REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Rewolucja na Woli i Bemowie. 26 linii zmieni trasy
REKLAMA

źródło: ZTM


REKLAMA

Rewolucja na Woli i Bemowie. 26 linii zmieni trasy

ZTM ogłasza rewolucyjne propozycje zmian w komunikacji miejskiej na Woli i Bemowie. Przed nami konsultacje.

REKLAMA

Stacje metra Płocka, Młynów i Księcia Janusza są już niemal gotowe. Według szacunków warszawskiego ratusza ich otwarcie będzie możliwe w kwietniu. Najwyższy czas na tradycyjne konsultacje społeczne, podczas których Zarząd Transportu Miejskiego omówi z pasażerami nowe trasy linii tramwajowych i autobusowych.

- W przygotowanych przez nas projekcie zmian głównym założeniem jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do metra, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń ze Śródmieściem, przede wszystkim tramwajowych - zapowiada ZTM. - Propozycje korekt tras obejmują 26 linii autobusowych, a po ich wprowadzeniu godzinach szczytu z przystanków przy stacji Księcia Janusza w kierunku Jelonek i Nowego Bemowa autobusy będą odjeżdżały co ok. minutę.


105 tylko na Wolę

3 grudnia ZTM ogłosił swoje propozycje aż 26 nowych tras. Z pewnością duże emocje wywoła powrót pomysłu skrócenia 105 na trasę z Os. Górczewska na rondo Daszyńskiego. Tym razem ZTM proponuje coś ekstra dla mieszkańców Odolan: dodatkowe kursy wyruszające w godzinach porannego szczytu z pętli przy Cmentarzu Wolskim. Dzięki nim autobusy kursowałyby rano na odcinku Cm. Wolski - Rondo Daszyńskiego co 180 sekund.

102 zostałoby skrócone na trasę z Olszynki Grochowskiej na rondo Waszyngtona i kursowało co pół godziny. ZTM chciałby też przywrócić 106, łączące Powiśle (Browarną) przez Tamkę, Grzybowską i Płocką z Młynowem. 109 ma pozostać na aktualnej trasie z Osiedla Górczewska na Dworzec Centralny, ale kursować co 20 minut.


112 i 171 skrócone

Kolejna kontrowersyjna, powracająca propozycja to skrócenie 112. ZTM chce wyciąć linię z odcinka na Karolinie i Jelonkach, skracając ją na trasę z Marek do Nowego Bemowa. 129 zostałoby przedłużone na Górczewską, Deotymy i Obozową do pętli na Kole. 103, 136, 154, 190 i 197 mają wrócić na trasy sprzed rozpoczęcia budowy metra, a 149 pojechać Górczewską aż do stacji Księcia Janusza.

Duże zmiany czekają 167. ZTM widzi tę linię na trasie z pętli Znana, z przejazdem Górczewską przy stacji Księcia Janusza i Elekcyjną w kierunku Siekierek. 171 ma zostać skrócone na trasę Nowe Bemowo - Księcia Janusza. 201 pojedzie z Koła przez Ciołka i Jana Olbrachta. W zamian ZTM chce wydłużyć 517 do Torwaru.

Bemowo nadal bez "Edwarda"

W nowym schemacie ZTM 520 kursuje tylko z Marysina Wawerskiego do Centrum, zaś E-2 pozostaje na obecnej trasie z Wilanowa do pl. Bankowego. Za połączenie Karolina i południowych Jelonek z metrem ma odpowiadać nowa linia 217, kursująca z Karolina przez Człuchowską i Górczewską do stacji Księcia Janusza. Do najbliższej stacji metra (Księcia Janusza) dojadą także 714, 719 i 729. Linia 155 jest przeznaczona do likwidacji.

Wszystkie proponowane zmiany będą omawiane podczas konsultacji społecznych. Większość z nich wejdzie w życie równolegle z otwarciem odcinka metra do stacji Księcia Janusza, nieliczne - jak przywrócenie 103 na Płocką - będą wprowadzane zaraz po otwarciu wolskich ulic dla ruchu. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.

Zimowe konsultacje

Konsultacje rozpoczną się 10 grudnia czatem internetowym z dyrektorem Wiesławem Witkiem. Swoje uwagi można zgłaszać także drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl W przyszłym roku odbędą się spotkania konsultacyjne z mieszkańcami.

