Od lat czekają na asfalt. "Mamy dość jazdy i chodzenia po błocie"
23 stycznia 2023
Mieszkańcy ulicy Aluzyjnej na warszawskiej Białołęce już od ponad 20 lat czekają na wyasfaltowanie kawałka jezdni. Uważają, że samorząd ignoruje ich potrzeby.
- Błotnista część ulicy Aluzyjnej. Żeby nie było wątpliwości: Aluzyjnej w mieście Warszawa. Oto ulyca w stolycy! Czy naprawdę nie można położyć chociaż płyt betonowych? Czy 20 lat to za mało? Ile władze Warszawy jeszcze potrzebują czasu? Kolejne 20? Stan tej drogi, a właściwie brak stanu świadczy o tym, gdzie mają mieszkańców władze Warszawy.
Progi zwalniające na kolejnej ulicy
Władza zawsze wsłuchuje się w głos mieszkańców? Niekoniecznie. Czasami cel jest taki sam, lecz sposoby jego uzyskania zgoła odmienne.
Wstyd - napisał na portalu społecznościowym były członek rady osiedla.
Aluzyjna czeka na asfalt
Jak komentują mieszkańcy sąsiednich bloków, krótki odcinek drogi to nie tylko błoto, ale również kurz i brud roznoszący się po całej okolicy.
- Osobiście podzielam opinię części mieszkańców, że miasto nie musi budować w nieskończoność miejsc parkingowych, ale ulice i chodniki już tak. Nie może być tak, że przez 20 lat stan drogi jest taki, jak widać. Dziwi mnie również to, że władzom miasta uchodzi na sucho ignorowanie co najmniej 5-6 tysięcy mieszkańców - słyszymy.
Jednak nie wszyscy są zdania, że drogę na wysokości Aluzyjnej 25F w kierunku Wisły trzeba asfaltować. Obecnie jest tam tylko jeden blok mieszkalny.
- Jak do tej pory tą częścią drogi można dojechać jedynie na dziki parking lub pójść na spacer nad Wisłę. Chyba władze są zdania, że nie ma konieczności szykowania czegoś więcej - komentuje kolejna osoba.
Przedłużą ulicę Aluzyjną
- Przedłużenie ul. Aluzyjnej na odcinku o długości około 200 metrów od istniejącej nawierzchni bitumicznej do wysokości zjazdu na inwestycję niedrogową ma zostać wykonane w tym roku, niezwłocznie po zakończeniu budowy infrastruktury podziemnej - informuje rzeczniczka białołęckiego ratusza Marzena Gawkowska.
Jak się dowiadujemy, drogę wraz z zatokami postojowymi, chodnikiem, ścieżką rowerową i oświetleniem wykona inwestor prywatny w oparciu o specustawę drogową, na podstawie umowy zawartej z urzędem dzielnicy. Prawo zobowiązuje deweloperów do budowy lub przebudowy dróg publicznych w okolicy swoich inwestycji.
(db)
.