REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Po co nam rondo na Rudnickiego? ZDM wyjaśnia

  16 marca 2023

alt='Po co nam rondo na Rudnickiego? ZDM wyjaśnia'
źródło: ZDM

Ciąg Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego wreszcie przechodzi zapowiadany od lat kapitalny remont. Jednym z najważniejszych elementów inwestycji jest przebudowa skrzyżowania z Kochanowskiego, gdzie powstanie rondo turbinowe. Drogowcy zapewniają, że likwidacja sygnalizacji świetlnej pozwoli znacznie usprawnić ruch.

REKLAMA

Przebudowę blisko dwukilometrowego ciągu Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego na Bielanach Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął we wrześniu zeszłego roku, ale przez kilka miesięcy prace ograniczały się do chodników, parkingów i pasa zieleni. Teraz przechodzą do kolejnego etapu.

Nowe rondo na Bielanach

"Obecnie w tym miejscu funkcjonuje skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Fatalne skrzyżowanie na granicy Bielan i Bemowa. Będzie rondo? Fatalne skrzyżowanie na granicy Bielan i Bemowa. Będzie rondo?
Sytuacja drogowa na skrzyżowaniu Obrońców Tobruku i Powązkowskiej jest nieciekawa. Popękana jezdnia, nierówne chodniki, słabe oświetlenie - oto główne bolączki kierowców i pieszych. Jest szansa, aby to zmienić.
Jest ona stara i mocno wyeksploatowana. Oznacza to, że nie można wdrażać na niej skomplikowanych wielowariantowych programów lub koordynować jej z innymi światłami. Nie pobiera też informacji o ruchu pojazdów (z kamer lub pętli indukcyjnych), żeby się do niego adaptować na bieżąco. Stare urządzenia są też oczywiście potencjalnie bardziej podatne na awarie" - tak drogowcy piszą o skrzyżowaniu Rudnickiego z Kochanowskiego.

Skrzyżowanie w formie zbliżonej do obecnej działa nieprzerwanie od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku i nie jest dostosowane do obecnego natężenia ruchu. Organizacja ruchu jest kolizyjna, zwłaszcza w przypadku skręcania w lewo. Odbija się to na płynności i bezpieczeństwie ruchu. To szczególnie ważne biorąc pod uwagę, że tą trasą poruszają się również autobusy komunikacji miejskiej, w tym długie pojazdy przegubowe.

Zapraszamy na zakupy

Co to jest rondo turbinowe?

"Sytuację uzdrowić ma budowa ronda. Po analizach taka organizacja ruchu została wybrana jako optymalna. Alternatywą jest całkowita wymiana sygnalizacji świetlnej. To wydatek rzędu kilku milionów złotych, który nie rozwiązuje wszystkich problemów tego miejsca" - wyjaśnia ZDM.

Rondo zapewni bezkolizyjny przejazd dla wszystkich uczestników ruchu, w tym autobusów. Nie będzie to jednak zwykłe rondo, a turbinowe. Jego konstrukcja wymaga od kierujących zajęcia odpowiedniego pasa ruchu tuż przed wjazdem. Skrzyżowanie wymaga też pilnej wymiany nawierzchni. Nowa nawierzchnia zostanie odpowiednio wzmocniona, aby efekt prac utrzymał się przez kolejne lata.

REKLAMA

Rowerem przez Bielany

Dookoła ronda wyremontowane zostaną wszystkie chodniki. Rondo turbinowe wymaga tego, aby przed wjazdem były dwa pasy ruchu, jednak jego konstrukcja wymusza na kierowcach znaczne zmniejszenie prędkości, dzięki czemu bezpieczeństwo zostanie zachowane. Na przejściach dla pieszych zostaną wybudowane azyle między jezdniami.

Również rowerzyści zyskają na przebudowie. Układ tras rowerowych oraz ich nawierzchnia nie spełniają współczesnych standardów projektowych. Droga rowerowa wykonana jest z kostki betonowej i brakuje przejazdu w poprzek Rudnickiego. Dodatkowo zlikwidowany zostanie niefunkcjonalny ciąg pieszo-rowerowy na Kochanowskiego biegnący od skrzyżowania z Rudnickiego do końca ulicy. Ruch rowerowy zostanie poprowadzony po jezdni. Rowerzystów na jezdnię sprowadzać będą jednokierunkowe łączniki w rejonie ronda. Kilkanaście metrów przed nimi zostanie zainstalowany próg zwalniający, potrzebny również ze względu na planowane nowe przejście dla pieszych na wysokości Literackiej.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Marian

16.03.2023 15:33

C40, blokady, blokady, blokady.
Kochanowskiego od lat jest lokalna dróżką teoretycznie Tempo30, faktycznie ze spowalniaczami Tempo10, więc bez problemu mogą tam furmanki jeździcic a pasterze pędzić bydło. Nie ma potrzeby trwonic kasy.

# Damian

16.03.2023 22:12

Problem leży zupełnie gdzie indziej. Za darmo ZTM podpowiem. 1. Wjazd w ulice Literacka/Kochanowskiego z Broniewskiego i trasy s8. 2. Wjazd z Kochanowskiego i Literacka (nie od razu do S8) tylko dalej do Ronda Mączka/Powazkowska. To załatwi wszystkie sprawy. Teraz w okolicy Literacka/Kochanowskiego jest jak jak na deptaku. Można spacerować środkiem ulicy. Taka reorganizacja (powrócenie do tego co było kiedyś) umożliwi tez sprawne rozebranie i wywóz wielkiego obiektu Gazpromu i pozwoli wybudować nowe osiedle w tym miejscu bez rozjeżdżania ronda i lokalnych dróg które właśnie naprawiajcie. Nie ma za co

# WrednyKot

17.03.2023 18:09

"Co to jest rondo turbinowe"? śródtytuł, po czym w całym akapicie jedno zdanie w potoku niezwiązanych z nim informacji "Jego konstrukcja wymaga od kierujących zajęcia odpowiedniego pasa ruchu tuż przed wjazdem". Dat's gut sheeet! :D

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024