REKLAMA

Forum › Warszawa

REKLAMA

 Erneścio

28.07.2023 14:38, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 28.07.2023 14:46

Kocham odkopywać stare tematy, dzięki temu można szczerze na ich temat porozmawiać. Dziś, po tylu latach od zamieszczenia wpisu... wszystko już wiemy.
Pytanie, dokąd doprowadziła Żerańska biurokracja z pazernością na czele?
Pamiętam, jak śmiałem się z Poloneza Caro Atu Plus gdy były dostępne jeszcze w salonach (już wtedy Daewoo).
- brak zamka centralnego
- brak zamka centralnego z pilotem
- brak szyberdachu
- brak elektrycznie ustawianych foteli, lusterek
- brak przyciemnianych szyb z filtrem UV
- brak klimatyzacji, choćby manualnej
- moc silnika wystarczająca jedynie do tego, aby na Autobahnie nie wyprzedziła tego kosiarka do trawy
- lakiery metalizowane, perłowe ... jak dobry sen
- skórzana tapicerka...
i teraz hit:
- wyśwetlanie przebiegu kilometrów licznikiem analogowym, Boże, nawet tego nie umiano do Poloneza dorzucić, aby to wyglądało na z deka nowsze!
Szczyt polskiej myśli technologicznej!
I Polska się dziwiła, że nie dało się już tego gdziekolwiek sprzedawać?
Cieszę się jednak, że do Polonezów nie rozdawano wtedy gratis dyszla i lejców.
A stylistę (dizajnera) w FSO, który był odpowiedzialny za opracowanie wyglądu (zwłaszcza tyłu) Poloneza Atu Plus powinni wtedy usadzić na oddziale zamkniętym i nie wypuszczać do dnia dzisiejszego. A może on jednak stamtąd był, co? Tak mi teraz wpadło na myśl :)
Już nawet - Łada Samara była ładniejsza w porównaniu z sedanem Poloneza. Ładniejsza i trwalsza, do dziś śmigają po ulicach.
Myślę jednak, że firma do końca swego istnienia za pomocą Caro Atu Plus zutylizowała te piszczące tylne mosty i gwizdające skrzynie biegów, które w niezmiennej formie i konstrukcji pakowali do wszystkich Polonezów od ich początku do samego końca.
Star i Jelcz ... poszły tą samą drogą, w chwili w której 100% zachodnich ciężarówek miało pół/automaty, klimatyzacje, retardery czy webasto... u nas nowością byłoooo wspomaganie kierownicy :))

 Erneścio

28.07.2023 14:46

Fajna była moc naszych Jelczów, Starów i całej reszty technologii. Pamiętam, jak męczyły się nasze ciężarówki na podjazdach w Alpach, ciągnęły te przyczepki z prędkością nieprzekraczającą 30-40km/h pasami awaryjnymi, współczuję kierowcom, którzy zmuszeni to byli prowadzić, ile to wstydu było. I ten wstyd został do dziś, na naszych wioseczkach inna myśl technologiczna zwana Autosanem nadal ludziaszki każdego dnia turla z prędkością do 50km/h.
Nic dziwnego, że Polacy wyczyścili zachód z wysłużonego tam taboru, wszak Opel Ascona czy tam jakaś Jetta ze słynnym Cygaro na czele... bez najmniejszego problemu przetrwały już na naszych drogach każdego, niegdyś nowego poldolota, którego ruda zjadła z apetytem. A czemu zjadła?
Bo, fabryka która coś tam chciała o wannach z ocynkiem zapomniała, takie to pewnie drogie było.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni