Co z remontem Obozowej? "Musieliśmy przesunąć"
27 marca 2018
Urzędnicy jak ognia unikają odpowiedzi na pytanie o terminy, zasłaniając się dużymi inwestycjami na Woli. Problem w tym, że końca tych inwestycji nie widać.
Samochody albo pędzą po krzywym, gdzieniegdzie połatanym asfalcie w stronę Młynowa, albo powoli jadą "drzwi w drzwi" po dwa na jednym pasie. Tramwaj zatrzymuje się na każdych światłach, przepuszcza auta i powoli wjeżdża na przystanek. Gdy otwierają się drzwi, pasażerowie wysiadają prosto na jezdnię. Czasem ktoś kogoś potrąci, czasem przyjeżdża karetka.
Taka jest rzeczywistość na głównej, pełnej zabytkowych domów ulicy Koła, która zmieniła się w łączącą Bemowo ze Śródmieściem przelotówkę. Jej kapitalny remont jest planowany od kilku lat. Gdy wydawało się, że prace rozpoczną się w tym roku, urzędnicy zorientowali się, że... na Górczewskiej trwa budowa metra. Gdyby nie upór niektórych wolskich samorządowców, którzy krytykowali profesjonalny, nowoczesny i zapewniający bezpieczeństwo projekt przebudowy, Obozowa już byłaby wyremontowana.
Sztuka uników
- Nadal dostajemy pytania o remont Obozowej, który miał się odbyć już kilka lat temu, ale, jak wiemy, został odłożony. Jaki jest realny termin rozpoczęcia prac? Czy Tramwaje Warszawskie mają zabezpieczone pieniądze na ten cel? - pytamy.
- Tory tramwajowe na ulicy Obozowej ze względu na inne inwestycje szynowe prowadzone w tej okolicy (metro, kolej obwodowa) muszą być przez cały czas przejezdne, by zapewnić pasażerom, głównie z Bemowa, szybki dojazd do centrum - odpowiada rzeczniczka Ewa Poślednik. - Ta trasa nie może być zamknięta przez dłuższy okres. Między innymi z tego powodu do tej pory nie było zgody na jej długotrwałe zamknięcie związane z przebudową przez PKP PLK kolei obwodowej z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej. Na razie więc musieliśmy przesunąć tę modernizację.
Czy realnym terminem rozpoczęcia prac jest rok 2022 (po zakończeniu budowy metra) a Tramwaje nie mają zabezpieczonych funduszy?
- Termin modernizacji torowiska na Obozowej jest koordynowany wspólnie z innymi miejskimi służbami (drogowymi i inwestycyjnymi). Tramwaje Warszawskie posiadają możliwości finansowe prowadzenia tego typu inwestycji. W sprawach związanych z koordynacją inwestycji prosimy o kontakt z urzędem miasta - kwituje rzeczniczka TW.
To samo pytanie zadaliśmy warszawskiemu ratuszowi już na początku marca. Później zostało ono ponowione, ale odpowiedź nie nadeszła przez trzy tygodnie.
Najwyraźniej remont Obozowej będzie świetną obietnicą, składaną mieszkańcom Woli przed wyborami samorządowymi. Tymi za cztery lata.
(dg)