REKLAMA

bemowo back to school 1bemowo back to school 2bemowo back to school 0
Puls Warszawy

bezpieczeństwo »

 

Wciąż giniemy na ulicach. Cała prawda o pieszych

  12 lipca 2019

alt='Wciąż giniemy na ulicach. Cała prawda o pieszych'
źródło: straż pożarna, fot. Mateusz Chruściński

24 osoby zabite, 55 ciężko rannych, 337 z lżejszymi obrażeniami. Tak prezentuje się bilans wypadków z udziałem pieszych za rok 2018.

REKLAMA

mazovia 20250625 2mazovia 20250625 0

- Głównym problemem związanym z bezpieczeństwem ruchu drogowego w Warszawie jest zagrożenie pieszego - czytamy w przygotowanym przez Zarząd Dróg Miejskich raporcie podsumowującym ubiegły rok na stołecznych drogach. - Pomimo podejmowanych działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa pieszego, stale utrzymuje się ono na wysokim poziomie.

W porównaniu z rokiem 2014 liczba wypadków z pieszymi zmalała o 21% a ofiar śmiertelnych wśród pieszych o 39%. Nadal ginie jednak dwóch przechodniów miesięcznie. Jeśli wierzyć komentarzom publikowanym w Internecie przez kierowców, piesi sami są sobie winni. W obiegowej opinii przyczynami wypadków są wtargnięcia na przejścia, przechodzenie poza zebrą, a jesienią także ciemne kurtki. Sprawdźmy, co mówią liczby.

Nie ma wątpliwości

Według policyjnych danych przyczyną aż 64,0% z udziałem pieszych jest nieudzielenie pierwszeństwa przez kierowcę, 9,4% to nieprawidłowe cofanie auta, 6,8% - nieostrożne wejście na jezdnię a 6,3% - przechodzenie w niedozwolonym miejscu, 5,0% - wejście na jezdnię na czerwonym.

- Spośród 381 wypadków z pieszymi, kierujący byli sprawcami 301 wypadków, w tym dwóch sprawców było pod wpływem alkoholu - podsumowują drogowcy. - Częstym i niepokojącym zjawiskiem jest ucieczka sprawcy z miejsca zdarzenia. 22 kierowców zbiegło z miejsca wypadku z pieszym.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Giną emeryci

Przyjrzyjmy się teraz tylko wypadkom śmiertelnym. Główną przyczyną pozostaje nieudzielenie pierwszeństwa (41,7%), ale na drugie miejsce wskakuje przechodzenie na czerwonym (20,8%). Dalej są: nieprawidłowe cofanie (12,5%), przechodzenie w niedozwolonym miejscu (12,5%) i nieostrożne wejście przed jadące auto (8,3%).

Największym problemem są wypadki śmiertelne z udziałem emerytów. Osoby w wieku 65+ stanowią ponad 70% zabitych w ubiegłym roku pieszych. Seniorzy miewają problemy ze wzrokiem, są też bardziej podatni na obrażenia. Drogowcy przyznają również, że emeryci "nie zawsze" stosują się do znaków i sygnalizatorów.

Z policyjnych danych wynika również, że piesi są najbardziej zagrożeni tam, gdzie powinni być całkowicie bezpieczni - na przejściach. Obok nieostrożności kierowców ważnym czynnikiem jest złe oświetlenie. Co trzeci pieszy zginął na pasach po zmroku.

(dg)

 

REKLAMA

zoliborz wyniki egzaminu ósmoklasisty 2zoliborz wyniki egzaminu ósmoklasisty 0

Komentarze (4)

# Kierowca

12.07.2019 15:32

Komentarze obciążające pieszych winą za wypadki nie pochodzą od kierowców, lecz od pseudo-kierowców, którzy stanowią sporą część polskich użytkowników samochodów. Są to zwykle osoby negujące przepisy ruchu drogowego, w tym ograniczenia prędkości.
Są to osoby, które należy eliminować z publicznych dróg przesyłając na policję filmy z ich wybrykami zarejestrowanymi przez wideorejestrator.
Są to osoby, które swoją postawą i swoimi komentarzami sprawiają, że słowo "kierowca" coraz częściej kojarzone jest z roszczeniowym, agresywnym chamstwem, szkodząc wszystkim cywilizowanym użytkownikom samochodów.

# PiotrRrR

15.07.2019 23:32

tyle że po zmroku jeździ mniej samochodów , ciszej jest więc słychać samochody (chyba że to elektryk ale to oczy są od tego żeby patrzeć) więc łatwiej namierzyć zbliżającą się kupe żelastwa ... także sorry ale trzeba być slepym , zagapionym, pijanym albo niedorozpinietym żeby dać się potrącić na pasach - taka prawda , bo usprawiedliwianie pieszych i demonizowanie kierowcó jest zbytnim BANAŁEM i jest BŁEDEM !! Nawet na zielonym trzeba byc czujnym ..... mozna a wręcz trzeba być czujnym zawsze wchodząc na drogę , no do cholery tam jezdzą samochody , co wy ludzie nie rozumiecie jakie są KONSEKWENCJE? AA no tak , nie rozumiecie i dlatego tracicie życie , bo załorze się że statystyki POTRACEN powtórnie ludzi jest o wiele mniejsza , dlaczego ? Bo jeden z drogim jak miał ostre potłuczenia itp (a przeżył) po potrąceniu , to 1000 razy bardziej bedzie ostrożny ZA KAŻDYM następnym razem (chyba że to niereformowalny DEBIL!) ... dlatego uważam że to w 95% IDIOCI dają się potrącić" .... Przykre ale prawdziwe , ze na prawdę trzeba być bardzo nieogarnietym (zwłaszcza ze u nas w kraju trąbi się wszedzie kilka razy do roku jak to duzo pijanych kierowców mamy - wieć swiadomosc tego chyba jest w główce co ?? ) żeby wpaść pod samochód na pasach będąc trzeźwym i nie gapiąc się w telefon .. w 95% to selekcja naturalna - przykre co powiem , ale nie żal mi jest ludzi głupich - bo skoro nie dba o swoje życie to jest osobą głupią . Nie będzie "play again" tylko jest "game over" ... Ugly true ...

# witasuna

16.07.2019 09:26

#PiotrRrR napisał(a) 15.07.2019 23:32
tyle że po zmroku jeździ mniej samochodów , ciszej jest więc słychać samochody (chyba że to elektryk ale to oczy są od tego żeby patrzeć) więc łatwiej namierzyć zbliżającą się kupe żelastwa ... także sorry ale trzeba być slepym , zagapionym, pijanym albo niedorozpinietym żeby dać się potrącić na pasach - taka prawda , bo usprawiedliwianie pieszych i demonizowanie kierowcó jest zbytnim BANAŁEM i jest BŁEDEM !! Nawet na zielonym trzeba byc czujnym ..... mozna a wręcz trzeba być czujnym zawsze wchodząc na drogę , no do cholery tam jezdzą samochody , co wy ludzie nie rozumiecie jakie są KONSEKWENCJE? AA no tak , nie rozumiecie i dlatego tracicie życie , bo załorze się że statystyki POTRACEN powtórnie ludzi jest o wiele mniejsza , dlaczego ? Bo jeden z drogim jak miał ostre potłuczenia itp (a przeżył) po potrąceniu , to 1000 razy bardziej bedzie ostrożny ZA KAŻDYM następnym razem (chyba że to niereformowalny DEBIL!) ... dlatego uważam że to w 95% IDIOCI dają się potrącić" .... Przykre ale prawdziwe , ze na prawdę trzeba być bardzo nieogarnietym (zwłaszcza ze u nas w kraju trąbi się wszedzie kilka razy do roku jak to duzo pijanych kierowców mamy - wieć swiadomosc tego chyba jest w główce co ?? ) żeby wpaść pod samochód na pasach będąc trzeźwym i nie gapiąc się w telefon .. w 95% to selekcja naturalna - przykre co powiem , ale nie żal mi jest ludzi głupich - bo skoro nie dba o swoje życie to jest osobą głupią . Nie będzie "play again" tylko jest "game over" ... Ugly true ...

smutne i prawdziwe, niestety... Dotarło to do was słoje ????

REKLAMA

zoliborz bajkowy 2zoliborz bajkowy 0

# chanute

16.07.2019 14:37

#PiotrRrR napisał(a) 15.07.2019 23:32
tyle że po zmroku jeździ mniej samochodów , ciszej jest więc słychać samochody (chyba że to elektryk ale to oczy są od tego żeby patrzeć) więc łatwiej namierzyć zbliżającą się kupe żelastwa ... także sorry ale trzeba być slepym , zagapionym, pijanym albo niedorozpinietym żeby dać się potrącić na pasach - taka prawda , bo usprawiedliwianie pieszych i demonizowanie kierowcó jest zbytnim BANAŁEM i jest BŁEDEM !! Nawet na zielonym trzeba byc czujnym ..... mozna a wręcz trzeba być czujnym zawsze wchodząc na drogę , no do cholery tam jezdzą samochody , co wy ludzie nie rozumiecie jakie są KONSEKWENCJE? AA no tak , nie rozumiecie i dlatego tracicie życie , bo załorze się że statystyki POTRACEN powtórnie ludzi jest o wiele mniejsza , dlaczego ? Bo jeden z drogim jak miał ostre potłuczenia itp (a przeżył) po potrąceniu , to 1000 razy bardziej bedzie ostrożny ZA KAŻDYM następnym razem (chyba że to niereformowalny DEBIL!) ... dlatego uważam że to w 95% IDIOCI dają się potrącić" .... Przykre ale prawdziwe , ze na prawdę trzeba być bardzo nieogarnietym (zwłaszcza ze u nas w kraju trąbi się wszedzie kilka razy do roku jak to duzo pijanych kierowców mamy - wieć swiadomosc tego chyba jest w główce co ?? ) żeby wpaść pod samochód na pasach będąc trzeźwym i nie gapiąc się w telefon .. w 95% to selekcja naturalna - przykre co powiem , ale nie żal mi jest ludzi głupich - bo skoro nie dba o swoje życie to jest osobą głupią . Nie będzie "play again" tylko jest "game over" ... Ugly true ...
Ostatnio raport ITS o bezpieczeństwie na przejściach dla pieszych jasno określa, że winni zdecydowanej większości potrąceń są kierowcy.
Wpisy takie jak powyższy kwalifikują się do zgłoszenia jako typowy victim blaming dodatkowo podlany nienawiścią, który należy tępić ze względu na wysoką szkodliwość społeczną.
To są teksty tego kalibru, co twierdzenie że dzieci same pchały się księżom na kolana.
więcej na forum

REKLAMA

zoliborz latajacy teatr 1zoliborz latajacy teatr 2zoliborz latajacy teatr 0

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

zoliborz rocznica PW 2zoliborz rocznica PW 0

REKLAMA

zoliborz pomoc psychologiczna 2zoliborz pomoc psychologiczna 0

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 3smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

bck wakacyjny tworczydzielka 3bck wakacyjny tworczydzielka 0

REKLAMA

mazowsze BO 2025 1mazowsze BO 2025 2mazowsze BO 2025 0

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

biedronka 035 3

REKLAMA

koneser lato 2025 1koneser lato 2025 2koneser lato 2025 0

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 3refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

REKLAMA

cemat box 1cemat box 2cemat box 0