Wawer potrzebuje mostu jak nigdy wcześniej
16 marca 2015
Pożar mostu Łazienkowskiego sprawił, że pasażerowie autobusów i kierowcy z Wawra stracili najważniejszą przeprawę, łączącą ich z centrum Warszawy. Most Siekierkowski ma się świetnie, ale dzielnica wciąż potrzebuje kolejnych mostów. Prace nad jednym z nich już trwają.
Pod koniec lat 80-tych dyskutowano nad budową tzw. mostu Na Zaporze, mającego przebiegać w miejscu stopnia wodnego, planowanego dekadę wcześniej na wysokości Zerznia. Z budowy zapory zrezygnowano, ale nazwa pozostała. W ramach inwestycji wybudowany zostanie most roboczo nazywany Południowym. Będzie miał ok. 1500 m długości i aż osiem szerokich pasów ruchu (po 3,5 m) na dwóch jezdniach. Znajdzie się miejsce także na dwie drogi rowerowe. Most Na Zaporze wraz z trasą prowadzącą do Międzylesia rozważany był jeszcze w 1997 roku. Gdy kilka lat temu otwarto most Siekierkowski - koncepcja upadła. Dziś najbliższy realizacji jest tzw. most Południowy, który powstanie w ciągu trasy S2.
- Jesteśmy na końcowym etapie postępowania przetargowego na wybór wykonawców budowy południowej obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie most roboczo nazywany Południowym. Będzie miał ok. 1500 m długości i aż osiem szerokich pasów ruchu (po 3,5 m) na dwóch jezdniach. Znajdzie się miejsce także na dwie drogi rowerowe.
Otwarcie mostu Południowego będzie rewolucją w układzie drogowym południowego Wawra. Dzięki nowej przeprawie powstanie połączenie tej części miasta z Wilanowem i Ursynowem, a także - co bardzo istotne - ze Służewcem, na który będzie można dojechać trasami S2 i S79. Pierwszy zjazd z mostu na lewym brzegu rzeki będzie stanowić węzeł z ul. Przyczółkową.
Odcinek obwodnicy, w ramach którego powstanie most Południowy, ma zostać ukończony do 2019 roku.
DG