"Dziwna poczta". Problem z przesyłkami na Bemowie
7 lutego 2019
Klienci wielu placówek pocztowych na Bemowie masowo zgłaszają problemy z dostarczaniem przesyłek.
- Czy też macie problem z pocztą na Piastów Śląskich? Przesyłki nie docierają. Codziennie sprawdzam skrzynkę a tu nic. Idę na pocztę, a tam okazuje się, że "przecież zostawili już dwa awiza". I tak już nie pierwszy raz - opowiada na Facebooku pan Tomasz. Jak się okazuje, podobne problemy spotykają wielu innych klientów poczty, nie tylko placówki przy Piastów Śląskich 29.
"Dziwna poczta"
- Mi pani na poczcie powiedziała, że jak listonosz ma za dużo przesyłek i mu się w wózku nie zmieszczą, to wrzuca awizo. Tylko że awizo raz jest, raz nie. Dopóki sama nie pójdę na pocztę, to nie wiem, czy coś dostałam. Dziwna poczta - komentuje pani Joanna. Jedna z mieszkanek podkreśla, że zamówiła bezpłatną usługę "elektroniczne awizo", która umożliwia otrzymanie informacji o możliwości odbioru poleconego na poczcie sms-em albo mailem, jednak i to nie pomogło. - Przez ponad rok nie otrzymałam żadnego elektronicznego powiadomienia o awizo. Ani jednego... Poczta na Wyki wcale nie jest lepsza - dodaje pani Iwona. Klienci zgłaszają też liczne uwagi do funkcjonowania urzędów pocztowych przy Górczewskiej i Radiowej. Tego typu problemy to żadna nowość. Mówią o nich często sami pracownicy poczty, zrzucając winę na niskie płace listonoszy oraz niewystarczającą obsadę placówek ze względu na kłopoty ze znalezieniem kadry.
Należy składać reklamacje
- Obowiązkiem listonosza jest podjęcie próby doręczenia przesyłki adresatowi. Awiza są zostawiane w sytuacji nieobecności adresata. Są jednak przesyłki, np. krajowe gabarytowe oraz usługi Prime Expres, kiedy awiza pozostawiane są bez próby doręczenia - zgodnie z ustawą Prawo Pocztowe. Natomiast awizo powtórne listonosz pozostawia bez próby doręczenia przesyłki - wyjaśnia zasady doręczania przesyłek Kamila Supron-Kalinowska z biura prasowego Poczty Polskiej S.A.
Dodaje, że każdy przypadek niedoręczenia przesyłki jest wyjaśniany indywidualnie, dlatego warto składać reklamacje.
- Prosimy naszych klientów o wszystkie informacje, które pozwolą nam zidentyfikować przyczynę zdarzenia, w tym: numer przesyłki, informacje na temat adresów nadawcy, odbiorcy, daty nadania. Każdorazowe sprawdzenie sprawy indywidualnej pozwala nam eliminować tego typu zdarzenia - deklaruje Kamila Supron-Kalinowska. Reklamacje można składać poprzez wypełnienie formularza on-line na stronie internetowej Poczty Polskiej lub poprzez wypełnienie druku formularza dostępnego w każdej placówce pocztowej.
"Listonosz to też człowiek"
Kamila Supron-Kalinowska podkreśla jednocześnie, że często utrudnieniem w pracy listonosza są strzeżone osiedla, na które trudno jest mu się dostać, czy też zepsute domofony, bądź windy. Należy też zwrócić uwagę, że listonosz odwiedza wiele domów. Niestety, często narażony jest na ataki ze strony czworonogów, z powodu nawału pracy dźwiga też kilkukilogramową torbę, co po kilku godzinach pracy daje się we znaki, dlatego często wygodniej jest mu wrzucić awizo do skrzynki, niż wdrapywać się na trzecie czy czwarte piętro.
- Warto pamiętać, że nasi klienci mogą skorzystać z wygodnej opcji elektronicznego awizo oraz doręczania przesyłek poleconych prosto do skrzynki, bez potwierdzania odbioru - informuje Kamila Supron-Kalinowska. Usługa "Polecony do skrzynki" nie obejmuje jednak przesyłek z potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce.
(DB)