REKLAMA

Forum › Warszawa

REKLAMA

 Erneścio

28.07.2023 14:38, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 28.07.2023 14:46

Kocham odkopywać stare tematy, dzięki temu można szczerze na ich temat porozmawiać. Dziś, po tylu latach od zamieszczenia wpisu... wszystko już wiemy.
Pytanie, dokąd doprowadziła Żerańska biurokracja z pazernością na czele?
Pamiętam, jak śmiałem się z Poloneza Caro Atu Plus gdy były dostępne jeszcze w salonach (już wtedy Daewoo).
- brak zamka centralnego
- brak zamka centralnego z pilotem
- brak szyberdachu
- brak elektrycznie ustawianych foteli, lusterek
- brak przyciemnianych szyb z filtrem UV
- brak klimatyzacji, choćby manualnej
- moc silnika wystarczająca jedynie do tego, aby na Autobahnie nie wyprzedziła tego kosiarka do trawy
- lakiery metalizowane, perłowe ... jak dobry sen
- skórzana tapicerka...
i teraz hit:
- wyśwetlanie przebiegu kilometrów licznikiem analogowym, Boże, nawet tego nie umiano do Poloneza dorzucić, aby to wyglądało na z deka nowsze!
Szczyt polskiej myśli technologicznej!
I Polska się dziwiła, że nie dało się już tego gdziekolwiek sprzedawać?
Cieszę się jednak, że do Polonezów nie rozdawano wtedy gratis dyszla i lejców.
A stylistę (dizajnera) w FSO, który był odpowiedzialny za opracowanie wyglądu (zwłaszcza tyłu) Poloneza Atu Plus powinni wtedy usadzić na oddziale zamkniętym i nie wypuszczać do dnia dzisiejszego. A może on jednak stamtąd był, co? Tak mi teraz wpadło na myśl :)
Już nawet - Łada Samara była ładniejsza w porównaniu z sedanem Poloneza. Ładniejsza i trwalsza, do dziś śmigają po ulicach.
Myślę jednak, że firma do końca swego istnienia za pomocą Caro Atu Plus zutylizowała te piszczące tylne mosty i gwizdające skrzynie biegów, które w niezmiennej formie i konstrukcji pakowali do wszystkich Polonezów od ich początku do samego końca.
Star i Jelcz ... poszły tą samą drogą, w chwili w której 100% zachodnich ciężarówek miało pół/automaty, klimatyzacje, retardery czy webasto... u nas nowością byłoooo wspomaganie kierownicy :))

 Erneścio

28.07.2023 14:46

Fajna była moc naszych Jelczów, Starów i całej reszty technologii. Pamiętam, jak męczyły się nasze ciężarówki na podjazdach w Alpach, ciągnęły te przyczepki z prędkością nieprzekraczającą 30-40km/h pasami awaryjnymi, współczuję kierowcom, którzy zmuszeni to byli prowadzić, ile to wstydu było. I ten wstyd został do dziś, na naszych wioseczkach inna myśl technologiczna zwana Autosanem nadal ludziaszki każdego dnia turla z prędkością do 50km/h.
Nic dziwnego, że Polacy wyczyścili zachód z wysłużonego tam taboru, wszak Opel Ascona czy tam jakaś Jetta ze słynnym Cygaro na czele... bez najmniejszego problemu przetrwały już na naszych drogach każdego, niegdyś nowego poldolota, którego ruda zjadła z apetytem. A czemu zjadła?
Bo, fabryka która coś tam chciała o wannach z ocynkiem zapomniała, takie to pewnie drogie było.
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA