REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Czytelnik: "InPost dostarczał paczkę 20 dni, reklamacji nie uznał"
REKLAMA

REKLAMA

Czytelnik: "InPost dostarczał paczkę 20 dni, reklamacji nie uznał"

W listach do redakcji mieszkańcy zwykle narzekają na usługi Poczty Polskiej. Tym razem czytelnik opisał swoje perypetie w kontaktach z największym konkurentem państwowego molocha - firmą InPost.

REKLAMA

"Chciałem podzielić się swoją historią, licząc, że być może zainteresowanie prasy skłoni pracowników InPost do przyjrzenia się sprawie i wyciągnięcia wniosków. 5 maja sprzedałem na Allegro przedmiot. Kupujący wybrał przesyłkę kurierską InPost. Koszt takiej usługi to 13,41 zł. Przesyłka nie dotarła w wyznaczonym czasie, więc mój klient pomyślał, że ja nie wysłałem przesyłki i kupił taki sam przedmiot u innego sprzedawcy. Próba doręczenia przesyłki miała miejsce po 20 dniach od nadania - 26 maja. Przesyłka wróciła do mnie. Złożyłem reklamację, domagając się zwrotu poniesionych kosztów za wykonaną niepoprawnie usługę, bez domagania się zwrotu utraconego zysku ze sprzedaży - napisał do nas Czytelnik.



REKLAMA

Kreatywne podejście do kalendarza

Moją reklamację odrzucono w całości, tłumacząc się, że zgodnie z regulaminem InPost na dostarczenie paczki ma 14 dni roboczych, a w rozumieniu przepisów te są od poniedziałku do piątku. Tak naprawdę na wspomniany 20-dniowy okres dostarczenia paczki przypadły trzy weekendy, a więc 6 dni "wyjętych z kalendarza", zaś resztę tego czasu, a więc 14 dni należy traktować jako dni robocze. Zatem firma nie ma sobie nic do zarzucenia, bo usługę, choć wykonywała długo, to jednak w ostatnim możliwym dniu wywiązała się z umowy. Czy po to zamawiam kuriera, by na przesyłkę trzeba było czekać prawie miesiąc? To absurd. Jeszcze gorzej niż na poczcie. Tam przynajmniej nie chwalą się terminowością.

Czytelnik



REKLAMA

Od redakcji:

Redakcja dwukrotnie usiłowała uzyskać stanowisko InPost w tej sprawie. Nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica





04.07.2020 08:30 #iiii
z InPost korzystam od lat, włąściwie od czasu jak weszli na rynek, i bardzo sobie chwalę za cenę, szybkość doręczenia, dostępność paczkomatów. Przez ten czas raz zdarzyło mi się jeden raz dzwonić w sprawie reklamacji. To jest droga przez mękę. Rozpatrywanie reklamacji bardzo kuleje, powinni nad tym popracować z tej firmie.
04.07.2020 13:55 #XxX
Gość miał jasno zapisane w regulaminie i ma pretensje? Wow...materiał na artykuł...
04.07.2020 19:33 #Asdff
Ja wolę pocztę. InPost neutralnie, a kurier DPD przerzucał paczkę przez płot i uciekał. Chyba przed wirusem.
05.07.2020 08:54 #adw
Mi na InPost też już słów czasami brak. Mam wrażenie, że właśnie osiąga poziom Poczty Polskiej sprzed 20 lat, kiedy to kradli w niej na potęgę. Przykład? Dostaję powiadomienie, że mam paczkę do odbioru w samochodzie, więc zbieram się i idę km, żeby ją odebrać. Zachodzę na miejsce, a panowie twierdzą, że musieli ją wrzucić do paczkomatu, bo na samochodzie jej nie ma. No więc pytam, jak to możliwe, że jest w paczkomacie, a ja nie mam kodu do odbioru. Tego to już panowie nie wiedzą, ale jeden dzwoni do koleżanki żeby sprawdziła. Nie są w stanie wyjaśnić tej sytuacji i po dłuższej chwili mojego sterczenia nad nimi mówią, że sprawdzą na magazynie,jak wrócą. Odchodzę i słyszę, jak panowie wybuchają śmiechem,gdy tylko znikam z ich pola widzenia. Moja myśl wtedy: " no tak, zgubili/ukradli mi paczkę i jeszcze się bezczelnie śmieją ze mnie". Na następny dzień dostaje SMS z prośbą o informację czy paczka została odebrana z samochodu, choć nie dostałam żadnej nowej informacji, jakoby ona tego dnia miała w samochodzie być. To też odpowiedziałam i pytam, jak i kiedy mam ją odebrać. Milczenie. Złożyłam reklamację w aplikacji InPost to łaskawie skontaktowali się z nadawcą, który wziął na siebie przepychankę z nimi, a mi wysłał drugi produkt. Ale z tego co widzę w aplikacji, minął już z miesiąc, jak nie dłużej, a paczka dalej widnieje ze statusem "do odbioru" przy moim numerze telefonu. Zaraz po tej sytuacji, odbieram kolejną paczkę. Schylam się, patrzę, a za nią, w tej samej skrzynce kolejna, ale już nie moja... Z szafki prz otwieraniu wyleciała śruba. Zastanawiamy się jak to możliwe, że kurierowi udało się włożyć paczki dwóch różnych osób do jednej skrzynki! No i co teraz zrobić z tą drugą paczką? Na szczęście na paczkach są numery telefonów i kontaktuje się z adresatem obcej paczki. Po półtora tygodnia przewracania się u mnie, adresat postanawia jednak paczkę odebrać.... A i jeszcze wcześniejsza historia mojej siostry, która pilnie potrzebowała zamówionego produktu. Mija niepokojącą długi okres czasu od zakupu, więc wydzwania i zglasza, że zgubili jej paczkę. Dostaje po jakichś pewnie 2 miesiącach, ale już otwartą... Czyżby ktoś musiał sprawdzić, czy to rzecz warta kradzieży czy też nie, a w przypadku serii zgłoszeń, uznał, że jednak nie warto ryzykować?
10.07.2020 16:18 #Marcinna
Na setki milonów paczek jedna dotarła przez 14 dni. Trzeba było podać odbiorcy nr listu, aby monitorował doręczenie. Poczta Polska może się uczyć od InPostu jakości i terminowości obsługi.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA