REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Co z remontem Obozowej? "Musieliśmy przesunąć"

  27 marca 2018

alt='Co z remontem Obozowej? "Musieliśmy przesunąć"'

Urzędnicy jak ognia unikają odpowiedzi na pytanie o terminy, zasłaniając się dużymi inwestycjami na Woli. Problem w tym, że końca tych inwestycji nie widać.

REKLAMA

Samochody albo pędzą po krzywym, gdzieniegdzie połatanym asfalcie w stronę Młynowa, albo powoli jadą "drzwi w drzwi" po dwa na jednym pasie. Tramwaj zatrzymuje się na każdych światłach, przepuszcza auta i powoli wjeżdża na przystanek. Gdy otwierają się drzwi, pasażerowie wysiadają prosto na jezdnię. Czasem ktoś kogoś potrąci, czasem przyjeżdża karetka.

Taka jest rzeczywistość na głównej, pełnej zabytkowych domów ulicy Koła, która zmieniła się w łączącą Bemowo ze Śródmieściem przelotówkę. Jej kapitalny remont jest planowany od kilku lat. Gdy wydawało się, że prace rozpoczną się w tym roku, urzędnicy zorientowali się, że... na Górczewskiej trwa budowa metra. Gdyby nie upór niektórych wolskich samorządowców, którzy krytykowali profesjonalny, nowoczesny i zapewniający bezpieczeństwo projekt przebudowy, Obozowa już byłaby wyremontowana.

Sztuka uników

- Nadal dostajemy pytania o remont Obozowej, który miał się odbyć już kilka lat temu, ale, jak wiemy, został odłożony. Jaki jest realny termin rozpoczęcia prac? Czy Tramwaje Warszawskie mają zabezpieczone pieniądze na ten cel? - pytamy.

- Tory tramwajowe na ulicy Obozowej ze względu na inne inwestycje szynowe prowadzone w tej okolicy (metro, kolej obwodowa) muszą być przez cały czas przejezdne, by zapewnić pasażerom, głównie z Bemowa, szybki dojazd do centrum - odpowiada rzeczniczka Ewa Poślednik. - Ta trasa nie może być zamknięta przez dłuższy okres. Między innymi z tego powodu do tej pory nie było zgody na jej długotrwałe zamknięcie związane z przebudową przez PKP PLK kolei obwodowej z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Na razie więc musieliśmy przesunąć tę modernizację.

Czy realnym terminem rozpoczęcia prac jest rok 2022 (po zakończeniu budowy metra) a Tramwaje nie mają zabezpieczonych funduszy?

- Termin modernizacji torowiska na Obozowej jest koordynowany wspólnie z innymi miejskimi służbami (drogowymi i inwestycyjnymi). Tramwaje Warszawskie posiadają możliwości finansowe prowadzenia tego typu inwestycji. W sprawach związanych z koordynacją inwestycji prosimy o kontakt z urzędem miasta - kwituje rzeczniczka TW.

To samo pytanie zadaliśmy warszawskiemu ratuszowi już na początku marca. Później zostało ono ponowione, ale odpowiedź nie nadeszła przez trzy tygodnie.

Najwyraźniej remont Obozowej będzie świetną obietnicą, składaną mieszkańcom Woli przed wyborami samorządowymi. Tymi za cztery lata.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Bryk

27.03.2018 12:56

Sami mieszkańcy nie chcieli remontu w konsultacjach. Jedni chcielu się też przykuwać...

# nie_ma_z_kim_gadać

25.04.2018 10:35

#Bryk napisał(a) 27.03.2018 12:56
Sami mieszkańcy nie chcieli remontu w konsultacjach. Jedni chcielu się też przykuwać...

Proszę nie przeinaczać, bo zaraz wyjdzie, że mieszkańcy nie chcieli bezpiecznych przystanków, ponieważ lubią życie na krawędzi, które od lat fundują im kierowcy na Obozowej!
Na konsultacjach bardzo gardłował facet z Bemowa (sam się tak przedstawiał), którego Obozowa obchodzi o tyle, żeby nią sprawnie zapieprzać samochodem. To, czego chciał, to po dwa pasy dla aut w każdą stronę, co oczywiście oznacza, że cała przebudowa traci rację bytu. Bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z tramwajów nie obchodzi samochodziarzy, traktujących tę ulicę jako tranzytową.
Była też pani urzędniczka. Pochwaliła się, że nie po to zamieszkała w domku pod Laskiem na Kole, żeby jej tymczasowy objazd na czas remontu ulicy pod oknem poprowadzić, a poza tym to ona chce komfortowo parkować samochód na "swojej" uliczce. Jakby swoim samochodem nie jeździła na co dzień pod cudzymi oknami i tam nie parkowała...
Mieszkańcy Koła natomiast niepokoili się głównie likwidacją jednego z przystanków, tymczasową organizacją ruchu i ewentualnymi pracami nad kanalizacją.
Na sam koniec konsultacji pojawił się w skórzanym wdzianku cinkciarza świeżo upieczony pisowski radny Paweł Terlecki, który na stronie "warszawskipis" ma takie oto punkty:
"Obszary działań w Radzie m.st. Warszawy:
problemy mieszkańców oraz ich skuteczne rozwiązywanie,
zarządzanie zasobami lokalnymi m.st. Warszawy,
funkcjonowanie inwestycji w Warszawie,
sport, turystyka, rekreacja,
jakość życia mieszkańca Warszawy tj.:
funkcjonowanie transportu publicznego,
rozwój kultury fizycznej i sportu,
rozwój kultury,
czytelnictwa,
promowanie aktywności seniorów,
podniesienie aktywności fizycznej i zdrowotnej młodego pokolenia
(...)
Okręg wyborczy: nr 7: Targówek, Rembertów, Wawer, Wesoła" [ha ha ha.]
No i co robił pan Terlecki? Lobbował na rzecz kierowców, czyli podważał sens przebudowy. Trudno było się w tym doszukać zainteresowania "funkcjonowaniem transportu publicznego" albo troski o seniorów, rozjeżdżanych przy wsiadaniu do tramwaju prosto z jezdni. Teraz regularnie uśmiecha się w TVPis 3, a na moje pytanie o pogrzebaną przebudowę Obozowej odparł, że... TO WINA PLATFORMY. Przecież oni to nagranie o winie odtwarzają z automatu częściej niż pijak myśli o konsumpcji wina.
Tak więc błagam, proszę nie mówić, że "sami mieszkańcy nie chcieli remontu".
Po pierwsze: wielu z tych sabotażystów przebudowy Obozowej to nie są żadni mieszkańcy Koła, a nawet Woli.
Po drugie: pewna grupa ludzi chorych na samochodozę nie wyczerpuje poglądów mieszkańców!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024