III Żoliborskie Targi Edukacyjne. Gdzie, kiedy i dla kogo?
2 kwietnia 2024
W XVI Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stefanii Sempołowskiej po raz trzeci odbędą się Żoliborskie Targi Edukacyjne.
Zainteresowanie wydarzeniem w poprzednich latach było ogromne a szkolny ogród wypełniony po brzegi. Przedstawiciele żoliborskich szkół ponadpodstawowych rozmawiali z młodzieżą i przedstawiali swoją ofertę edukacyjną. Tym razem targi odbędą się 17 kwietnia w godz. 10:00-14:00.
Co będzie na targach?
W czasie trwania imprezy w budynku liceum przy ul. Popiełuszki 5 uczniowie będą mogli odwiedzić stoiska interesujących ich szkół, porozmawiać z nauczycielami, otrzymać materiały informacyjne i uzyskać odpowiedzi na pytania i wątpliwości. Ponadto swoją ofertę z zakresu doradztwa zawodowego oraz potrzeb rynku pracy przedstawi Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 3. Będzie też możliwość skorzystania z porad indywidualnych dotyczących predyspozycji zawodowych oraz wyboru zawodu.
Dla kogo są targi edukacyjne?
Statystyka pokazuje, że dla mądrej i chcącej się uczyć młodzieży. Średni wynik egzaminu ósmoklasisty w żoliborskich podstawówkach z polskiego, matematyki i angielskiego w latach 2019-2023 utrzymuje się nieznacznie powyżej średniej całego miasta i znacząco przekracza średnią dla województwa mazowieckiego - od 6 do 10 punktów procentowych z języka polskiego, od 9 do 12 punktów procentowych z matematyki oraz od 13 do nawet 15 punktów procentowych z języka angielskiego.
Na egzaminie z matematyki najwyższy wynik żoliborscy ósmoklasiści uzyskali w 2022 roku - 75%, przeskakując o trzy punkty procentowe uczniów z całej Warszawy oraz osiągając wyniki lepsze aż o 13 punktów procentowych od średniej krajowej i województwa mazowieckiego. Najlepsze wyniki z polskiego zanotowano w 2023 i 2019 roku - 75% (średnie dla kraju odpowiednio 69% i 63%).
- Statystyki nie są najważniejsze. O ile analizowane wyniki żoliborskich szkół na przestrzeni ostatnich lat dają powód do dumy i satysfakcji, to w mojej ocenie stanowią jedno ze składowych sukcesów w oświacie - mówi wiceburmistrz Renata Kozłowska. - Niezmiernie istotną sprawą jest sposób, w jaki szkoła "dopasowuje się" do potrzeb nowego ucznia, jak diagnozuje jego potrzeby - słabe i mocne strony, a następnie pobudza i wspiera indywidualny rozwój. Przedstawiona analiza wskazuje na jeszcze jeden aspekt. W ciągle pogarszającym się rynku pracy środowiska oświatowego, dyrektorom żoliborskich szkół nadal udaje się dobrać kadrę w sposób zapewniający wysoką jakość kształcenia - podsumowuje Kozłowska.
MB