: trwają rozmowy na każdy temat. Najbliższa okazja do spotkania z ZTM już w czwartek 23 stycznia przy Płockiej, a ostatnie - w niedzielę przy Oławskiej i we wtorek przy Żelaznej.

Harmonogram dyżurów ZTM

  • 23 stycznia (czwartek), godz. 17:00-20:00, Szkoła Podstawowa nr 63, Płocka 30
  • 26 stycznia (niedziela), godz. 10:00-18:00, Szkoła Podstawowa nr 341, Oławska 3
  • 28 stycznia (wtorek), godz. 17:00-20:00, Zarząd Transportu Miejskiego, Żelazna 61

    (dg)


    • Poleć
    • Udostępnij
    • Polub Tu Bemowo

    Jak pojadą autobusy? Setki sprzecznych opinii

    10 grudnia na pytania internautów odpowiadali dyrektor ZTM Wiesław Witek (z lewej) i jego zastępca Andrzej Franków.
    źródło: Facebook / Warszawski Transport Publiczny






    22.01.2020 18:28 #qvertz
    Konsultacje nie mają sensu, bo ludzie (zarządzający transportem również) z reguły ogarniają tylko swoją maleńką działkę, natomiast nie mają żadnego pojęcia o transporcie publicznym jako całości. Dlatego po zakończeniu budowy części odcinka II linii metra należałoby przywrócić wszystkie dotychczasowe połączenia autobusowe i tramwajowe w formie jak najbardziej zbliżonej do tej sprzed rozpoczęcia prac. Obserwować uważnie przez cały rok potoki pasażerów. Najwcześniej w 2021 roku podejmować właściwe, oparte na statystyce i liczbach decyzje. Konsultacje naprawdę są zbędne, bo nikt nie wie jak metro zmieni przyzwyczajenia pasażerów. Dzisiejsza polityka władz ZTM sprawia wrażenie uszczęśliwiania ludzi na siłę.
    22.01.2020 20:34 #machalas
    Zdecydowanie zgadzam się z powyższą opinią i wszystkimi zawartymi w niej argumentami. Rozumne decyzje powinny zapaść po uruchomieniu części II odcinka metra i po przywróceniu do stanu pierwotnego wszystkich połączeń. Wtedy jest możliwość dokonania kompetentnej analizy! Taki sposób postępowania by nieco zneutralizował wszystkie obecne kontrowersje i ogromne sprzeczności propozycji. Jest w końcu rzeczą oczywistą, że rozmaici ludzie mają różne potrzeby i w związku z tym różne (często przeciwstawne) postulaty. Wątpię, aby teraz z tego chaosu możliwe by było wyciągnięcie konstruktywnych wniosków.
    23.01.2020 09:07 #zjelonek
    #machalas napisał(a) 22.01.2020 20:34

    Zdecydowanie zgadzam się z powyższą opinią i wszystkimi zawartymi w niej argumentami. Rozumne decyzje powinny zapaść po uruchomieniu części II odcinka metra i po przywróceniu do stanu pierwotnego wszystkich połączeń.
    Całkowicie zgadzam się z przedmówcami ,z małą modyfikacją - NIE ROBIĆ NIC - POOBSERWOWAĆ DO WAKACJI . Później jedne linie zagęścić a inne rozluźnić , po wakacjach wprowadzić nowe
    23.01.2020 10:38 #Monika25
    Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : https://wyspakobiet.eu/monia25
    24.01.2020 16:11 #pasażer
    Chyba redaktor podchwycił od ZTM metodę "dziel i rządź" - napuszczanie różnych grup pasażerów na siebie, aby na koniec wszyscy mieli gorzej. Co niby sprzecznego jest w tym, że jedni chcą pozostawienia 112 czy 171, a inni 105? Dlaczego niby 171 ma być przypisany do emerytów, gdy chęctnie jeżdżą nim do pracy ludzie, którzy nie chcą się 5 razy przesiadać po drodze?
    Czy redaktor ma świadomość, jak wygląda w Warszawie organizacja przesiadek i jak trudno uzyskać w tych warunkach połączenie "maksymalnie szybkie"? Że to niby sami emeryci dopominają się do dziś o 506, linię regularnie zatłoczoną w godzinach szczytu?

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
    Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
    Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
    Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
    W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
    Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

    komentarz: 


    Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
    Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
    Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
    Na końcu kursywy wpisz [/i].
     Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
    adres url:
    tytuł: 
    adres e-mail:
    tytuł: 

    nick: 
    hasło: 
    powtórz hasło: 
    e-mail: 
    data urodzenia: 
    płeć: 



    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA


    więcej
    REKLAMA

    Według władz Warszawy metrem na Bemowo
    dojedziemy najpóźniej za:
     
    dni

    godzin

    minut

    sekund
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    Wyprzedaż -55%!
    REKLAMA

    Ogłoszenia drobne

    Inne do wynajęcia
     Oferta pozyczki miedzy osobami fizycznymi Oferujemy pozyczke. od 10 000 do 2 000 000 Zl dla kazdego, kto jest w stanie splacic odsetki wedlug niskiej stopy procentowej od 3% do 15%. Jestesmy osobami, które oferuja pozyczki miedzy powaznymi Osobami potrzebujacymi malych firm, osobiste inwestycje za jedyne 5% odsetek zgodnie z kwota wymagana do podania stopy. Udzielamy pozyczek lokalnych i pozyczek miedzynarodowych ludziom na calym swiecie. Kontat: servicefinance83@gmail.com

    Sprzedam
     Cena hurtowa wszystkich naszych produktów. Sprzedajemy zarówno nowy, jak i używany produkt oraz oferujemy sprzedaż detaliczną i hurtową. Oto lista innych produktów, które sprzedajemy poniżej: Apple iPhone, Samsung Galaxy, LG, Sony Xperia, OnePlus, Google Pixel, NOKIA, Huawei, CAT, HTC, Lenovo, Xiaomi, Kamera, Aparat, Obiektyw aparatu, Przenośne odtwarzacze, Smartfony, Tablet, Tab, Airpods, Apple Mac Mini, LapTop, NoteBook, Msi, PC, zabawki dla niemowląt, PlayStation, GoPro, TV, lodówka, ekspres do kawy, SodaStream, Cisco Switch, MSI GeForce i zegarek. Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy bardzo skoncentrowani na potrzebach naszych klientów i zapewniamy doskonałą jakość produktów i usług. Uwaga: Wszystkie nasze ceny są w euro (EUR) i Dorllas ($). ZAPYTAJ O KONTAKT E: mail: vtechelectronicseurop77@gmail.com E: mail: vtechcustomerservice@gmail.com Skype: vtechelectronicseurop77 Imię i nazwisko: Radomil Walczak

    Lokal użytkowy sprzedam
     Pilna oferta pożyczki bez protokołu Jestem finansistą, prywatnym pożyczkodawcą, który oferuje pożyczki od 10 000 do 25 000 000 EUR. Chcesz uzyskać kredyt na projekt zmiany samochodu lub wybudować dom, oferuję szansę na specjalne kredyty według oprocentowania 2%. Kontakt mailowy: rosedupenn@gmail.com

    Usługi transportowe
     Transport/Przeprowadzki 500-349-713


    TU dodaj swoje ogłoszenie
    ZA DARMO w necie
    ZA GROSZE w gazetach lokalnych
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    Nowości do -45%

    Najnowsze wydanie

    © WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
    REKLAMA
    Wyprzedaż -55%!
    REKLAMA