REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Za mało miejsca na pętlę? Są sposoby

  20 stycznia 2015

alt='Za mało miejsca na pętlę? Są sposoby'
źródło: YouTube/ OnlineDiverse

Częstym argumentem, podnoszonym przeciwko poprawieniu komunikacji autobusowej na Zielonej Białołęce i w wielu innych miejscach w Warszawie jest zdanie: "Bo nie ma miejsca na pętlę". Są na to sposoby.

REKLAMA

Pierwszy sposób jest mało widowiskowy i mało odkrywczy, a jednak w Warszawie prawie nie stosowany. To pętla uliczna, czyli po prostu zatoka na ulicy, z której autobus wyjeżdża, objeżdżając cały kwartał. Na Białołęce jest to rozwiązanie stosowane np. Tarchominie, gdzie E-4, 133 i 152 wykorzystują do powrotu na trasę pobliską ul. Ćmielowską. Najpierw trzeba jednak mieć ten kwartał, który można objechać...

I tu pojawia się sposób drugi, rodem z baskijskiego Bilbao. Średniej wielkości autobusy miejskie, podobne do warszawskich solbusów solcity 10, wjeżdżają tam w ślepą ulicę, zakończoną rondem. Rondo obraca się, odwracając pojazd, który rusza w drogę powrotną. Skomplikowane? Nie, skoro jest know-how. Drogie? Być może, ale z pewnością opłacalne. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.

Naprawdę zbyt innowacyjne na Warszawę?

DG

 

Komentarze (18)

# katabolizm

20.01.2015 11:58

u nasz nie zda egzaminu ukradną w pierwszą noc.

# majex

20.01.2015 12:09

- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.
Rozczulają mnie te ich odpowiedzi. Przecież wiemy, że nie planujecie. Sęk w tym, żebyście zaczęli planować/mysleć/liczyć, wy durnie z ZTM.

# pasazer

20.01.2015 17:33

dla ztm najważniejsze są - potoki. Potoki ludzi, potoki potu spływające na pozostałych pasażerów. Jak bardzo trzeba być ściśniętą sardynką, aby im się opłacało cokolwiek?

REKLAMA

# Olesinianin

20.01.2015 18:27

Jestem za utworzeniem takiej pętli na Olesinie!

# asder

20.01.2015 21:05

pomysleliscie co z takim systemem dzieje sie zimą? jak jest ubity snieg czy lód? to nie jest mozliwe w naszej strefie klimatycznej

# Zipa Dumna

20.01.2015 21:26

Zgadzam się z #asderem. Takie ustrojstwo będzie działało najwyżej do pierwszego mrozu. Potem woda, która wcieknie do takiego urządzenia, zamarznie i rozsadzi elementy mechanizmu.

REKLAMA

# qwe

21.01.2015 01:33

Nie planujemy bo kosztuje więcej niż puszka farby i pędzel. Te dwie rzeczy są nagminnie stosowane przy budowie bus-pasów i ścieżek rowerowych. Mają za to niepodważalną zaletę: niska cena. Reszta kasy będzie na pensje.

# To4Yo

21.01.2015 07:33

Po co w ogóle taki artykuł? Czy to takie ważne że mają coś w Bilbao?
To może jeszcze artykuł o pociągach na oponach a potem tez zapytajcie ZTM czy zamierzają budować ... -.-

# Fredek

21.01.2015 08:12

Bilbao to wąskie uliczki, domy i pagówrki, a Białołęka , szczególnie Zielona, to płaściutkie pola. I tylko jedna wymówka władz dzielnicy i ZTM i ZDM- nic nie da się zrobić, bo tereny prywatne, prawda burmistrzu Smoczyński? Gdzie Kartograficzna? Taka fajna wymówka na brak nowych dróg na Białołece i remont tych głównych bez poboczy, chodników i latarni. No ale jest władza na 4 lata, więc można nic nie robić w tym temacie.

# xxx

21.01.2015 08:38

#Fredek napisał(a) 21.01.2015 08:12
Bilbao to wąskie uliczki, domy i pagówrki, a Białołęka , szczególnie Zielona, to płaściutkie pola. I tylko jedna wymówka władz dzielnicy i ZTM i ZDM- nic nie da się zrobić, bo tereny prywatne, prawda burmistrzu Smoczyński? Gdzie Kartograficzna? Taka fajna wymówka na brak nowych dróg na Białołece i remont tych głównych bez poboczy, chodników i latarni. No ale jest władza na 4 lata, więc można nic nie robić w tym temacie.

