REKLAMA

Bielany

Komunikacja

 

Inwazja na Bielany. "Samochody są notorycznie holowane"

  6 grudnia 2016

alt='Inwazja na Bielany. "Samochody są notorycznie holowane"'

Za dużo aut, za mało miejsc - czy płatne parkowanie rozwiąże problem?

REKLAMA

Biegnąca przez Bielany linia metra nie tylko rozwiązuje wiele problemów, ale też powoduje kolejne. Największym z nich jest niekontrolowany napływ samochodów z Łomianek, Izabelina i - w miarę przedłużania linii tramwajowej coraz mniejszy - z Tarchomina. Prawie 1200 miejsc oferowanych przez parkingi P+R przy stacjach Młociny i Wawrzyszew to za mało wobec ogromnej liczby samochodów, wjeżdżających codziennie do naszej dzielnicy. "Niech zdechnie to co kochasz". Biją i grożą dla 50 zł "Niech zdechnie to co kochasz". Biją i grożą dla 50 zł
Kto jest złodziejem, a kto egzekwuje prawo? Niektórzy mają poważny kłopot z prostą odpowiedzią.

Wolimy parkingi zamiast trawników? Problem dotyczy całych Bielan Wolimy parkingi zamiast trawników? Problem dotyczy całych Bielan
Podczas budowy alei Reymonta zniknęło część parkingów. Radna Bielan Joanna Radziejewska proponuje zatem, by stworzyć parking dla kilku aut przy ulicy Fukierów. Jest tam zaniedbany trawnik, który łatwo i szybko można zamienić w betonowy plac. Mieszkańcy, jak i osoby przyjeżdżające do urzędu skarbowego przy sąsiedniej ulicy Skalbmierskiej mieliby ułatwione parkowanie na Bielanach. Tylko czy rzeczywiście każdy wolny skrawek zieleni, położonej przy dużych arteriach, chcemy zamieniać w miejsca postojowe?
Kierowcy w pierwszej kolejności szukają miejsc na parkingach P+R, w drugiej - miejsc jakichkolwiek, niekoniecznie legalnych. A to skutkuje niszczeniem chodników i zieleni oraz spalinami w sąsiedztwie bloków Wrzeciona i Wawrzyszewa. Po poprzednim artykule dostaliśmy ogromną liczbę komentarzy.

"Nie każdy musi mieć samochód"

- Straż miejska prężnie pracuje na Wrzecionie - pisze pani Anna. - Samochody są notorycznie holowane, mimo iż mieszkańcy kompletnie nie mają gdzie parkować! Rejestracja nie ma znaczenia. Może warto najpierw udostępniać miejsca parkingowe, a później nabijać pęgę?!

- Mieszkam tu prawie 50 lat i aby wracając z pracy gdzieś zaparkować, siedzę w samochodzie po kilkadziesiąt minut, aż jakiś "metrowicz" wróci z miasta i zwolni miejsce albo krążę dookoła, aby wstrzelić się gdzieś stosunkowo blisko miejsca zamieszkania - opowiada pani Iwona. - Jak tak dalej pójdzie, to przyjdzie parkować gdzieś pod Burakowem albo na Białołęce. A najgorsze jest to, że 70% samochodów to rejestracje podwarszawskie.

- Skoro mieszkańcy Białołęki wiedzą, że są problemy z parkowaniem w tym rejonie, to do metra powinni dojeżdżać komunikacją miejską - uważa pan Robert. - Z nadzieją czekam, aż za graty sprowadzane z Niemiec będzie taka akcyza, że nie będzie się opłacało ich kupować. Wtedy liczba samochodów powoli, ale w końcu zmaleje. Nie każdy musi mieć samochód.

Wstąp do księgarni

"Opłaty są bardzo niskie"

Decyzję o wprowadzeniu strefy płatnego parkowania podejmuje Rada Warszawy. Wcześniej przeprowadzane są analizy, na podstawie których określa się liczbę możliwych do wyznaczenia miejsc. W ramach przygotowań do ustawienia parkometrów na szerszych jezdniach maluje się granice miejsc postojowych, na węższych - raczej wprowadza zakaz zatrzymywania i postoju i buduje zatoki parkingowe, a całą strefę "uszczelnia się" ustawiając słupki. Od momentu podjęcia decyzji o analizie do ustawienia parkometrów mogą minąć nawet dwa lata. O to, jak sprawdza się płatne parkowanie w centrum Warszawy, spytaliśmy rzecznika Zarządu Dróg Miejskich.

- Bez płatnego parkowania w centrum Warszawy liczba aut chcących zaparkować byłaby wielokrotnie za duża, by wystarczyło dla nich miejsc postojowych, a nawet miejsca do poruszania się po ulicach - mówi Mikołaj Pieńkos. - Płatne parkowanie ma zniechęcać do postoju (zwłaszcza długotrwałego) tych, którzy nie muszą dojeżdżać samochodem. Dzięki temu pozostali kierowcy mają łatwiej. Opłaty i kary są bardzo niskie i niezmienne od lat, mimo inflacji. To powoduje, że nasza strefa płatnego parkowania nie pełni swojej roli tak skutecznie, jak powinna. Niskie opłaty nie odstraszają od parkowania i chętnych jest nadal więcej, niż wolnych miejsc.

Rzecznik przypomina, że podatki płacone przez kierowców, takie jak akcyza czy opłata paliwowa, trafiają bezpośrednio do budżetu państwa. Natomiast pieniądze zarobione dzięki parkometrom są inwestowane w przebudowy, remonty i utrzymanie wyłącznie warszawskich dróg.

- Konieczność wprowadzenia strefy płatnego parkowania przy linii metra na Bielanach zgłosiłem już rok temu - mówi wiceburmistrz Bielan Włodzimierz Piątkowski. - Wynika ona ze zgłaszanych podczas spotkań z mieszkańcami problemów z dzikim parkowaniem gdzie się da. Chciałbym przypomnieć, że mieszkańcy strefy mogą parkować w niej bezpłatnie, płacąc roczny abonament w wysokości 30 zł. Jako mieszkaniec Wrzeciona na własnej skórze odczuwam brak miejsc do parkowania. Liczę na wsparcie moich starań i zapewniam, że nie zwrócimy się o wprowadzenie płatnego parkowania bez konsultacji z mieszkańcami Bielan.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (25)

# Jeep

06.12.2016 11:30

Używane samochody coraz tańsze niejednokrotnie w cenie średniej klasy roweru Giant czy Kross.
To urzędnicy dali ciała z miejscami parkingowymi. To nie wina kierowców. Każdy chce mieć teraz samochód - i bardzo dobrze. Nie wyobrażam sobie życia bez auta ....

# laqw

06.12.2016 13:44

"Nie każdy musi mieć samochód" pada komentarz. Ja odpowiadam: "nie każdy mieszkaniec Bielan mający samochód nie musi parkować obok miejsca swojego zamieszkania". I nara mieszkańcy Bielan, jak chcieliście metra to ok, ale ze wszystkimi tego konsekwencjami.

# Słd

06.12.2016 15:09

Tak! doić za wszystko. jelenie same się o to proszą, jak widać w komentarzach. za wyjście domu też można brać kasę od frajerów, żeby tłumu na mieście za dużego nie było

REKLAMA

# Jeep

06.12.2016 15:17

Najbardziej śmieszą mnie teksty typu "Nie każdy musi mieć samochód"
Jeśli ktoś chce być życiowym minimalistą i najlepiej nic nie mieć to jego sprawa. Samochody są dla ludzi a jeżeli kogoś nie stać to po prostu tego samochodu nie ma.
Ja jestem mieszkańcem właśnie okolic Metra Młociny i nie stękam. Urzędnicy dali ciała po całości i tyle.
Najpierw się buduje wielopoziomowe parkingi a potem Metro.
Jeśli dla urzędasów ważniejsza jest zgoda na budowę Galerii Młociny zamiast budowy parkingu to sorry Batory. Błędne koło.

# M.W

06.12.2016 16:26

Na przy agorze 26a rowniez nie ma miejsc, nie dosc ze nowy blok z jednej strony, popgradzane osiedla a z dwojka malych dzieci w tym niepelnosprawne ale nikt sie tym nie przejmuje, musze parkowac pod agora .Chore.Mieszkancy przy agorze 26a wogole juz nie maja miejsc calkowicie. JAK byl parking to musial powstac nowy blok o trawa poogradzana

# Jeep

06.12.2016 17:18

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania, bo skoro stać cię na samochód,
opłatę OC, która wzrosła obecnie 50% to i na opłatę za parkowanie się znajdzie parę groszy.
A jak nie to postawili piękny, nowy P+R dla rowerów .

REKLAMA

# Jeep

06.12.2016 17:24

#Jeep napisał(a) 06.12.2016 17:18
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania, bo skoro stać cię na samochód,
opłatę OC, która wzrosła obecnie 50% to i na opłatę za parkowanie się znajdzie parę groszy.
A jak nie to postawili piękny, nowy P+R dla rowerów .
Głupoty piszesz totalne. OC nie wzrosło o 50%. Może tylko dla świeżych kierowców.
Mi wyliczyli raptem 80zł więcej niż rok temu - za silnik 3,7

# Jeep

06.12.2016 17:53

Według danych rankomat.pl: w czerwcu tego roku średnia najniższa cena OC była o 46,04% wyższa w stosunku do średniej najniższej ceny OC z czerwca ubiegłego roku.
To nie są moje wymysły ...
A ty zapłaciłęś tyle na razie, ponieważ zameldowany jesteś w Psiej Wólce, dlatego tak mało.

# madzik

06.12.2016 18:06

tylko strefa płatnego parkowani uratuje Bielany przez zastawieniem szrotami przyjezdzającymi i dalsza degradacją zieleni i powietrza

REKLAMA

# Jeep

06.12.2016 18:18

#Jeep napisał(a) 06.12.2016 17:53
Według danych rankomat.pl: w czerwcu tego roku średnia najniższa cena OC była o 46,04% wyższa w stosunku do średniej najniższej ceny OC z czerwca ubiegłego roku.
To nie są moje wymysły ...
A ty zapłaciłęś tyle na razie, ponieważ zameldowany jesteś w Psiej Wólce, dlatego tak mało.
Akurat się tutaj mylisz gdyż jestem zameldowany od dawien dawna w Warszawie...hehe i to na Bielanach...
Towarzystwo Ubezpieczeniowe LINK4 wyliczyło 80zł więcej za OC w stosunku do poprzedniej polisy. Oczywiście przy płatności jednorazowej. Na raty może by było trochę więcej.
Rankingi jakiegoś rankomatu mnie nie interesują a zwłaszcza dane statystyczne wzięte z d...py

# ABC

06.12.2016 18:40

Warszawa to miasto emigrantow i rejestracja nie ma tu znaczenia - nie oznacza ze to obcy. Firmy tez rejestrują poza Warszawa a tylko mało myślący uważają ze jak obca rejestracja to napływowy. Brak parkingów jest problemem a auta świadczą ze jest potencjał rozwoju miasta.

# Jeep

06.12.2016 18:43

Ja jestem za tym, żeby towarzystwo przyjezdne płaciło za parkowanie na tym terenie i tyle.
Kogo stać niech jeżdzi .

REKLAMA

 eRDe

06.12.2016 21:34

Przydałaby się strefa płatnego parkowania na Bielanach. Goście z Tarchomina mają tramwaj co 5 minut niech korzystają, są tam też autobusy, też kursujące często.
Miasto dało ciała po całej linii i z Bielan zrobiło ściek komunikacyjny i parking.

 cycu

06.12.2016 22:25

Chytrość, pazerność i bezmyślność włodarzy naszej gminy przekracza wszelkie granice, a przede wszystkim brak wyobraźni ...
Wydali pozwolenie na budowę galerii zamiast do momentu uregulowania struktury drogowej przynajmniej TMP zorganizować w tym miejscu parking po prostu. Sytuacja drastycznie oczywiście pogorszy się za dwa lata w momencie otwarcia galerii, bo dojdą jeszcze samochody dostawcze, pojazdy pracowników i klientów
czyli jakieś ponad 1000 aut dziennie ....
Dziękujemy !!!!

# Jeep

06.12.2016 22:41

Ktoś teraz wypoczywa na Dominikanie za przychylną decyzję budowy Galerii ...

REKLAMA

# Słd

07.12.2016 10:56

#Jeep napisał(a) 06.12.2016 17:18
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania, bo skoro stać cię na samochód,
opłatę OC, która wzrosła obecnie 50% to i na opłatę za parkowanie się znajdzie parę groszy.
A jak nie to postawili piękny, nowy P+R dla rowerów .

Misiu pluszowy, odpieprzy ty się łaskawie od mojej kieszeni i nie mów mi, czy powinno mnie stać na kolejny haracz. Ja też mogę wymyślić, że skoro stać Cię na mieszkanie w Warszawie, to można Ci dorzucić jakąś kretyńską opłatę, bo miasto nie potrafi rozwiązać problemu, ale łapę po kasę chętnie wyciągnie

# SŁD

07.12.2016 10:56

#Jeep napisał(a) 06.12.2016 17:18
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania, bo skoro stać cię na samochód,
opłatę OC, która wzrosła obecnie 50% to i na opłatę za parkowanie się znajdzie parę groszy.
A jak nie to postawili piękny, nowy P+R dla rowerów .

Misiu pluszowy, odczep ty się łaskawie od mojej kieszeni i nie mów mi, czy powinno mnie stać na kolejny haracz. Ja też mogę wymyślić, że skoro stać Cię na mieszkanie w Warszawie, to można Ci dorzucić jakąś kretyńską opłatę, bo miasto nie potrafi rozwiązać problemu, ale łapę po kasę chętnie wyciągnie

# Słd

07.12.2016 11:36

#Jeep napisał(a) 06.12.2016 17:18
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania, bo skoro stać cię na samochód,
opłatę OC, która wzrosła obecnie 50% to i na opłatę za parkowanie się znajdzie parę groszy.
A jak nie to postawili piękny, nowy P+R dla rowerów .

Misiu pluszowy, odczep ty się łaskawie od mojej kieszeni i nie mów mi, czy powinno mnie stać na kolejny haracz. Ja też mogę wymyślić, że skoro stać Cię na mieszkanie w Warszawie, to można Ci dorzucić jakąś idiotyczną opłatę, bo miasto nie potrafi rozwiązać problemu, ale łapę po kasę chętnie wyciągnie

REKLAMA

# I tyle w temacie

07.12.2016 22:26

Nie ma takiego parkingu na świecie, którego nie dałoby się zapchać do pełna samochodami. Gdyby wybudować dwa razy większy P&R (kto za to zapłaci?), to i tak okazałby się za mały. A mieszkańcy Bielan POwinni swoje samochody trzymać w garażach. POwinna obowiązywać zasada "Nie masz miejsca do parkowania, nie kupujesz samochodu".

 eRDe

08.12.2016 09:06

#I tyle w temacie napisał(a) 07.12.2016 22:26
A mieszkańcy Bielan POwinni swoje samochody trzymać w garażach.

Najpierw niech może tarchomin i okolice zostawią swoje samochody w garażach:) Wszak zawsze głosują na temat konieczności posiadania garażu.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA