REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Imponujący plac budowy. Tak powstaje nowy most

  17 października 2019

alt='Imponujący plac budowy. Tak powstaje nowy most'
źródło: GDDKiA / fot. Krzysztof Nalewajko

Dziewiąty warszawski most drogowy zaczyna nabierać kształtów. Choć trudno w to uwierzyć, prace mają zakończyć się już w przyszłym roku.

REKLAMA

Zgodnie z obowiązującym harmonogramem turecka firma Gülermak powinna zakończyć prace na budowie mostu na trasie S2 już w sierpniu 2020 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że po stronie wawerskiej wykonawca zajmuje się obecnie betonowaniem przęsła na północnej nitce, zaś po wilanowskiej trwa przygotowywanie szalunków pod kolejne segmenty płyty głównej.

Osiem pasów ruchu

W grudniu miną cztery lata od podpisania wartej 757,6 mln zł umowy na projekt i wykonawstwo. W maju 2017 roku Turcy otrzymali pozwolenie na budowę przeprawy, która będzie mieć 1,5 km długości, cztery pasy ruchu w każdym kierunku i dwa ciągi pieszo-rowerowe. Jej zadaniem będzie głównie odciążenie mostu Łazienkowskiego, z którego wiosną korzystało 128 tys. pojazdów na dobę. Pozwoli ona także lepiej połączyć z resztą miasta ogromne obszary dzielnicy Wilanów, będące potencjalnymi terenami inwestycyjnymi.

Jak wyjaśnia GDDKiA, S2 będzie pełnić zarówno funkcję południowej obwodnicy Warszawy i połączenia Wilanowa z Wawrem, ale też - wraz z odcinkiem A2 między Wawrem a Mińskiem Mazowieckim - pozwoli poprawić komunikację na osi wschód-zachód. Formalna granica między trasą S2 a autostradą A2 znajdzie się na węźle Lubelska, gdzie kierowcy będą mogli skręcić na S17 w kierunku Lublina. Dalej na wschód będzie można pojechać 15-kilometrowym odcinkiem, budowanym obecnie przez firmę Polaqua za 830 mln zł.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Jeden most i koniec?

Na północ od mostu w ciągu trasy S2, na wysokości ulicy Zwoleńskiej, mogłaby powstać jeszcze jedna przeprawa: tzw. most Na Zaporze, oryginalnie planowany na wiślanym stopniu wodnym. Zapory najprawdopodobniej nie będzie, ale most wciąż jest marzeniem niektórych mieszkańców Wawra. W 2007 roku powstało studium wykonalności. Zgodnie z nim nowy wawersko-wilanowski most miałby konstrukcję wantową i 115-metrowy pylon. Byłby zatem podobny do mostu Świętokrzyskiego, ale wyższy aż o 25 metrów.

W odróżnieniu od finansowanego z budżetu państwa "mostu S2", most Na Zaporze byłby inwestycją samorządową. W budżecie Warszawy nie ma obecnie pieniędzy na jego budowę i nic nie wskazuje na to, by miały się znaleźć. W najbliższych latach ratusz chce skupić się na dokończeniu drugiej linii metra, na budowę której wziął ostatnio kredyt w wysokości 1,5 mld zł. Kolejną wielką inwestycją jest Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstające kosztem 420 mln zł na pl. Defilad, a w kolejce czeka już rozbudowa spalarni śmieci na Targówku, za którą w najlepszym wypadku zapłacimy miliard. Co więcej, z planów inwestycyjnych miasta wciąż nie wypadł oficjalnie most Krasińskiego, planowany od dawna między Żoliborzem a Pragą Północ.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA