Parking P+R miał powstać razem z metrem. Czekamy już trzy lata
23 listopada 2022
Choć decyzja o budowie stacji metra Trocka zapadła kilkanaście lat temu, zaś pasażerowie już od trzech lat mogą z niej korzystać, sąsiedni parking park&ride nadal pozostaje w sferze marzeń.
W związku z licznymi pytaniami mieszkańców Targówka i osób dojeżdżających do stacji Trocka sprawą zainteresował się przewodniczący rady dzielnicy Michał Jamiński. Czy i kiedy powstanie obiecany parking przy stacji metra?
P+R Trocka wciąż w planach
Czytając wyjaśnienia Zarządu Transportu Miejskiego można odnieść wrażenie, że urzędnicy przespali zakończoną trzy lata temu budowę metra na Targówek. Zamówione za pieniądze podatników dokumenty dotyczące parkingu są już nieaktualne.
Dojście do absurdalnego przystanku kolejowego po kostki w błocie
Choć trwająca od 2017 roku budowa stacji kolejowej Warszawa Targówek ostatecznie została zakończona przed rokiem, urzędnicy do tej pory nie zadbali o odpowiednie dojście do niej. Pasażerom pozostaje brnięcie do pociągu po kostki w błocie, w dodatku przez chaszcze.
To było do przewidzenia. Tylko spójrzcie na zdjęcia
Czy dach stacji metra może służyć jako substytut skateparku? Okazuje się, że tak. Wystarczy wybrać się na Bródno i Zacisze, gdzie młodzież na zadaszeniu stacji urządziła sobie świetną zabawę. Problem w tym, że jest ona mało bezpieczna, a sam dach stacji metra nie został do tego zaprojektowany.
- Z powodu zmiany w przepisach budowlanych oraz środowiskowych posiadane przez nas dokumenty (m.in. studium wykonalności) muszą być zaktualizowane. Przystąpimy do tego nie wcześniej niż w 2023 roku - informuje ZTM.
Mało tego. Jak się dowiadujemy, P+R Trocka nie jest już priorytetem. Urzędnicy za główny cel inwestycyjny obrali sobie budowę wielopoziomowego parkingu na... Bródnie. ZTM czeka teraz na decyzję środowiskową. Następnie wystąpi o zabezpieczenie pieniędzy w budżecie miasta i ewentualne dofinansowanie unijne. Po zapewnieniu finansowania rozpisany zostanie przetarg na projekt i budowę parkingu. Budowa parkingu zajmie szacunkowo kolejne trzy lata.
Samochodem do metra
- Warto dodać, że jednym z założeń systemu parkingów P+R jest ich lokalizacja przy dużych węzłach przesiadkowych, na pętlach szybkiej komunikacji publicznej, blisko granicy miasta lub jego strefy śródmiejskiej. Obecnie planowany parking P+R Trocka przestał spełniać taką rolę na rzecz parkingu przy stacji Bródno - przekonuje ZTM.
Jak dodają urzędnicy, parking przy Trockiej pełniłby jedynie rolę uzupełniającą w przypadku zapełnienia parkingu przy stacji Bródno. Trudno sobie wyobrazić, by kierowcy decydowali się jechać w takiej sytuacji aż na Targówek. Ze względu na nietypowy przebieg linii metra bardziej prawdopodobne jest, że kierowcy parkowaliby na trawnikach w rejonie Kondratowicza i Rembielińskiej.
(db)
.