REKLAMA
Pod koniec września pomiędzy Żelazną a Jana Pawła II ma zostać otwarty sklep sieci Biedronka. Trzeci w promieniu 400 metrów. Mieszkańcy podkreślają: z koncesją na alkohol, tuż obok szkoły podstawowej. - Nie chcemy pijaków przy szkole. A w ogóle po co następna Biedronka? - burzą się.
Przywrócenie fontanny, klub czytania książek na placu i kilkadziesiąt innych pomysłów na rewitalizację skweru przy Krochmalnej 3. Fundacja na rzecz wspólnot lokalnych "Na miejscu" zebrała opinie mieszkańców.
Wojewoda mazowiecki wydał decyzję zezwalającą na przebudowę Prostej na Woli.
Rozebrano fabrykę VIS, znaną też jako zakłady im. Karola Świerczewskiego. Co powstanie na jej miejscu? - pytają mieszkańcy Woli. Plan zagospodarowania przewiduje budowę osiedla mieszkaniowego. Do tego jednak daleka droga.
Nic nie jest dane na zawsze, a co jest dobre dziś, może być bezużyteczne jutro. Jeden z bardziej nowoczesnych budynków Warszawy - Atrium Tower - zbierał kiedyś nagrody. Było to jednak prawie 20 lat temu. Teraz nie spełnia oczekiwań właściciela. Na jego miejscu ma powstać wieża o wysokości 135 metrów. Mieszkańcy boją się, że wieża zasłoni im widok z okien.
Wolska gazownia od kilku lat ma plany przebudowy swojego terenu. Projekt zlecono firmie Bogusławski i Partnerzy. Jest gotowy, ale nic tam się nie dzieje. Większość terenu należy do PGNiG.
Na dwa najbliższe lata zaplanowano budowę kolejnego budynku komunalnego na Woli. W budżecie dzielnicy brakuje pieniędzy na remonty szkół, przedszkoli utrzymanie parków i wreszcie - remonty mocno podupadających istniejących kamienic komunalnych. Kasa jest na 27 mieszkań dla wybrańców - ze wspólnej, dzielnicowej kasy pójdzie na ten cel 7 mln zł. 27 rodzin dostanie prezent za ponad ćwierć miliona.
Księżycowy krajobraz to specjalność Woli. Obok zapuszczonego stadionu Sarmaty pod adresem Leszno 17 od lat straszą zgliszcza po dawnym kinie W-Z. Miały tam powstać bloki mieszkalne, ale wciąż nic się nie dzieje. Co z tym terenem?
Mennica Polska SA chce stworzyć nowoczesne centrum biznesowo-rekreacyjne, które ma stać się wizytówką Woli. W najbliższym czasie prawdopodobnie powstanie część projektu zlokalizowana przy ul. Pereca. Druga część, czyli przeniesienie Mennicy i zagospodarowanie miejsca, w którym obecnie się ona znajduje, to kwestia dalekiej przyszłości. Ciekawe są jednak zaproponowane przez projektantów rozwiązania drogowe - zakładające przywrócenie przebiegu przedwojennych ulic oraz stworzenie otwartego dla mieszkańców pasażu, od fabryki Norblina do Grzybowskiej.
Radni Woli są niezadowoleni z wysokości funduszy przeznaczonych przez władze miasta dla dzielnicy. Mieszkańcy natomiast - z podziału tych pieniędzy. - Organizujemy debatę. Naszym celem jest budżet partycypacyjny. To kwota ok. 4 mln zł - mówi Aneta Skubida, wiceprzewodnicząca Stowarzyszenia Wola Zmian.
Rozstrzygnięto konkurs na koncepcje wystroju wolskich stacji metra. W konkursie brało udział 14 firm.
Radni Woli wysłali list do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz oprotestowujący dzielnicowy załącznik do budżetu na rok 2013. Budżet wyniesie 421 mln zł, a to o 47 mln za mało w stosunku do potrzeb. - Pieniędzy brakuje praktycznie na wszystko. A to, że nie ma 600 tys. na dożywianie dzieci w szkołach, to już zakrawa na skandal - mówi wiceprzewodniczący rady Paweł Pawlak, były wiceburmistrz.
Jest projekt budowy drugiej jezdni ulicy Prostej pomiędzy rondem Daszyńskiego a rondem ONZ. Przewidywany koszt to 70 mln zł plus wydatki na odszkodowania za zabrane działki, zdecydowanie większe od tej kwoty. - Czekamy na zakończenie budowy metra w tym rejonie - mówi Małgorzata Gajewska-Ostrowska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - W tym miejscu nie można nic robić przez pięć następnych lat. Takie są przepisy unijne - mówi nasz informator z samorządu warszawskiego.
Do niedawna przy skrzyżowaniu Białej i Chłodnej było jak na budowie. Do końca września ma się to zmienić.
Od dłuższego czasu granica między Wolą a Śródmieściem coraz bardziej się zaciera. Pod przyszłe inwestycje deweloperzy coraz częściej wybierają bowiem położone blisko centrum wolskie tereny poprzemysłowe. Takie właśnie miejsca wyraźnie widoczne są w wyłożonym właśnie planie zagospodarowania przestrzennego rejonu ul. Żelaznej. Oznacza to, że w rejonie Grzybowskiej i Prostej za kilka lat wystrzelą w niebo kolejne wieżowce.
Niebawem mieszkańcy Woli skończą narzekać na fatalny stan przejścia podziemnego pod ul. Wolską na wysokości Domu Towarowego Wola. Zarząd Dróg Miejskich informuje, że lada dzień drogowcy wystartują z jego modernizacją. - Prace remontowe rozpoczną się zaraz po zakończeniu Euro 2012. W połowie wakacji przejście powinno zostać już zmodernizowane - zapewnia Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.
Estakady i południowe nasypy wjazdowe w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostały tak wybudowane, by w przyszłości mogła powstać tu trasa tramwajowa łącząca Wolę z Ochotą.
W zeszłym roku w ramach programu rewitalizacji udało się odrestaurować podwórza na Wawelberga oraz przebudować ulicę Chłodną. Teraz dawny blask mają szansę odzyskać zabytkowe kamienice przy ul. Ogrodowej 39/41 i Ogrodowej 26A. Koszt inwestycji wyniesie prawie 2 mln zł.
Według planów dzielnicy ulica Chłodna miała stać się swoistym centrum życia kulturalnego na Woli. Początkiem tego procesu była rewitalizacja ulicy w latach 2010-2011. Dzięki ograniczeniu ruchu samochodowego i wyodrębnieniu przestrzeni dla pieszych oraz skweru ten zakątek dzielnicy znakomicie nadaje się do odpoczynku na świeżym powietrzu i organizacji różnego rodzaju imprez plenerowych. Młodzi najchętniej zrobiliby z ul. Chłodnej drugi Nowy Świat. Taka wizja nie podoba się jednak rdzennym mieszkańcom ulicy, którzy zamiast kawiarni i restauracji woleliby tanie sklepy.
Władze miasta zaproponowały, aby stacje centralnego odcinka drugiej linii metra od ronda Ignacego Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego nosiły nazwy: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska PASTA", "Nowy Świat", "Powiśle", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński". Wolscy radni forsują zaś pomysł, aby stacji "Rondo Daszyńskiego" nadać nazwę "Muzeum Powstania Warszawskiego".
LINKI SPONSOROWANE