REKLAMA

Wola

różne »

 

Wolska bez buspasa albo... jednokierunkowa? Pomysły aktywistów

  18 maja 2018

alt='Wolska bez buspasa albo... jednokierunkowa? Pomysły aktywistów'
źródło: ZDM

Kolejny głos w sprawie losów ulic na Woli po zakończeniu budowy metra. Tym razem poznaliśmy opinię Woli Mieszkańców.

REKLAMA

Jeśli nie liczyć mało wydolnego przejazdu kolejowego na Strąkowej, ciąg Wolska-Połczyńska jest jedynym połączeniem Woli i Jelonek. Dlatego propozycja zwężenia odcinka jezdni, zgłoszona właśnie przez Wolę Mieszkańców, z pewnością wywoła dyskusję w obu dzielnicach.

Wąsko na chodniku

- Sporym wyzwaniem dla pieszych jest przedostanie się chodnikiem biegnącym wzdłuż murów Cmentarza Wolskiego, od jego głównej bramy do pętli tramwajowej - pisze Wola Mieszkańców na portalu społecznościowym. Spór o Górczewską. Dla kogo jest metro na Bemowo? Spór o Górczewską. Dla kogo jest metro na Bemowo?
"Patrząc widzą wszystko oddzielnie: że dom, że Stasiek, że koń, że drzewo" - pisał Julian Tuwim. Idealnie opisuje to proces planowania zachodniego odcinka metra, nowej Górczewskiej i całego układu komunikacyjnego Bemowa.
- Przestrzeń przeznaczoną dla pieszych upodobali sobie kierowcy, którzy porzucają tam swoje samochody. Porzucają, bo parkowaniem nie można tego nazwać. Nie zważając na pieszych, mkną wzdłuż trotuaru w poszukiwaniu wolnego miejsca, rozganiając przy tym przechodniów.

Mowa o chodniku, który był niedawno remontowany. Chciało tego ponad 1700 mieszkańców, głosujących nad budżetem partycypacyjnym. Jeżdżący tam kierowcy niszczą infrastrukturę, na którą wydano 172 tys. zł. Jak rozwiązać problem? Wola Mieszkańców proponuje, by drogowcy ustawili uniemożliwiające wjazd na chodnik słupki. Aktywiści proponują też, by urząd dzielnicy porozumiał się z właścicielem nieczynnego Fortu Wola. Zamknięte rok temu centrum handlowe dysponuje dużym parkingiem, ale nikomu nie wolno z niego korzystać.

Zapraszamy na zakupy

Parking zamiast buspasa

Wola Mieszkańców proponuje też zwężenie jezdni Wolskiej prowadzącej w kierunku Jelonek. Istniejący tam buspas prawie na pewno zostanie zlikwidowany w 2023 roku, gdy powstanie cała II linia metra. W jego miejsce mogłyby powstać miejsca parkingowe.

- Chodzi o fragment od Sowińskiego do Fortu Wola - precyzuje Aneta Skubida, aktywistka stowarzyszenia i radna dzielnicy. - To kierunek popołudniowego szczytu, który rozkłada się na kilka godzin. Jest tam po południu luźniej, niż rano na jezdni w stronę centrum. Teraz jest buspas i oczywiście nie chodzi nam o jego likwidację. Zakładamy jednak, że prawdopodobnie zostanie zlikwidowany. Miał powstać na czas budowy metra i zamknięcia Górczewskiej. Ponadto buspasy wzdłuż torów nie są popularnym rozwiązaniem.

REKLAMA

Rewolucyjne pomysły

- Pochylamy się teraz nad całościową wizją przyszłości Wolskiej - mówi Skubida. - Niektórzy z naszych członków mieli pomysł, aby ruch Górczewską odbywał się w jedną stronę, zaś w drugą Wolską. Niestety w ramach konsultacji dotyczących Górczewskiej tak rewolucyjne pomysły nie miały szansy zaistnieć.

- Tak, to jest to, czego chcemy po uruchomieniu metra - ironizuje wolski oddział Kukiz'15. - Zwężenia Obozowej, zwężenia Górczewskiej oraz jeszcze brakuje nam zwężenia Wolskiej.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# AktywisciDoZakładuZamnkietego

19.05.2018 10:44

Czas najwyższy, żeby tych miejskich terrorystów przebadać na głowę i zamknąć w zakładzie zamkniętym.
Brakuje parkingów jak w całym mieście może czas najwyższy ustawić modularne parkingi?
Wolska bez buspasa to wreszcie powrót do stanu normalności ale jedno pasmo pomysły to nawet nie da się tego sensownie skomentować bo inwektywy w różnych niezwykłych wiązankach same cisną się na usta.

# qvertz

20.05.2018 22:20

I pomyśleć, że ta kobieta jest radną. Kompletny odlot umysłowy. Ona nie ma pojęcia, o czym mówi. Wolska i Połczyńska to arterie wylotowe miasta. Je należy usprawniać i poszerzać, by miasto nie stało w permanentnym korku. Oczywiście jakakolwiek likwidacja buspasa nie wchodzi w grę ani teraz ani tym bardziej później. Jest on absolutnie potrzebny mieszkańcom Jelonek, którzy nie będą jeszcze długo połączenia III linią metra z Dworcem Zachodnim oraz Ochotą i Mokotowem. Ta pani wygląda ładnie, ale niezbyt ładnie mówi. Jak widać uroda jak zwykle nie idzie w parze z rozumem.

# Nexus

21.05.2018 11:33

Oni są nienormalni. To, co chcą zrobić to jest dewastacja układu komunikacyjnego w tym rejonie. Buspas tam jest potrzebny.

REKLAMA

# bufetowadopierdla

21.05.2018 17:47

Czerwona swołocz dezorganizuje życie mieszkańcom Stolicy, jak tylko może i wszędzie gdzie się da.Walka z użytkownikami samochodów trwa nieprzerwanie od upadku PRL-u osiągając apogeum za "rządów" "bufetowej" i spółki.Słupki,buspasy,brak miejsc parkingowych i coraz węższe ulice oraz idiotyczne znaki drogowe stawiane tylko po to żeby grabić obywateli ,nakładając na nich kary finansowe.Precz czerwona urzędnicza zarazo !!!

# Ość

25.05.2018 08:18

Pomysły trochę nieprzemyślane i źle przedstawione, ale najzabawniejsze są komentarze... chcą dać ludziom parking to Ci się wkurzają, że jezdnia węższa będzie. A przepraszam kosztem czego mają powstać nowe parkingi? Parków, przedszkoli czy może osiedli? Ja proponuję nowe parkingi na Woli kosztem wszystkich cmentarzy (oczywiście pod warunkiem zachowania na nich przynajmniej 70% dotychczasowej zieleni) ;).
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024