REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

ZTM proponuje: 105 skrócone, powrót 106
REKLAMA

źródło: ZTM


REKLAMA

ZTM proponuje: 105 skrócone, powrót 106

Co przedłużenie metra pod Górczewską ma wspólnego z autobusem jadącym Połczyńską i Wolską? Wraca dyskusja o popularnej linii obsługującej Jelonki i Odolany.

REKLAMA

105 działa jako linia łącząca rejon Lazurowej ze ścisłym centrum Warszawy od końca lat 50. Trasa zmieniała się od tego czasu wielokrotnie, jednak zawsze wiodła z zachodniego skraju Jelonek i kończyła się w pobliżu Dworca Centralnego. W 2009 roku Zarząd Transportu Miejskiego skierował 105 na trasę uznawaną przez wielu pasażerów za najlepszą: ze Starego Bemowa ulicami Kaliskiego, Lazurową, Połczyńską, Wolską, Kasprzaka, Prostą, Świętokrzyską, Plater, Al. Jerozolimskimi i Bracką na pl. Trzech Krzyży. Dziś autobus kursuje na Powiśle, ale już w kwietniu trasa może zostać skrócona.

ZTM proponuje

Na pierwszy rzut oka 105 nie ma nic wspólnego z otwarciem stacji metra Płocka, Młynów i Księcia Janusza. ZTM chce jednak skorzystać z okazji i po raz kolejny omówić z pasażerami propozycję skrócenia trasy do ronda Daszyńskiego. Problem tłoku miałyby rozwiązać dodatkowe poranne kursy dla Odolan, rozpoczynające się przy Cmentarzu Wolskim. W porannym szczycie autobusy kursowałyby z Jelonek co 5 minut, zaś na odcinku Cm. Wolski - Rondo Daszyńskiego co 2-3 minuty. W szczycie popołudniowym 105 odjeżdżałoby (już bez kursów "odolańskich") zawsze co 4 minuty, a poza szczytem - co 10 minut.

Za dojazd na Powiśle odpowiedzialne byłoby reaktywowane 106. Trasa wiodłaby z Młynowa przez Płocką, Wolską, Skierniewicką, Siedmiogrodzką, Grzybowską, Królewską, Krakowskie Przedmieście, Tamkę i Dobrą do pętli Browarna. Jak łatwo zauważyć, autobus przejąłby najbardziej zakorkowany odcinek trasy 105, na czele z Tamką. Kursy w godzinach szczytu porannego odbywałyby się co 10 minut, popołudniowego - co 12 minut, poza szczytem i w weekendy - co 15 minut.

Przed nami konsultacje

Konsultacje w sprawie nowych tras autobusów na Woli i Bemowie rozpoczną się 10 grudnia od czatu z Wiesławem Witkiem, dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego. Swoje uwagi można zgłaszać także drogą mailową na adres konsultacje@ztm.waw.pl. W przyszłym roku odbędą się spotkania konsultacyjne na Woli, Bemowie i w Śródmieściu. Zespół ZTM będzie dostępny do rozmowy w cztery oczy, prowadzonej nad wydrukowanymi na dużych arkuszach mapami proponowanych zmian. Opinie będą zbierane do 9 lutego.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

ZTM proponuje: 105 skrócone, powrót 106

źródło: WTP


ZTM proponuje: 105 skrócone, powrót 106

źródło: WTP






05.12.2019 20:52 #flow
Powrót 106? Chętnie, ale 106 jeździł na zupełnie innej trasie.
06.12.2019 10:48 #Sabotaż czy idiotyzm?
W tym przypadku wyjątkowo zgadzam się z ztm - chociaż faktem jest, że burdel który teraz próbują sprzątać, zrobili oni sami - co w moim przekonaniu stawia pod znakiem zapytania jakość pracy urzędników tej instytucji. No bo gdyby 105 zostało na starej trasie z Centralnego na Bemowo (wzmocnione 305-tką Górczewska - R. Daszyńskiego), a 109 pojechało trasą Górczewska - Płocka - Prosta - Tamka na Powiśle, dzisiaj bez robienia rewolucji można byłoby stopniowo skracać 109. Nowe 106 połączy obszary o niewielkiej aktywności ruchowej i pod tym względem linia będzie spójną (eliminacja problemu tłoku na pewnych odcinkach). Pojedzie również w dużej części swoją historyczną trasą komunikując Wolę i Mirów z rejonem Traktu Królewskiego. Że nie na Jelonek? Dobrze. Czas zaciera pamięć. Może więc warto przypomnieć drugą połowę lat 80 i weekendy z czterema autobusami 106 kursującymi co 20 min ulicą Człuchowską. Linia była przekleństwem zesłanym na Osiedle Lazurowa i Górczewska po likwidacji dawnej pętli na Człuchowskiej. W miejsce pospiesznego K, 163 oraz szczytowych 305 i 309, pojawiło się cholerne 106 z częstotliwością PKS u. Dopiero rok 1992 wraz z uruchomieniem tramwaju na Powstańców, przyniósł oczekiwaną zmianę (tak wtedy nie było ztm i zmiany były generalnie in plus). Za 163 na Mokotów pojechała 10 i za 506 do ONZ również ona. Wówczas 506 trafiło wraz ze 189 na Człuchowską, a 106 po kilkunastu latach straciło ostatecznie zainteresowanie ze strony pasażerów. Dzisiaj wskutek idiotycznych działań ztm likwiduje się połączenie Jelonek z Żoliborzem (28 a w łepetynach ztm kołach się i 112). Nadal nie wypracowane połączenia autobusowego z Człuchowskiej prosto do centrum i pierwszej linii metra. Zostawia się natomiast 190 dublujące metro na długiej trasie na Targówek, gdzie podróż z przesiadką (oczywiście jedną) ma sens. Panie Witek do ciężkiej cholery, czy uruchomienie linii autobusowej dużej częstotliwości z ograniczoną liczbą przystanków na trasie z Jelonek przez Człuchowską i Świętokrzyską do Metra Świętokrzyska i Centrum (powrót Metro Centrum - Al. Jerozolimskie - E. Plater - Świętokrzyska - Prosta...) przekracza możliwości intelektualne zastępów Pańskich urzędników. I proszę darować sobie opowieści o braku autobusów na taką linię. Po likwidacji 190 i 109 autobusów będzie tyle że połączenie mogłoby funkcjonować z częstotliwością co minutę.
06.12.2019 14:19 #zjelonek
"Za dojazd na Powiśle odpowiedzialne byłoby reaktywowane 106"
Przecież proponowana trasa w kierunku Powiśla nie ma nawet 1 wspólnego przystanku ze 105 !
Dlaczego 105 nie może pojechać Wolską ( przy stacji metra Płocka ) i dalej Skierniewicką i Siedmiogrodzką do dotychczasowej trasy, a zamiast idiotycznych "kursów" skróconych" nie mogą być 3-setki , jedna przez Odolany , druga z Chrzanowa ?
Ale co tu pisać , jakie konsultacje - będzie tak jak stronie WTP , żeby kolejne kilkaset osób wsiadło do swoich samochodów żeby się nie przesiadać. A może kilka tysięcy - dla ZTM-WTP co za różnica.
06.12.2019 14:29 #qvertz
Usuwanie "nadmiaru" autobusów z komunikacyjnej mapy miasta, bo tak należy rozumieć te ciągłe i bardzo niekorzystne dla pasażerów zmiany, wynikają wprost z dążenia do oszczędności w budżecie. Nie da się ukryć, że nieudolna polityka władz miasta prowadzi do nadmiernego zadłużenia, co powoduje, że nie można poprawiać miejskiej infrastruktury. Przed wojną w ciągu zaledwie 5 lat poprzedzających agresję niemiecką na Polskę, Warszawa rozwijała się w tempie niewiarygodnym. A warto przypomnieć, że były to lata bezpośrednio po wielkim kryzysie gospodarczym. Dziś mamy światową koniunkturę, ale Warszawa nie rozwija się w takim tempie, jak by mogło to wynikać ze statystyk. Więc jednak mamy tu do czynienia z nieudolnością władz oraz ich wrogiej ideologicznie postawy wobec polityki władz państwowych.
10.12.2019 23:43 #abc
Od 2 lat przesiadłem się do samochodu i od 2 lat nie choruję na grypę w okresie zimowym. Mimo korków jestem szybciej w pracy, bo się nie przesiadam od kiedy wycofali 167 i E2 z Bemowa. I do burdelu jaki robi ZTM nie wrócę.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

1-pokojowe sprzedam
 cześć Oddaję do dyspozycji każdą poważną osobę, która jest w stanie spłacać na czas pożyczki w wysokości od 5000 PLN do 50 000 000 PLN z wyjątkową stawką 2% rocznie na okres zwrot od 1 do 30 lat. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami bezpośrednio przez email: celine.jacques223@gmail.com

4-pokojowe sprzedam
 Wyjątkowa oferta pożyczki Pożyczki udzielamy od 2 000 do 12 000 000 EUR bez protokołu jakiejkolwiek osobie fizycznej lub prawnej; osoby fizyczne lub właściciele firm. Jeśli chcesz skorzystać z kredytu lub finansowania na realizację swoich projektów, nie martw się! Udzielimy Ci pożyczki maksymalnie po 48 godzinach. Kontakt: laurabettery@gmail.com

Oddam za darmo
 Wygrałam bon na 500 zł na zakupy do wykorzystania w każdym sklepie Rossmann w Polsce. Niestety otrzymałam go będąc zagranicą gdzie na codzień mieszkam i nie jestem w stanie wykorzystać jego wartości. Chętnie oddam go w ręce osoby, która wykorzysta bon ponieważ niedługo kończy się data ważności skorzystania z tej okazji. Zainteresowanych zapraszam do napisania wiadomości mailowej gdzie przekażę bon drogą internetową.

Administrowanie nieruchomościami
 Oferta pożyczki na Twoje projekty. Jestem osobą fizyczną, która chce udzielać pożyczek (od 5000 do 25 000 000 EUR) każdemu, kto jest w stanie spełnić warunki mojej oferty. Odsetki wynoszą 2% rocznie. Jestem w stanie zadowolić moich klientów w ciągu maksymalnie 48 godzin. E-mail: kimdescamper@gmail.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA