Co z buspasami na Głębockiej? Ruszył przetarg
22 marca 2024
W 2022 r. warszawski ratusz obiecał buspasy na Głębockiej i Wincentego, od ronda przy Trasie Toruńskiej (S8) do stacji metra Kondratowicza. Nie zostały wyznaczone do dziś. Właśnie ruszył przetarg.
Zarząd Dróg Miejskich jeszcze przed rokiem wyjaśniał, że zmiany na Głębockiej i św. Wincentego robione są z myślą o osobach dojeżdżających z Białołęki i Marek do stacji metra Kondratowicza. Dlaczego zatem buspas nie został wyznaczony równolegle z otwarciem stacji metra, a jego projekt nie powstał w ciągu kilku minionych lat, gdy Bródno było rozkopane?
Buspasy na Głębockiej
Pasy dla autobusów miały powstać w obu kierunkach, by ułatwić pasażerom komunikacji miejskiej przejazd także w godzinach popołudniowych. Po zachodniej stronie ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego buspas miał być wyznaczony od przystanku CH Targówek do Kondratowicza. Po stronie wschodniej zaczynałby się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską, a kończyć na wysokości przystanku CH Targówek. Tam, gdzie obecnie jest jeden pas ruchu w każdym kierunku, jezdnia miała zostać poszerzona.
- Wprowadzimy kilka rozwiązań usprawniających poruszanie się wszystkim uczestnikom ruchu. Kierowcy zyskają osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską oraz wydłużony prawoskręt na drogę prowadzącą na parkingi pod centrum handlowym Atrium Targówek - informował Zarząd Dróg Miejskich.
Jak dojechać z Białołęki do metra?
Buspasy na Głębockiej do tej pory nie powstały, zaś pasażerowie komunikacji miejskiej chcący dostać się z Białołęki do metra na Bródnie, są coraz bardziej zniecierpliwieni opieszałością urzędników.
- Kiedyś z Głębockiej na Zielonej Białołęce jechało się E7 20 minut do metra Dworzec Wileński. Dzisiaj jedziemy 20 minut, albo i pół godziny do stacji Kondratowicza. Wszystko się korkuje, a ratusz nic nie robi. Miała być robiona Głębocka na Targówku. Gdzie są buspasy? - dopytuje czytelnik.
ZDM ruszył z przetargiem
Przed kilkoma dniami Zarząd Dróg Miejskich w końcu ogłosił przetarg na wykonawcę buspasa, który zostanie wybudowany w ciągu ulicy. - Użycie słowa wybudowany, a nie wyznaczony nie jest przypadkowe, bo Głębocka na kilku odcinkach między św. Wincentego a S8 jest jednopasmową ulicą - powiedział redakcji TVP3 Warszawa rzecznik drogowców Jakub Dybalski.
Przy okazji powstaną także azyle przy przejściach dla pieszych i dobudowany zostanie brakujący fragment ścieżki rowerowej. Droga rowerowa to projekt z budżetu obywatelskiego zgłoszony przez Sebastiana Guta. Miał być zrealizowany trzy lata temu. Jest zatem spory poślizg. Część kosztów inwestycji ma ponieść deweloper, który wybudował pobliskie centrum handlowe. Reszta pieniędzy pochodzi z budżetu miasta. Oferty w przetargu można składać do 3 kwietnia. Według planów buspas ma być gotowy do końca roku.
DB