REKLAMA
Przebudowa odcinka Marszałkowskiej od Królewskiej do pl. Bankowego będzie kosztować co najmniej 8,2 mln zł. Warszawski ratusz zapowiada podpisanie niebawem umowy na prace budowlane, które potrwają 240 dni.
Jeszcze więcej światła, jeszcze więcej oszczędności. Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi wymianę wszystkich starych lamp ulicznych w stolicy. Rada Warszawy przyznała drogowcom na ten cel aż 65 mln zł.
Na zabytkowym placu w Śródmieściu znów staną betonowe klocki, które wygrodzą zewnętrzny pas jezdni. W jego miejscu staną stoliki restauracyjne, ale aktywiści z Miasto Jest Nasze chcieliby iść znacznie dalej.
Szef drogowców Łukasz Puchalski zapowiada przeznaczenie odcinka od ronda de Gaulle'a do pl. Trzech Krzyży dla autobusów i rowerów. Kierowcy pojechaliby fragmentem Marszałkowskiej planowanym do zwężenia.
W weekend 28-30 stycznia rozpocznie się przebudowa wiaduktów nad Łazienkami Północnymi.
Od 1 lutego abonament mieszkańca strefy płatnego parkowania będą mogły wyrobić tylko osoby rozliczające w mieście podatek dochodowy od osób fizycznych.
Od czwartku 13 stycznia patrole kontrolujące parkowanie korzystają z systemu e-kontroli. Niepłacącym kierowcom nie wystawiają już kar za wycieraczką, a rejestrują je w systemie elektronicznym.
Kierowcy wreszcie mogą korzystać z najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Prace nad nim miały zakończyć się w sierpniu ubiegłego roku.
Przed ostatecznym oddaniem do użytkowania tunelu tzw. południowej obwodnicy Warszawy zorganizowano ostatnie ćwiczenia służb ratunkowych. Wszystko po to, by sprawdzić sprawność systemów bezpieczeństwa w przypadku pożaru albo karambolu.
Ogromne podatki nakładane na elektrownie węglowe skutkują coraz większymi wydatkami zadłużonego warszawskiego samorządu.
Firmy Bolt, Dott, Lime, Blinkee i Tier porozumiały się z ratuszem w sprawie ograniczeń nakładanych na klientów. W wybranych miejscach hulajnogi będą mogły jechać znacznie wolniej od rowerów.
27 listopada 1981 roku pierwsi kierowcy przejechali mostem, który roboczo nazywano Toruńskim. Dziś to najbardziej oblegana przeprawa przez Wisłę.
Drogowcy wydadzą aż 2,4 mln zł na projekt przebudowy ulicy od wjazdu na most Poniatowskiego do al. Jana Pawła II.
Dwa fragmenty tzw. północnej obwodnicy Warszawy zostały objęte odcinkowym pomiarem prędkości. Montaż kosztował 4 mln zł.
15 listopada uruchomione zostały parkometry w dwóch kolejnych dzielnicach. To największe w historii powiększenie strefy płatnego parkowania.
Zarząd Dróg Miejskich zapłaci co najmniej 837 tys. zł za montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Marszałkowskiej z Senatorską. Przy okazji zwężony zostanie odcinek jezdni w kierunku Królewskiej.
Jak zauważa Warszawski Alarm Smogowy, nowa ulica między rondami Wiatraczna i Żaba to jedna z nielicznych inwestycji, które pogodziłyby kierowców i przeciwników aut. Według zapowiedzi sprzed trzech lat budowa miała zakończyć się w 2025 roku.
Poszerzony w latach 2013-2015 do dziesięciu pasów most w ciągu trasy S8 pozostaje najbardziej zatłoczony w Warszawie. Zgodnie z przewidywaniami nowy most Anny Jagiellonki nieco odciążył Siekierkowski.
Zarząd Dróg Miejskich poszukuje firmy, która zamontuje sygnalizację na południowym końcu pl. Bankowego. Przy okazji przebudowany zostanie fragment jednej z głównych ulic Warszawy.
Już tylko tygodnie dzielą nas od uruchomienia urządzeń mierzących prędkość na dwóch fragmentach tzw. północnej obwodnicy Warszawy.
LINKI SPONSOROWANE