Koszt wykupu gruntów pod pętle może być wyższy niż takiego urządzenia

# pasażer

21.01.2015 11:30

W naszym "takim klimacie" trzeba poprostu podgrzać podloże.
Ale to trzeba chcieć

# ZTM

21.01.2015 12:20

Jasne. I do tego nad wszystkim trzeba zbudować zadaszenie, a obok oczywiście budynek dla obsługi technicznej, całodobowej ochrony i pracowników firmy sprzątającej. Dzięki za podsunięcie kolejnego świetnego pomysłu na uzasadnienie zwiększenia zatrudnienia w ZTM. Nasi bezrobotni członkowie rodzin już czekają na te dodatkowe etaty.

# dddd5442

21.01.2015 13:40

#majex napisał(a) 20.01.2015 12:09
- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.
Rozczulają mnie te ich odpowiedzi. Przecież wiemy, że nie planujecie. Sęk w tym, żebyście zaczęli planować/mysleć/liczyć, wy durnie z ZTM.

durnie głupki i co jeszcze pani Inżynier !!! jak Pani to widzi w - 10 stopni C :) Ciekawi mnie to prosze mi o tym opowiedzieć i wyjaśnić działanie tego urządzenia w Polskich warunkach pogodowych

# PKP

21.01.2015 13:43

Obrotówki są na kolei i działają w naszych warunkach pogodowych

# sardynka

21.01.2015 17:16

z tej samej seri są odpowiedzi odnosnie długości składów SKM-ek,bo peronyna Choszczówce i Płudach są za krótkie.-za krótki to ktoś ma rozum w ZTM-E żeby zarządzać transportem publicznym.- jak za krótkie to trzeba je przedłużyć technologi NASA do tego chyba nie potrzeba.

# Olesinianka

21.01.2015 21:08

Przecież jest pętla na Olesinie!

 tarantula01

23.01.2015 01:00

Na za krótkie perony w Choszczówce jest sposób. Na początku wyjaśnienie: jakie za krótkie? Mają: 200 m i mieści się przy nich skład złożony z 10 wagonów. Nasza SKM-ka ma jednak 6 wagonów i może stanąć jeden skład, bo 2 składy (12 wagonów) się nie zmieszczą. Było kupić 5-wagonowe składy i nie byłoby problemu, zwłaszcza że PKP PLK S.A. pytało się przewoźników o długość peronów jakie ma wykonać i takie np. KM kupiło składy 4-wagonowe, aby 2 składy miały 8 wagonów.
Co do ochrony tego urządzenia, to nie potrzeba stróżówki, itp. Wystarczy monitoring + szybka brygada interwencyjna w razie konieczności.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

23.01.2015 01:00

Na za krótkie perony w Choszczówce jest sposób. Na początku wyjaśnienie: jakie za krótkie? Mają: 200 m i mieści się przy nich skład złożony z 10 wagonów. Nasza SKM-ka ma jednak 6 wagonów i może stanąć jeden skład, bo 2 składy (12 wagonów) się nie zmieszczą. Było kupić 5-wagonowe składy i nie byłoby problemu, zwłaszcza że PKP PLK S.A. pytało się przewoźników o długość peronów jakie ma wykonać i takie np. KM kupiło składy 4-wagonowe, aby 2 składy miały 8 wagonów.
Co do ochrony tego urządzenia, to nie potrzeba stróżówki, itp. Wystarczy monitoring + szybka brygada interwencyjna w razie konieczności.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# inż. Jack

23.01.2015 14:26

#dddd5442 napisał(a) 21.01.2015 13:40

durnie głupki i co jeszcze pani Inżynier !!! jak Pani to widzi w - 10 stopni C :) Ciekawi mnie to prosze mi o tym opowiedzieć i wyjaśnić działanie tego urządzenia w Polskich warunkach pogodowych
a jak na dworzu masz -10, to ile masz w domku? a jak sądzisz, dlaczego?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024