REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Czas na tramwaj na Derby. W pół godziny do centrum

  28 lutego 2017

alt='Czas na tramwaj na Derby. W pół godziny do centrum'

Linia tramwajowa na Głębockiej i Wincentego to najpilniejsza inwestycja dla wschodniej Białołęki. Jak mogłaby wyglądać?

REKLAMA

Rozłóżmy mapę Warszawy i narysujmy prostą linię, łączącą ścisłe centrum - skrzyżowanie Świętokrzyskiej z Marszałkowską - z Głębocką na wysokości os. Derby. Okaże się, że linia taka biegnie przez przystanek tramwajowy przy Zamku Królewskim, Nową Pragę i okolice ronda Żaba, a następnie niemal ociera się o ciąg Wincentego-Głębocka. Właśnie taką trasą powinny pojechać tramwaje ze Śródmieścia na Zieloną Białołękę. Niestety wszystko wskazuje na to, że będą kursować dookoła cmentarza Bródnowskiego, ulicami Matki Teresy i Odrowąża. Byłoby to fatalne rozwiązanie.

W pół godziny do centrum

"Czwórka" jedzie ze skrzyżowania Świętokrzyskiej z Marszałkowską na rondo Żaba 17 minut. Załóżmy, że na nowym torowisku tramwaje miałyby taką samą prędkość, jak na projektowanej linii na Gocław - 25 km/h, licząc łącznie z postojami na przystankach. Wzdłuż Wincentego to aż o kilometr mniej, niż trasa dookoła cmentarza. Dzięki prostemu przebiegowi tramwaj miałby bardzo atrakcyjny czas dojazdu do węzłów przesiadkowych i ścisłego centrum. 5,6 km km od pętli "Os. Derby" do ronda Żaba mógłby pokonać w 13-14 min, do Dworca Wileńskiego dojeżdżałby w 20-21 min, zaś do skrzyżowania Marszałkowskiej ze Świętokrzyską - 30-31 min. Dookoła cmentarza tramwaj jechałby dłużej o ok. 3 minuty. Mało? To 1/10 całej drogi do centrum.

Gdyby obok urzędu dzielnicy Targówek powstała nakładka torowa, umożliwiająca zawracanie tramwajów dwukierunkowych, Derby i Lewandów mogłyby obsługiwać dwie linie: dowożąca do metra i długa, jadąca do Śródmieścia i dalej. "Stado" autobusów E-7 i 527 można wtedy przesunąć na inne linie.

Zapraszamy na zakupy

Targówek też zyskuje

Gdyby tramwaje pojechały prosto przez Wincentego, Targówek Mieszkaniowy nie odczułby zabierania autobusów pod pretekstem otwarcia linii metra. Wręcz przeciwnie, osiedle byłoby obsługiwane przez dwa podobnie wygodne środki transportu. Najbardziej zyskaliby pasażerowie z zachodniej części Targówka Mieszkaniowego i nowych osiedli, powstających na polu dawnego PGR "Bródno". Tramwaj mógłby zastąpić też linię 500 na obleganym odcinku z Wincentego do Arkadii. Ronda Żaba i Starzyńskiego pokonałby niezależnie od korków. Wreszcie skończyłby się wieloletni problem z dojazdem na cmentarz Bródnowski w okolicy Wszystkich Świętych.

Tymczasem samorząd Targówka widzi receptę na korki na rondzie Żaba w budowie drugiej jezdni Wincentego. Gdyby powstała, ulga trwałaby może kilka miesięcy, może nawet rok. Później skrzyżowanie znowu zapchałoby się autami, próbującymi dostać się do Śródmieścia, zaś mieszkańcy osiedli na dawnym polu PGR świętowaliby "dni pieszego pasażera", chodząc na stację metra albo do... tramwaju na rondzie Żaba.

Rada Warszawy prawdopodobnie przyzna pieniądze na budowę linii tramwajowej na Derby już w przyszłym miesiącu. Wybór ostatecznego wariantu przebiegu linii jeszcze przed nami.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (9)

 Meggg

28.02.2017 20:58

Czyżby było trzeba dociagnac tramwaj deweloperom na pole PGRu? No faktycznie piekna wizja. Juz widze jak sie ludzie pomieszcza. Ciekawi mnie tez jak dłuższa trasa może być szybsza. Ale bedzie sajgon

 Taltos2

01.03.2017 10:38

Do meggg:
Po pierwsze, nie deweloperom, ale ludziom, którzy tam zamieszkają. Po drugie, która trasa jest dłuższa? Po trzecie, jesli powstanie Most Krasińskiego, to obie trasy będą tak samo potrzebne. Na dziś ciągnięcie tramwaju wzdłuż Budowlanej ma tylko sens w sensie krótszego dojazdu do nowej zajezdni na Annopolu. Dla pasażerów (i z ZB, i z Targówka) znacznie lepszy jest wariant wzdłuż św. Wincentego. Zwłaszcza, że metro jakiś idi... odgiął na Zacisze.

 Borr

01.03.2017 11:03

Autor wyraźnie pisze, że jest krótsza i szybsza przynajmniej o 3 minuty.

REKLAMA

 Meggg

01.03.2017 11:45

Jezeli wierzycie we wszystko co jest pisane na tym portalu no to zapytam.
Gdzie jest metro na Zieloną Białołękę?
Gdzie jest metro na Tarchomin?
Gdzie jest tramwaj na Modlińskiej?
Tramwaj na ZB też sie łapie bo zaczal sie temat w 2010, mamy 2017 a ledwo jest ruszony
Głębocka w 2016 też gdzies sie zgubiła?

 Taltos2

01.03.2017 15:27

Akurat która trasa jest krótsza to nie kwestia wiary, wystarczy spojrzeć na mapę Warszawy...
A kto Pani obiecał Metro na ZB? Proszę wskazać oficjalny dokument miasta, który mówi o M na ZB?

 Meggg

02.03.2017 09:49

Mapa mapa na razie sa jakies smieszne paintowe rysunki pracownika JW Construction ktory tak, wlasnie obiecywal metro na ZB. Nie mnie na szczescie bo nie mam wzwyczaju popierac kogos kto kłamie. A tu kolejna wspaniala mapa, moze nie byla nawet w paincie robiona. Ile zostalo zrealizowane z tego co zawiera?? http://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/14715577_1749360821998046_6078603110009282078_o.jpg?oh=95f07251b96c3993309c5dfe6c330f91&oe=5941929E

REKLAMA

 Taltos2

02.03.2017 10:55

Cóż, mapka p. Roszaka to nie jest żaden OFICJALNY dokument Zarządu Miasta czy Rady Miasta. A tylko te dwa organy MOGĄ realnie podjąć decyzję rangi "gdzie budujemy metro". Dlatego powtarzam, w żadnym oficjalnym dokumencie nie było i nie ma mowy o planach budowy metra na ZB. Nie ma tematu, a co za tym idzie, i niespełnionych obietnic - w tej działce.
PS. Jeśli ktoś wierzy w obietnice kandydata na radnego dzielnicowego w kwestii budowy czegoś większego niż kawałek chodnika - bo nawet budowa zwykłej dzielnicowej uliczki zależy od przyznania funduszy przez Radę Miasta, to gratuluję. O tę mapkę to można pytać tylko autora, a ma ona wartość papieru, na której została wydrukowana

 Meggg

03.03.2017 10:46

Trzeba byc niezle bezczelnym albo zmanipulowanym zeby wpierac ludziom ze to ich wina ze ktos ich oklamał. Taltos moze napiszesz wiecej o tym szwindlu? Powinien przejsc do historii
Bylo tak. władze miasta z PO zlecaly projekt metra wiec władze Białołęki z PO i radni z PO ich przekonali zeby zrobic projekt z ZB, byly warianty to nawet nie kosztowalo to duzo. Pozniej akcja w mediach ze metro na ZB, głosujcie na PO, zalatwimy. Tyle ze oni od poczatku wiedzieli że kłamią i zadnego metra na ZB nie będzie. Ale poczytajcie wypowiedzi ludzi z PO na tej stronie nawet, Grzegrzółka, Jaworski, Roszak, Borowska i inni. Jakie to cuda beda, metro i nie tylko
"Twierdzi się, że dyskusja jest spóźniona o 10 lat i teraz za późno na jakiekolwiek zmiany. Przypomnijmy jednak, że pod koniec 2010 roku miasto podjęło decyzję o zmianie przebiegu i lokalizacji stacji II linii metra na Woli. Jak widać można. Trzeba tylko chcieć. "
"A może nic nie zmieniać, budować ostatnią stację metra przy Rembielińskiej i równocześnie kosztowną wielokilometrową linię tramwajową na Zieloną Białołękę? A może jednak warto przenieść stację metra na drugą stronę Trasy Toruńskiej? Dzięki temu możliwe będzie znaczące odsunięcie w czasie budowy trasy tramwajowej, co przyniesie istotne oszczędności w budżecie Warszawy. Gdyby dodatkowo zaplanowano możliwość przedłużenia w dalszej przyszłości II linii metra jeszcze dalej na północ, w stronę powstających wielkich osiedli przy Skarbka z Gór czy Zdziarskiej, to zapewne z tramwaju można by całkiem zrezygnować.
"
Tak bylo w 2010 a przypominam ze mamy 2017 i nie ma nic. gdzie te sukcesy PO?

 platformers

04.03.2017 20:41

Borr napisał 01.03.2017 11:03
Autor wyraźnie pisze, że jest krótsza i szybsza przynajmniej o 3 minuty.

Ale nie napisał o ile droższa.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe