REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj

  9 maja 2016

alt='3,5 mln zł rocznie na autobus dublujący tramwaj'

Niedawno mieszkańcy Bemowa wywalczyli pozostawienie linii 184, dublującej tramwaje na długości 8,5 km. Sprawdziliśmy, ile to kosztuje.

REKLAMA

O wyższości tramwajów nad autobusami można dyskutować, jednak w ostatnich dekadach większość dużych miast Europy stawia na te pierwsze. Dołączyła do nich także Warszawa, która zgodnie z najwyższymi standardami zbudowała linię na Tarchomin i brakujący odcinek torów na Powstańców Śląskich. Na Jelonkach i Bemowie szynowa linia "jedenastka" miała zastąpić spalinową 184:

- Zaproponowaliśmy wycofanie linii 184 z ulicy Powstańców Śląskich, ponieważ jej 8,5-kilometrowy odcinek trasy pokrywa się z połączeniem tramwajowym - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Na korzyść tramwajów przemawiały wysoka częstotliwość kursowania, duża liczba miejsc oraz mniejszy wpływ utrudnień w ruchu drogowym na regularność kursów.

Według projektu ZTM 184 miało nadal kursować z Młocin na Szczęśliwice, ale omijać większość Bemowa ulicami Wrocławską, Radiową, Dywizjonu 303 oraz łukiem przez Wolę i Ochotę. Większa częstotliwość kursów (10-12 minut w szczycie) nie przekonała pasażerów, którzy opowiedzieli się za pozostawieniem linii na starej trasie. ZTM spodziewając się spadku liczby pasażerów zmniejszył jednak liczbę kursów i teraz 184 kursuje co 20 minut. Niska częstotliwość i spowodowane długą trasą opóźnienia sprawiają, że pasażerów ubywa.

Obecnie autobusy dublują tramwaje od skrzyżowania al. Reymonta z Broniewskiego na całej długości Powstańców Śląskich i odcinku Połczyńskiej, aż do węzła Wolskiej z Redutową. To łącznie 8,7 km. W odróżnieniu od tramwaju 184 daje jednak możliwość dotarcia bez przesiadki do Dworca Zachodniego i na Szczęśliwice. Jak podaje ZTM, utrzymanie tej linii autobusowej kosztuje 3,58 mln zł rocznie, a na cięciu kursów zaoszczędziliśmy tylko ok. 250 tys. zł rocznie. W przeliczeniu na liczbę pasażerów to prawdopodobnie najdroższa linia w dzielnicy. Czy liczba pasażerów, korzystających z autobusów między Jelonkami a Dworcem Zachodnim i ul. Szczęśliwicką jest rzeczywiście na tyle duża, że nie mogą oni obyć się bez przesiadki?

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (15)

# ggg

09.05.2016 22:17

A ja tęsknię za 506 wciąż. Szybka linia, często jeździła, do centrum. Teraz z Jelonek nie można się wydostać. No chyba, że z 3 przesiadkami.

# pfff

10.05.2016 08:08

Już się nikomu nawet pisać nie chce. Dopiero było tyle spotkań i dyskusji na ten temat. A teraz od nowa... Zmęczeniem chcą temat załatwić zapewne. I pewnie sie uda, a Bemowo zamieni się w jeden wielki korek, bo wielu ludzi do samochodów się przesiądzie.
Co za logika.
Mam dość władz Warszawy. Serdecznie.

# kemot

10.05.2016 12:44

Bardzo słuszne obserwacje, ta linia 184 to marnotrawstwo pieniędzy podatników.

REKLAMA

# bemwaw

10.05.2016 14:23

Widać jak Wawie brakuje prawdziwej sieci metra z linią obwodową, ale tego już nie dożyje :)

# pasażer

10.05.2016 19:37

Czy red. Gadomski zatrudnił się jako rzecznik ZTMu?
Może lepiej by napisał jak ZTM tłumaczy brak autobusu na Nowolazurowej,. gdy już wszystkie wcześniej wymyślane preteksty są nieaktualne !!!

# KwZ

10.05.2016 21:25

Trzeba koniecznie uzupełnić, że z Jelonek na Dworzec Zachodni jest jeszcze 154.
Moim zdaniem to należałoby pokombinować z podzieleniem jeszcze dłuższego 167 i połączeniem części bemowsko-szczęśliwickiej ze 184.

REKLAMA

# waw222

10.05.2016 23:02

Jakoś nie widać żeby 184 jeździło puste. Wręcz przeciwnie. A tramwaj, no cóż wlecze się niemiłosiernie bo nadal w Warszawie priorytet sygnalizacji dla tramwajów to kosmos ...

# bemol

11.05.2016 09:15

Reformę 184 i innych linii autobusowych należy odłożyć do:
- realizacji planowanego połączenia tramwajowego ul. Kasprzaka z ul. Wolską
- dociągnięcia metra do skrzyżowania ul. Górczewskiej z ul. Powst. Śl.
- wprowadzenia priorytetu przejazdu dla tramwajów

# mil

13.05.2016 11:41

pod pretekstem budowy II linii metra, dokładnie 11 czerwca 2011 roku, zlikwidowano 3 pośpieszne linie: 507, 506, 501. Bemowo straciło szybkie połączenia z centrum Warszawy. Masakra! pozostało telepiące się 109!

