REKLAMA

Puls Warszawy

przestrzeń miejska »

 

W centrum pozostanie wielka dziura. PKP nie planuje zabudowy

  29 stycznia 2021

alt='W centrum pozostanie wielka dziura. PKP nie planuje zabudowy'
źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk

Ogromny potencjał niezabudowanej strony Alej Jerozolimskich pozostanie niewykorzystany. Powód? Brak chęci kolejarzy.

REKLAMA

Patrząc na wybudowane obok Dworca Zachodniego biurowce kompleksu West Station można podejrzewać, że Polskie Koleje Państwowe doskonale wiedzą, jak wykorzystać potencjał Warszawy, porozumieć się z inwestorami i postawić ciekawe architektonicznie budynki. Czar pryska, gdy dowiadujemy się o planach dla Alej Jerozolimskich między al. Jana Pawła II a Towarową.

Dziura w centrum Warszawy

Przypomnijmy: za dwa lata kolejarze chcieliby rozpocząć kolejny remont linii biegnącej wzdłuż Alej Jerozolimskich. Utrudnienia w centrum Warszawy będą gigantyczne, ale po ich zakończeniu zyskamy m.in. stację przy rondzie de Gaulle'a. To również niepowtarzalna okazja do zabudowy straszącego od dekad pustkowia obok wieżowca Varso, przykrycie wykopu między Żelazną i Towarową i budowa nowego kwartału Śródmieścia. Zagęszczenie zabudowy w centrum Warszawy popiera nawet stowarzyszenie Miasto Jest Nasze.

- Aleje Jerozolimskie byłyby prawdziwą miejską ulicą z pierzejami po obu stronach na całym kilkukilometrowym odcinku od PKP Powiśle aż do PKP Ochota - piszą aktywiści. - Czy wielka dziura w samym środku miasta i przecięcie na pół jego centralnej części to sensowne zagospodarowanie przestrzeni?

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Rząd mówi "nie da się"

- Obecnie nie jest planowana zabudowa komercyjna wzdłuż linii średnicowej - pisze wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w odpowiedzi na pytanie posłanki Aleksandry Gajewskiej. - Ewentualny projekt zabudowy będzie możliwy do zrealizowania w przyszłości, jednak będzie się to wiązało z przebudową zmodernizowanej infrastruktury kolejowej oraz adaptacją elementów konstrukcyjnych nie przewidzianych obecnie do modernizacji.

Według wiceministra problemem jest także brak ustawy o własności warstwowej. To fakt, że budowa prywatnych biurowców czy bloków mieszkalnych nad państwowymi tunelami jest formalnie skomplikowana. Jeśli jednak sformułowanie takie pada w piśmie przedstawiciela obozu władzy, w każdej chwili mogącego wprowadzić odpowiednią ustawę, narzekania stają się absurdalne.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# oleksy2345

29.01.2021 18:37

Pewno dało by się jakby po obu stronach była ta sama opcja polityczna.
A tak jaki interes ma PKP (państwowe) żeby za swoje środki robić coś dla Warszawa (PO) ?
Tak samo jest z S2 i POW (zrobiono co niezbędne czyli minimum) i wieloma podobnymi inwestycjami.
To tylko potwierdza że brak współpracy samorządu z rządem tak naprawdę tylko szkodzi lokalnej społeczności.
Rządowi to wisi, niestety Rafał tego nie rozumie i dalej zamiast działać na rzecz mieszkańców miasta uprawia politykę swojej partii, kosztem nas.

# Styks

02.02.2021 08:22

Chyba słusznie, biurowców zaraz będzie w Warszawie za dużo.

# Arpa61

02.02.2021 16:27

Gratuluję nieustannej NIEMOCY prezydentowi Warszawy Rafalali LGB+T.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024