REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Zjazd z mostu

  28 kwietnia 2006

Wiadukt trasy Toruńskiej jest newralgicznym węzłem w drodze na Tarchomin i dalej do Legionowa. Problem wjazdu na wiadukt od strony Tarchomina został tymczasowo rozwiązany (korki są wzdłuż całej trasy, ale nie są skumulowane na wjeździe). Pomogło zdecydowanie zmienienie geometrii wjazdu i zarezerwowanie pasów tylko dla autobusów.

REKLAMA

Ale podróżowanie na Tarchomin z miasta jest trudne. W godzinach powrotu z pracy trudno przejechać mostem już od Marymontu i od Wisłostrady. Tworzą się korki wynikające z niedrożnych zjazdów w stronę Tarchomina oraz w stronę Bródna. Zjazd w stronę Tarchomina jest wąski, długi, położony "na III piętrze" nad ulicą Modlińską i trasą Toruńską. Ten zjazd działa w sposób optymalny, żadne "poszerzanie" nie wchodzi w grę bez gruntownego remontu i przebudowy.

Nawiasem mówiąc, stan naszych wiaduktów i mostów jest opłakany - widać to w wiosennym słońcu. Może trzeba przeprowadzić konserwację, nie czekając na duży remont?

Budowla jest zniszczona i tylko patrzeć, jak będzie trzeba robić remont. Nasu-wają się pomysły co zrobić z tym problemem:

  1. Wykorzystać zjazd na ulicę Jagiellońską w stronę miasta,
  2. Dobudować nowy zjazd na ulicę Modlińską,
  3. Wybudować nowy most,
  4. Dobudować zjazdy z mostu po stronie praskiej i arterię dojazdową.
Ostatnie dwie możliwości wymagają decyzji strategicznej, podejścia profesjonal-nego, studium wykonalności, licznych uzgodnień, a nade wszystko są niezbędne duże pieniądze.

Przedstawię jedną propozycję. Zaznaczam, że to jest pomysł, który wymaga dopracowania, ale może być szybko zrealizowany.

W zasadzie to tylko zmiany organizacyjne, dostosowanie wyjazdu i zrobienie sygnalizacji świetlnej.

Proponuję wykorzystać zjazd w stronę ul. Jagiellońskiej, przygotować miejsca do zawracania i sygnalizację świetlną. Wskazane jest, aby zrobić miejsce do zawracania szeroko, z co najmniej dwoma pasami ruchu (jeden pas do jazdy na wprost). Warunkiem koniecznym jest umiejscowienie przejazdu blisko wiaduktu.

To wszystko jednak jest "łataniem dziury" i trzeba w końcu zastosować rozwiązanie ostateczne - nowy most, metro albo kolej!

Maciej Iwaszkiewicz
miwaszk@wp.pl

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024