REKLAMA

# ruyfu

18.05.2016 12:13

A ja się zapytam gdzie na odcinku Kasprowicza-Conrada jest linia tramwajowa lub autobusowa która dubluje się z autobusem nr 184? Bo osobiście nie widzę ŻADNEJ sensownej alternatywy...
No ale artykuł napisać można, a nuż jakieś nożyce się odezwą

# zjelonek

20.05.2016 10:21

#ruyfu napisał(a) 18.05.2016 12:13
A ja się zapytam gdzie na odcinku Kasprowicza-Conrada jest linia tramwajowa lub autobusowa która dubluje się z autobusem nr 184? Bo osobiście nie widzę ŻADNEJ sensownej alternatywy...
No ale artykuł napisać można, a nuż jakieś nożyce się odezwą
Od kasprowicza do Wolczynskiej mozna dojść pieszo , a na Zachodni i Szczęśliwice pojechać swoim samochodem...
Z artykułu i zdjęcia wynika że te pare osób które poczekały 20 minut na 184 jedzie bez biletu...
Ci którzy nie mogli tyle czekać pojechali z przesiadką albo własnym samochodem.
A moze zamiast utrudniać korzystanie ze 184 zwiekszyć czestotliwość i przedłuzyć na lotnisko ?

# pasazer

20.05.2016 18:22

Panie Gadomski co za bzdury. Warszawa stawia na tramwaje nie dlatego ze sa lepsze, szybsze itp (bo nie sa), tylko dlatego, ze sa drogie w zakupie. Do tego dochodzi jeszcze drozsza infrastruktura i jej niekonczace sie remonty (jak zakretu przy Cieplowni Wola). To daje szanse na kolejne wielkie przetargi i duze... no wlasnie (kazdy myslacy chyba wie na co). Sa tez duze miasta europejskie jak Kopenhaga, czy Hamburg, ktore pol wieku temu rozstaly sie z tramwajowym szajsem i maja dzis super komunikacje autobusowa. Wybieram jadace 20 min 506 niz telepiaca i halasliwa sepse z czasem przejazdu do Bankowego 40
minut.

REKLAMA

# jelonki

20.05.2016 21:04

a ja powiem tak: od kiedy jest metro komunikacja autobusowa jest fatalna. kiedyś można było dojechać bez przesiadek z jelonek do międzylesia (125), na sadybę (501), szybko dojechać do centrum (506). reklamowano 190 jako tzw. metrobus kursujący co 5-6 min, obecnie częśtotliwość 190 jest fatalna a autobus rano i po południu nabity na maksa (jeżdze nim codziennie). można by wymieniać dalej bo sytuacja nie dotyczy tylko jelonek. teraz wszystko się skupia na dojechaniu do metra i się robią 2-3 przesiadki żeby dojechać do celu. trochę bez sensu. metro jest super i bardzo potrzebne, ale w wielu przypadkach bardzo utrudniło ludziom życie. ja prawie z metra nie korzystam, a za to mam utrudniony dojazd w wiele innych miejsc w które jeżdze.

# Chochoł

09.12.2016 22:15

Dobrodzieje z ZTM robią dokładnie to samo na ulicy Powstańców Śląskich, co wcześniej na Broniewskiego, gdzie wybili już niemal wszystko do nogi. 103, 112, 121, 132, 520 i pewnie coś się jeszcze znajdzie, a bankowo wśród nocnych. Biczują nas tym nieświeżym tramwajem, jak nie z lewej to z prawej strony. Nie dość, że nie ma linii do Śródmieścia to jeszcze jakiś cymbał jerychoński, wyśnił w nocy i wprowadził skrzywione projekcje w życie, dzieląc autobusowym rowem mariańskim Bemowo z Bielanami. Skoro pasażerowie chętniej wybierali 184 od 11 to nie można, było wysilić intelektu i posłać tych nadliczbowych składów, gdzieś indziej zamiast nam tu robić drugi Wietnam?! Przeżyłem już Skwarę i Klimczaka serwujących bajaderę na łamach Echa, nawet Krajnow nieco przybastował, a teraz pani Potocka zaczyna swoje trele! Czy jest chociaż jeden, ogarnięty radny na terenie Bemowa, który może nawiązać kontakt ze swoim odpowiednikiem na Bielanach i położyć kres temu festiwalowi hipokryzji ZTM?!

# yelonkers

13.12.2016 11:50

#jelonki napisał(a) 20.05.2016 21:04
a ja powiem tak: od kiedy jest metro komunikacja autobusowa jest fatalna. kiedyś można było dojechać bez przesiadek z jelonek do międzylesia (125), na sadybę (501), szybko dojechać do centrum (506). reklamowano 190 jako tzw. metrobus kursujący co 5-6 min, obecnie częśtotliwość 190 jest fatalna a autobus rano i po południu nabity na maksa (jeżdze nim codziennie). można by wymieniać dalej bo sytuacja nie dotyczy tylko jelonek. teraz wszystko się skupia na dojechaniu do metra i się robią 2-3 przesiadki żeby dojechać do celu. trochę bez sensu. metro jest super i bardzo potrzebne, ale w wielu przypadkach bardzo utrudniło ludziom życie. ja prawie z metra nie korzystam, a za to mam utrudniony dojazd w wiele innych miejsc w które jeżdze.

Mam to samo. Jelonki są najbardziej gnębioną częścią Bemowa przez ztm, a władze dzielnicy mają to w d...

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024