- Planujemy sześć spotkań: na Woli, Bemowie i Śródmieściu; o miejscach i datach spotkań poinformujemy - pisze ZTM. - Nasz zespół będzie dostępny w bezpośredniej rozmowie przy stolikach z wydrukowanymi na dużych arkuszach mapami proponowanych zmian. Opinie będą zbierane do 9 lutego.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola




03.12.2019 13:07 #tomeck
Mniej więcej co rok jakieś zmiany i rewolucje. Chyba tylko po to, aby jakiś dział w ZTM udowodnił na siłę, że jest niezbędny. To że powstaje metro, nie powinno oznaczać przebudowy większości linii.
03.12.2019 15:20 #Protestuję
To ma ułatwić mieszkańcom życie? Milion pocietych krotkich tras??? Bronmy naszych autobusów! Milion przesiadek by dojechać do centrum? To ma skrócić czas i ułatwić życie? Czy ztm wie jak wygląda poranny dojazd do pracy z Bemiwa?!? To koszmar. Nie godzimy się na te zmiany
03.12.2019 15:28 #jAgoda882
Bemowo to paraliż komunikacyjny. Ciężko gdziekolwiek dojechać.
- po co skracać linię 171?
- dlaczego nie ma żadnego autobusu przyspieszonego do 1 linii metra?
- jeśli nie 112 to co w zamian chociażby na przystanek Pirenejska? Mnóstwo ludzi korzysta z tej linii.
ZTM niestety potrafi wyłącznie nie uwzględniać reklamacji dot. niesłusznie wystawionego wezwania do zapłaty - gdy kanar wystawił mandat w oczekiwaniu na potwierdzenie płatności przez aplikację mobilną, kierując się różnymi definicjami i pojęciami w obrębie jednego pisma.
- zobaczcie na komunikację w Poznaniu i szybkość jazdy tramwajem. Bez porównania.
- Może szybki tramwaj z Bemowa do centrum? z pominięciem wolskich przystanków skoro będą mieli metro? ;)
03.12.2019 17:07 #darq
ZTM nie działa w celu ułatwiania komukolwiek życia. ZTM ma za zadanie wypełnić ludzką materią nowy odcinek metra. Gdyby przywrócono komunikację naziemną taką, jak była przed budową M2, to pasażerowie z Bemowa wybraliby szybsze i wygodniejsze połączenia naziemne. W komunikacie na stronie WTP jest to jasno powiedziane: podaż miejsc na Górczewskiej zwiększy się, więc trzeba te miejsca kimś wypełnić. To pasażer jest dla metra, nie na odwrót!
03.12.2019 19:46 #lux
@darq Czy po zainwestowaniu takiej kasy w metro miasto powinno zignorować jego obecność?
REKLAMA
03.12.2019 20:45 #Paranoja z tym ZTM
To jest jakaś kpina żenada. To już Jelonki zostaną bez autobusów na tą chwilę mamy 112 190 i 189 przy czym w stronę centrum tylko 189. Najlepiej pozabierac wszystko niech się ludzie martwią. Było 184 które też nam zabrali 506 też było i przeszkadzało. Masakra jakaś. Może ZTM w takim skoro zabiera i skraca linie niech obniży ceny biletów.
03.12.2019 21:31 #seser
Te wąskie wejscia do metra na ksiecia janusza i zlikwidowanie autobusow do centrum to horror tej kanalii trzaskowskiego i jego bandy lewaków ale co poradzic jak sloik tylko na nich glosowac potrafi
03.12.2019 23:32 #Karolek
Zaraz, zaraz, to ja tą linią 112, z Osiedla Potok, nie dojadę do przystanku: "Wrocławska"? Czy tą linię, chcą kompletnie uwalić? Nie podoba mi się ten Tramwaj, te drzwi są za białe. Ja powiem tak, z pozycji pasażera, ja jestem z Nowodworów. Ja jeżdżę tylko: Autobusami i Pociągami podmiejskimi, czyli Koleją po Warszawie, a zasranym metrem i zasranymi tramwajami, to w ogóle nie jeżdżę i nie podróżuje od 2018 roku. A wracając do linii 112, chcę mieć bezpośredni dojazd do sklepu: www.robson.pl i to co oni chcą zrobić, to jest kurna skandal... Bez odbioru
04.12.2019 00:36 #Njko
Wolne żarty z Deotymy tylko 129 jadące co pół godziny na Ursus,lepiej od razu polikwidować tam przystanki.Teraz można przynajmniej dojechac na bemowo czy dw zachodni,wcześniej przed budową też jeździło o wiele lepsze 167.
04.12.2019 09:11 #azs
masakra, ale wiedziałem, że tak będzie, bo ZTM uważa, że metro to coś wspaniałego, szczeólnie ta druga linia metra.... zabiorą najlepszą linię w mieście, czyli 520, którą z Okopowej dojeżdzałem do centrum czasem w 9 min, do tego często na Bankowy czy też Metro Świętokrzyska w 7 min. Poza tym dowoziła mnie na mecze Legii i na Plac Konstytucji, teraz nie będzie 520, a i 171 która jeżdziła podbną trasą przed budową metra zmieni swój przebieg..... a tak będzie trzeba jeżdzić tramwajami, które nieraz kilka minut stoja na skręcie na placu zawiszy.... brawo ZTM!

najlepsze jest to, że sa konsultacje, które i tak pewnie nic nie wniosa.
REKLAMA
04.12.2019 10:46 #zjelonek
#Njko napisał(a) 04.12.2019 00:36

Wolne żarty z Deotymy tylko 129 jadące co pół godziny na Ursus,lepiej od razu polikwidować tam przystanki.Teraz można przynajmniej dojechac na bemowo czy dw zachodni,wcześniej przed budową też jeździło o wiele lepsze 167.
1. Dojazd do Ursusa i SKM z Bemowa w ogóle jest żałosny , 112 miało być przedłużone a zostaje skrócone.
2. Czy 7-setki z Babic dojadą do metra ? Czy tak jak teraz nie dojada nawet do tramwaju ?
04.12.2019 16:46 #michal
Przesiadłem się na samochód bo autobusy na Kasprzaka (Szpital Wolski) były zapchane jak puszki sardynek - z małym dzieckiem w wieku wczesnoprzedszkolnym podróż była arcyniewygodna. Teraz nie będzie autobusów praktycznie wcale a więc dalej będę jeździł samochodem. Właściwy kierunek jak zakładam?
04.12.2019 17:06 #qvertz
Strategia zakłada masowe korzystanie z metra. Dla młodego i zdrowego człowieka nie będzie to jakiś wielki problem. Dojedzie wahadłowym autobusem do stacji metra, dwa skoki i już w wagonie. Potem wyskok na stacji docelowej, znów przesiadka w autobus lub tramwaj i jest na miejscu. Ale starzy ludzie, którzy jeździli sobie latami swoją ulubioną linią bez przesiadek będą na pewno rozczarowani. Metro jest doskonałym rozwiązaniem, ale dla ludzi pracujących, młodych i zdrowych. Starsi pogubią się w tych zmianach, bo ich percepcja umysłowa nie znosi takich rewolucji. Oni lubią, jak autobus lub tramwaj jeździ tak samo przez 40 lat. Nie będą zadowoleni z pomysłów ZTM, bo to im życia nie ułatwia. W każdym razie powstawanie metra to bat na tradycyjnie połączenia, zwłaszcza na dalekie trasy autobusowe. Oczywiście o buspasach też należy zapomnieć. Nie były i nie są priorytetem władz Warszawy.
04.12.2019 17:14 #darq
#lux napisał(a) 03.12.2019 19:46

@darq Czy po zainwestowaniu takiej kasy w metro miasto powinno zignorować jego obecność?
Pomiędzy zignorowaniem a fetyszyzowaniem jest sporo przestrzeni na racjonalne rozwiązania.
Nawiasem mówiąc, zanim zaczęto budowę trzeba było przemyśleć przebieg linii - niestety wybrano bardzo wątpliwe rozwiązanie, z którym teraz jest tylko ból głowy. A szykuje się jeszcze większy atak szaleństwa - linia ze Stadionu na Gocław.
05.12.2019 07:57 #Mat
Metro nie powinno dublować naziemnej komunikacji. Niestety u nas z myśleniem jest ciężko i później są takie kwiatki.
REKLAMA
05.12.2019 12:03 #???
A co ma otwarcie paru stacji II linii do skrócenia tras 517 i 112 które z tą linią nawet się nie stykają ?
Kuriozalna jest też linia 105B.
I po co 105 ma jeździć aż do Daszyńskiego jak Płocka jest bliżej ?
05.12.2019 12:11 #stary przed emeryturą
#qvertz napisał(a) 04.12.2019 17:06

Dla młodego i zdrowego człowieka nie będzie to jakiś wielki problem. Dojedzie wahadłowym autobusem do stacji metra, dwa skoki i już w wagonie. Potem wyskok na stacji docelowej, znów przesiadka w autobus lub tramwaj i jest na miejscu.
Porównajmy czas dojazdu z 2 przesiadkami (łącznie z czasem przejścia i dwukrotnego czekania na te "wahadłowe" autobusy ) i obecny bez przesiadek i wtedy podejmijmy decyzję - ale nie , ZTM, o, przepraszam, obecnie WTP wie lepiej i wprowadzi mnóstwo "udogodnień" oraz wyda kasą na "konsultacje".
A nie można by tak na miesiąc po otwarciu metra zostawić wszystko po staremu, zbadać obłożenie, a dopiero później wyciągać wnioski, skracać linie i zmniejszać częstotliwość tam gdzie faktycznie zmniejszy się frekwencja ?
05.12.2019 18:20 #dddd
Ja rozumiem, że będzie metro. Ale to nie znaczy, że trzeba robić rewolucję. Często zmiany proponowane przez zarządzających miejską komunikacją wydają się, zamiast poprawiać, to psują.
Oczywiście metro przejmie dużą grupę pasażerów. Tylko jak na razie mamy bardzo złe doświadczenia jak np. ktoś zostawi w metrze jakiś pakunek. Rozumiem, że trzeba być ostrożnym, ale nie zmienia to faktu, że w takim momencie pojawia się totalny chaos i mnóstwo ludzi nie ma jak dojechać, np. do pracy, bo kadłubowa komunikacja autobusowa nie daje rady.
Ale do rzeczy:
Popatrzmy w obecnej chwili na zmiany tras tramwajowych.
11 na obecnej trasie przez większość dnia wozi powietrze, bo ma idiotyczną trasę. Zamiast powrotu na starą trasę do metra Młociny, skierowano tę linię na Piaski. A moim zdaniem, powinno się skrócić trasę 10 (np. do pętli Nowe Bemowo) a 11 powinna kursować na starej trasie. A właściwie powinna kursować do Placu Narutowicza. Ale swego czasu jakiś matołek zadecydował, iż zlikwidowano skręt w Towarową z Ronda Daszyńskiego.
Teraz ponownie są jakieś propozycje, które utrudniają sporej grupie ludzi z w miarę przyzwoitego dostępu do komunikacji (jak choćby wspomniana Pirenejska). Przystanku tramwajowego tam nie ma a autobusowy praktycznie nie będzie funkcjonował.
Od kilku lat komunikacja z Bemowa czy Jelonek zamiast się poprawiać, staje się gorsza. Mam wrażenie, że decydenci nie badają rzeczywiście potrzeb mieszkańców, tylko kreślą swoje wizje na mapach. Teoretycznie przez Jelonki kursują 3 linie tramwajowe. Duża część trasy jest wspólna. Ale tramwaje kursują "stadami" a pomiędzy długa przerwa. Szczególnie poza godzinami szczytu tak się dzieje.
Natomiast w przypadku jakiegoś wypadku, który powoduje zawieszenie kursowania, praktycznie trudno się wydostać bo nie ma czym.
06.12.2019 09:10 #azs
szkoda, że ludziom niemalże z Centrum (Wola Ratusz, Kino Femina) odbiera się bezpośredni dojazd do ścisłego centrum. To po co ten ktoś ma kupować bilet miesięczny? Szybciej i lepiej dojedzie rowerem. Bo tak linia nr 520 dowozi w 5-6 min z wola ratusz do Metro Świętokrzyska. teraz będzie to minimum 15, bo trzeba odjechać tramwajem na Metro ratusz arsenał, przejśc schodami, wejśc do metra, dojazd i wyjść z metra z tłumem ludzi. Szkoda, że w Warszawie jest jakiś niezrozumiały dla mnie Kult metra.
06.12.2019 09:18 #mariola_pirenejska
Przypominam, że na razie metro dotyczy WOLI, a niestety nie ma korzystnych połaczeń (bezpośrednich) z Bemowa do Centrum i w inne części miasta.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA